Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Szonja 10 hónapos

2007.11.08. 21:36 Beso

El is felejtettem lejegyezni, hogy a dédinél kétszer is történt kisebb baleset Szonjával. Egyszer az ágyról pottyant le, pedig ott voltunk a közelben anyuval, na meg a dédi is. Egyszer meg a kiskádból ugrott fejest a szőnyegre. (Még jó, hogy a földön volt a kád.) Ez utóbbiért én vagyok a felelős. Szonja épp arra jött rá, hogy ő a kiskádban is fel tud állni, és ez milyen buli. Én meg meg szerettem volna örökíteni ezt a produkciót apának és előkaptam a fényképezőgépet. Épp kattintottam volna, amikor azt látom, hogy Szonja átbucskázik a fején. MÁr láttam magam előtt, hogy kitört a nyaka és rohanunk vele a kórházba. De szerencsére nem történt baj, szerintem gumiból van még neki a nyakcsigolyája. De én majdnem szörnyet haltam.
Szegénykém már egy párszor esett le innen-onnan, legtöbbször ágyról. Az első emlékezetes baleset alig pár hetesen történt vele. Persze ez is a "felelős" szülők jóvoltából. Van Kittinek egy babája, a kedvenc, A Baba, akinek van egy babahordozója. Szonja olyan pici volt, hogy belefért ebbe a hordozóba (olyan, mint az igazi, ami autóba is tehető). K. bele is tette Szonját és a föld felett - szerencsére nem sokkal- hintáztatta benne. Aztán egyszer csak Szonja kicsúszott belőle.
Esett le aztán a franciaágyunkról, egyszer anyunál a franciaágyról. Akkor épp az apjával húzták a lóbőrt az ágyon, mi meg Kittivel és anyuval elmentünk csavarogni. Nem akartuk őket felébreszteni. Gondoltuk elég, ha mellé rakunk párnákat, a másik oldalán meg ott volt az apukája (rajta keresztül csak nem gurul le. Csak arra nem gondoltunk, hogy elkezd lefelé haladni. Pedig valószínűleg ez történt, K. csak az ordítására ébredt fel. Nyaraláskor is valahogy legurult a franciaágy közepéről. Azt hiszem ennyi volt az esések száma. És még mennyi lesz!
Picit még vissza a dédipapás kiruccanáshoz. A hazafelé út húzósabb volt, mert Szonja is csak kb. fél órát aludt a majd 3 órás útból. Nagyon szenvedett már szegénykém a végén. Viszont azt jó lett volna megörökíteni, hogy megörül az apjának, amikor hazaértünk. Meg is hatódott eme szülője (meg azért én is). Utána még egy napig nem lehetett K-ról Szonját levakarni, még talán a klotyóra is csúszott-mászott utána. Naná, hogy az ölébe is állandóan felkéredzkedett. De az apja teljesen el volt olvadva tőle, és hagyta magát az ujja köré csavarni.
Alig érkeztünk haza K-val belevetettük magunkat a nagy munkába. Készültünk a bababörzére, gondoltuk túladunk egy-két már nem használt készüléken, játékon, ruhácskán. Ez utóbbival volt a nagy munka, minden kis ruhácskát kivasaltam, utána pedig beáraztuk. Azt hiszem két napig szinte mást sem csináltunk. A csajok addig E. nagyinál voltak. A börzézést élveztem, bár elég kevés vásárló volt az eladók számához képest. Azért nem zártunk rossz napot, de rengeteg ruha megmaradt. Most a neten próbálok túladni rajta.
Mik történtek még? Pl. Szonja a múlt héten betöltötte 10-ik hónapját.
A mi tízhónaposunk feláll egyedül elsősorban a járóka rácsaiba vagy belénk csimpaszkodva, de az utóbbi napokban már szinte bárhol. A járókában és a bútorok mellett már lépeget, de egyre jobban kedveli a járkálást úgy is, hogy az ujjainkba kapaszkodik. Pár napja végre rájött arra is, hogy tud fekvésből felülni (érdekes, hogy ez nála a felállás után milyen soká történt). Tud mászni is, bár ezt nem annyira gyakorolja. Tesz így egy pár "lépést", aztán inkább hasravágja magát és iszonyatos tempóban elkezd kúszni. Neki ez valahogy jobban bejön. Már gondolkodtam rajta, hogy a hasára rögzítek egy felmosórongyot és akkor le van tudva a felmosásról a gondom.
A kezeivel, ujjacskáival is egyre ügyesebben bánik. A hüvelyk- és mutatóujjával nagyon ügyesen felszedegeti az apró dolgokat. Kitti anyukámnál elszakított egy gyöngyös nyakláncot és anyu szerint legalább fél óráig Szonja a gyöngyöket szedegette a földről és tette bele egy kis pohárba. A Montessori torony korongjait ügyesen felrakja a pálcikára (na persze nem nagyság szerint). A formabedobóba a hengert már nagyon ügyesen bedobja, de van, hogy a kockát is. Szeret azzal a mágneses vagy milyen táblán firkálni, a xilofonnal is nagyon ügyesen bánik. Nagyon bejönnek neki a ritmus hangszerek. Akkor is ha az egy fakanál és egy lábas. De a zongoránál is szívesen klimpírozik.
Itt éppen trombitál:-) Az asztal alatt.
Ha zenét, éneket hall akkor előre-hátra dülöngél, tapsol és fülig ér a szája. Néha már énekelget is. Legalábbis szerintem.
Egyre jobban késztetést érez az önállóságra. Ez leginkább az evésnél tör elő nála. Az utóbbi napokban egyszerűen nem hajlandó enni, ha mi etetjük. Igen ám, de a kanállal még nem tud ügyesen bánni, leginkább csak csapkodja a levest, főzeléket. Én meg így is a fél napomat takarítással töltöm, nem sok kedvem van felvenni a napi takarítási programba a falmosást.
Ja és iszonyú akaratos. Kitti hozzá képest kismiska. Már most 10 hónaposan hanyattvágja magát, ha valami nem úgy történik, ahogy ő akarja. Veszélyes egy csajszi. Mi lesz majd egy- másfél év múlva az igazi hisztikorszakban???? És még Kittire mondtuk, hogy hisztis!
Ahogy azt gondolom minden ksitestvér csinálja, ő is igyekszik Kittit utánozni bizonyos dolgokban. Pl. mostanában csak abból a sportkupakos, vagy milyen ásványvizes palackból hajlandó csak inni, amilyen Kittinek is van. Ha Kitti rajzol, ő is szeretne. Épp most kezdtünk el járni, egy Maszat klubba, ahol Kitti korabeli gyerekek festenek, meg kreatívkodnak. Szonját úgy tudtam először lekötni, hogy adtam a kezébe egy kevésbé festékes ecsetet. De aztán nem tudtam visszatartani, hogy egy picit ne maszatoljon a festékkel az ujjacskáival.
És már vezet is:
Apa te nyugodtan aludjál, majd én vezetek!
Enni szinte már mindent eszik, a nagyon tiltott dolgokat kivéve (tej, méz, mogyoró stb.). Leginkább azt eszi, amit mi. A babakaját utálja. Ha ez a gyerek nem lesz allergiás, akkor senki. A gyümölcsöt (almát is), már nem nagyon hajlandó turmixolva megenni. Inkább elrágicsálja, majszolja a két fogával és az ínyével. Inni csak vizet iszik, semmilyen más nedüt nem fogad el.
"Olvasni" is egyre jobban szeret. 
Ezeket már mind kiolvastam 
Ebben a kötetben találom meg Freud pszichoanalízis tételeit?
Kittihez hasonlóan ő is nagyon szeret odabújni szeretteihez. Most már nem csak nekem, hanem a családunk egyéb tagjainak is szívesen ad puszit. A simogatást még annyira nem ismeri, inkább csapkodja az arcunkat.
Az idegenektől tart, előfordul,hogy elsírja magát már attól, ha valaki ránéz. Főleg ha az illető nő! Ő is inkább pasi párti, mint a nővére. De ma pl. buszoztunk (nálunk ez már a kalandtúra kategóriába tartozik), és két nővel is szemezett, meg mosolygott rájuk.
A képeken, na meg élőben felismeri alovakat (berreg a szájával, ahogy a ló fújtat), a nyuszit, a szobájukban megmutatja kérdésre a méhecskét, cicust és az órát. Ha elhangzik az, hogy kérem, akkor a nála lévő dolgot minden további nélkül odaadja. Na jó nem mindig:-)
Az is olyan érdekes számomra, hogy neki simán adhatok a kezébe bármit nézegetni, nem veszi egyből a szájába. Így nyugodtan odaadok neki falevelet, kavicsot stb. bármit, nagyon klasszul el van a számára ismeretlen dolgokkal, megnézegeti, játszik velük. Azért fura ez nekem, mert Kitti mindent bevett a szájába. Kb. másfél éves koráig. Még lehet, hogy több is volt.
Biztos sok mindent kihagytam, amit szeret, tud Szonja, de talán ezek a legfontosabbak.
Mondani még nem nagyon mond semmi számunkra érthetőt. Néha elhangzik valami anyaféle, meg a nemet is mondja, sőt mi sokszor az igent is belehalljuk a hablatyolásába...de hogy tényleg azt mondja e?
K. segíts légyszí, ha valamit kihagytam az összegzésből!:-))))

Szólj hozzá!

Címkék: baleset szonja produkció beszédfejlődés mozgásfejlődés szonja tudomány

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr81222907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása