Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Évszakok

2008.06.12. 14:00 Beso

Hónapokkal ezelőtt, talán egy téli napon elővettem egy nagy barna csomagolópapírt, négy részre osztottam és miközben meséltem Kittinek az évszakokról, az adott évszakra jellemző dolgokat rajzoltam a papírra. Néha-néha elővettük ezt a rajzos magyarázatot és beszéltünk róluk. Mivel úgy vettem észre, hogy bár érdekli a dolog, érteni még nem nagyon érti, félre is tettem ezt a rajzot és már elég rég óta nem is vettem elő. Persze ezen kívül a rajzos évszak magyarázaton kívül többször is találkozunk a mindennapi életben (pl. mesékben, van egy diafilmünk is, ami kifejezetten az évszakokról szól és Kitti szereti), s ilyenkor mindig beszélünk róla egy keveset. 
Tegnap Kitti tanúbizonyságot tett arról, hogy azért valamit már tud az évszakokról. Labdáztunk az udvaron, s a labda berepült egy sűrű, bokros részre. Mivel a bokrok között szúrósak is voltak mondtam, hogy hagyjuk azt a labdát, úgy sem tudjuk kivenni. Erre Kitti nagyon okosan így szólt: "Nem baj anya, majd ősz lesz és lehullanak a levelek és akkor majd megtaláljuk a labdát." Nagyon rácsodálkoztam a lányomra, hogy ilyen okos megállapítást tett.
Már írtam egy párszor róla, s azt hiszem még sokszor lesz ilyen, hogy Szonja mennyire utánozza nővérét. Többször előfordult már, hogy Szonja szólt, hogy pisi és elindult a wc felé. Eleinte nem is törődtem vele, mert tudtam, hogy csak az utánzás miatt mondja, de rájöttem, hogy ez nagy butaság, mivel akár elindulhat SZonja magától a szobatisztaság felé és ebben én megakadályozom, ha nem ugrok azonnal amikor ő szól, hogy pisi, kaki és nem viszem a bilihez vagy a wc-hez. Egyik nap jelzi hogy pisi. Nosza gyorsan futottunk a wc-hez, levettem róla a ruhát és a pelenkát és ráültettem a szűkítőre (ami természetesen a wc-n volt). Pisi nem volt, de Szonja közölte (ami ebben az esetben kérésnek, vagy parancskiadásnak kellett tekintenem), hogy "papíí". Azaz adjak neki wc papírt. S mit csinált a wc papírral? Szét tépkedte és a két kis lába között dobálta be a wc-be. Ez volt a móka. Nehéz volt meggyőzni róla, hogy nem azért szoktunk a wc-re ülni, hogy a papírral feltöltsük a popsink alatt tátongó üreget, de végül sikerült őt leszedni a trónusról. (Pisi persze nem volt.) Tegnap az udvaron szólt, határozottan és egyértelműen, hogy pisi és már tolta is le a nadrágját (Kitti is szokott pisilni az udvaron, ha éppen ott jön rá és nincs idő már felmenni a lakásba). Levettem a pellust, ölembe vettem és vártunk. Pisi nem volt, de Szonja láthatóan meg volt elégedve magával. Lehet, hogy akkor szól, miután már bepisil? Mindenesetre tervbe van véve, hogy idén nyáron már sokat lesz pelenka nélkül bugyiban (elsősorban az udvaron), s majd meglátjuk mi lesz nyár végére.

Szólj hozzá!

Címkék: szobatisztaság értelmi fejlődés

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr32516463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása