Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Gyúrjunk, fessünk, fűzzünk láncot!

2008.10.20. 22:28 Beso

Nem egyszer, nem kétszer írtam, hogy nem nagyon szeretnek a lányok gyurmázni. Lehet, hogy én is ludas vagyok a dologban (talán már ezt is írtam), mert látva, hogy nem nagyon gyúrják az anyagot, egyre ritkábban kerül(t) elő a szekrény mélyéről.

Tisztában vagyok azzal is azonban, hogy ez a fajta tevékenység viszont fontos lenne ahhoz, hogy a finommotorikus mozgásuk fejlődjön. Gondolkodtam, hogy mit kéne gyúrkálni, amihez talán nekik is jobban lenne kedvük. És egyszer csak jött egy szikra, gyúrjunk gyöngyöt! Csináltunk só-liszt-gyurmát (az Ilgyánál talált mennyiségeket alkalmaztam, azaz 3 csésze liszt, 2 csésze só és 1 és negyed csésze víz). Kitti lelkesen gyúrta egy rövid ideig, majd én fejeztem be. Aztán elővettem a gyúródeszkát, kiborítottam a kész "gyurmát" és gyöngyre fel kiáltással próbáltam a csajokat rávenni, hogy gyúrjanak kisebb-nagyobb golyókat. Közben elmondtam nekik, hogyha kiszáradnak a "gyöngyök" akkor majd befestjük őket és utána fel is fűzzük láncnak. Szonja elég sokáig elbíbelődött a gyúrással, gyömöszköléssel, nyújtással, de ő még nem nagyon tud golyókat formázni. Végül a gyönyök nagy részét én golyókáztam meg, majd  hurkapálcikával kifúrtuk őket és mehettek is a sütőbe száradni.

Hétvégén került sor a gyöngyök megfestésére. Kék, sárga, zöld és piros temperát tettem ki nekik műanyag poharakba. Beöltöztettem a festő ruhájukba és kezdődhetett is a móka. Minden festés előtt igyekszem különböző óvintézkedéseket tenni. Leterítem az asztalkájukat papírral és a padlót is. Lélekben felkészülök, hogy a festés bizony maszatos játék, és nem csak a lányok, hanem a környezet is kaphat a festékből. De soha nem tudok eléggé felkészülni a váratlan helyzetekre. Most is a második percben felborult az egyik festékes pohár, rá Kitti mezítelen lábára, majd a padlóra. Első felindulásomban a fogam között sziszegtem nem éppen nyomdafestéket tűrő szavakat, közben csapkodtam mindennel, ami a kezem ügyébe került. De akkor felgyulladt a vészjelző lámpa a fejemben, elszámoltam gyorsan tízig és erényt próbáltam kovácsolni a "balesetből". Gyorsan letéptem egy nagy darab papírt a rajztábla papírtekercséből leterítettem a földre és kértem Kittit, hogy a festékes lábával lépjen rá. Na ez nagyon bejött. Elkezdett tapicskolni a festékben és utána egyre több lábnyomot hagyott a papíron. Szonja sem akart kimaradni, gyorsan megszabadult zoknijától és követte nővérét a játékban. Utána egy fagylaltos dobozba öntögettem különböző színű festékeket egymás után, ők meg tapicskoltak és tapicskoltak. Csillogott a kis szemük, hangosan kacagtak, nagyon élvezték a dolgot. Vágtam egy másik lapot és most arra kértem őket, hogy a kezüket fessék be és a tiszta lap hamarosan kisebb, nagyobb tenyérlenyomatokkal lett tele. Amikor ez a lap is betelt befejezték a még fehér gyöngyök festését. Estére meg is száradtak a gyöngyök és családi programot csináltunk a felfűzésből. Mindenki fűzött, a lányok, apa és én is. 

 

 

 

7 komment · 1 trackback

Címkék: gyerekkel kreatívan

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr73723149

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: video games blog 2018.11.07. 17:06:08

Ha mindig tudni szeretnéd, hogy milyen idő lesz - Hama blog

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PandaDorka · http://www.pandababa.freeblog.hu 2008.10.21. 09:23:21

Gyerekként én is csináltam só-liszt gyurmát, nagyon jó szórakozás. Ez a festékes tapicskolós viszont sokkal jobb mókának tűnik, ügyes vagy, hogy így oldottad meg a helyzetet ;)

gemini · http://www.gemini.blog.hu 2008.10.21. 12:27:36

Jó ötlet ez a festékes lábas-kezes dolog, lányok imádták nézni, mikor a Teletubbies-ban ezt játszották a gyerekek. Fellelkesültem az ötlettől, de közben a hideg is ráz a gondolattól, mi lesz belőle. :-) De azért kipróbálom. Csajszik szeretik a gyurmázást, de náluk inkább még csak abból áll, hogy apró pici darabokra tépik szét az egészet...

ildikó · http://davidreka.freeblog.hu/ 2008.10.21. 22:52:26

A végeredmény a lényeg és az csodaszép lett!!!Na meg a felejthetetlen pillanatok....

ez minden takarítást megér nemigaz?

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.10.22. 14:16:34

PandaDorka: én is beálltam közéjük, igaz én csak tenyereztem:-)
Gemini: hát igen, három csajszival belefogni...egy jó nagy levegő kell és szerintem olyankor próbáld meg, amikor nincsenek túlpörögve (nehogy körbefutkározzák a lakást festékes lábbal).
Ildikó: szerencsére nem lett nagy rumli! Mondjuk azt vártam, hogy mikor mennek rá a szőnyegre festékes lábbal, de szerencsére ezt megúsztam!

cucka 2008.10.22. 22:30:32

Ú, én úgy szeretnék gyerek lenni Nálatok! :) (már alig várom, hogy Mr.H. is ennyi idős legyen)

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.10.23. 06:17:37

Nana Cucka! Ne siettesd az időt, röpül az úgyis magától! Jól van csajok, most már azt hiszem megvan, hogy mit fogok csinálni. Állást változtatok és nyitok egy bölcsit! De ez egy ölyan bölcsi lesz, ahova az anyukákat beadhajták a gyerkőceik kicsit játszani. Ígérem én fogok veletek foglalkozni és még mondókákat, énekeket is tanulunk:-)))

Lusthie 2008.10.28. 18:13:18

ez annyira jó! Asszem én a jövőben leginkább majd focizni fogok :-)))) VAgy focikat, repcsiket gyártani :-)))
süti beállítások módosítása