Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Csak anya

2008.11.10. 05:46 Beso

Már régebb óta készülök eme bejegyzés megírására. Naná, hogy megint Szonjával kapcsolatos dologról van megint szó. Olvastam, vagy hallottam róla, hogy olyan másfél-két éves kor körül van egy "második" szeparációs félelem a gyerekeknél, azaz nagyon el kezdenek ragaszkodni ebben a korban az ANYÁ-hoz. Nálunk ez most nagyon "bejött". Nem is tudom mikor kezdődött, pár hónapja talán, hogy Szonja borzasztóan ragaszkodik hozzám. Ez mióta elkezdtük a bölcsit (igaz még csak hat napot járt(unk) csak fokozódott. Olyan "méreteket öltött", hogy néha már (talán ez most rosszul hangzik) kicsit terhes a dolog.

Nagyon ragaszkodik hozzám a kisebbik lánykánk. Megpróbál teljesen kisajátítani. Az egy dolog, hogy amikor Kitti hozzám bújik, akkor ő is egyből jön az ölembe is fúrja ki a nővérét az anyai ölelésből. (Ez lehet a testvérféltékenység jele is.) Azonban szinte semmit nem csinálhat mást csak az anya. Ha éjszaka felébred és az apja megy be hozzá, akkor vagdossa magát az ágyhoz és nem fogadja el a felkínált itókát, a simogatást az apjától. K-nak fel kell engem ébresztenie (ha esetleg nem ébredek meg magamtól), hogy én csitítsam el. Ha napközben valamit kér (enni, inni, a cumiját stb.) és azt a nővére, vagy az apja, vagy nagyija akarja odaadni, egyszerűen nem veszi el tőlük, hanem mondja, hogy anya. Csak tőlem fogadja el. Nekem kell mindent csinálni körülötte.

Valamelyik este átmentem most szült barátosnőmhöz, hogy segítsek az első itthoni fürdetésnél. Kicsit elhúzódött az ott tartózkodásom, s már akkor értem haza amikor a lányaink már ágyban voltak. Szonja, akkor már kb. 20 perce kántálta, hogy anya-anya és hozzá "jajveszékelve'" sír. Az apja és Kitti is magyarázták neki, hogy nemsokára itthon leszek, de őt ez nem érdekelte. Amikor megérkeztem felvettem az ölembe és már vége is volt a sírásnak, s pár perc múlva álomba szenderült.

Ha valami nem úgy történik, ahogy ő akarja, akkor jön a  hiszti. Ebben nagyon jó. Eszméletlen kitartó. Sajna nincsenek kötél idegeink, s így nem is tudunk elég következetesek lenni, így sokszor eléri azt amit akar. Ez meg csak olaj a tűzre, most már egyre több minden miatt kiveri a hisztit. Kittit is már "betörte". Sokszor kell az neki (természetesen), ami a Kittié, vagy amivel Kitti játszik. Ő meg olyan jó testvér, hogy a legféltettebb kincsét is inkább odaadja a hugicájának, csak hogy az ne balhézzon tovább. (Az utóbbi időben egyre többször megnyeri a csatát vele szemben Szonja.)

Nekem meg állandó lelkiismeretfurdalásom van Kittivel szemben, mert Szonja most nagyon előtérben van. Annyira kisajátít, hogy nagyon nehéz (főleg ha csak hármasban vagyunk itthon) úgy tennem-vennem itthon, hogy Kittire nagyobb figyelmet szánjak. Valami megoldást ki kell találnom, mert ha ez így folytatódik előbb-utóbb Szonja lesz a császár a családban!

4 komment

Címkék: hiszti szeparációs félelem

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr79759747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rena · http://www.russocasa.freeblog.hu 2008.11.10. 07:21:48

De még jó, hogy Kitti ilyen jó testvér és nem féltékenykedik ebben a korszakban! Lehet, hogy természeténél adódva Szonja lesz a domináns! Petra is azt hiszi, hogy ő a főnök. Te ide ülsz,te oda, gyere ide,gyere oda, vigyáznom kell,hogy nehogy a fejünkre nőjön.

gemini · http://www.gemini.blog.hu 2008.11.12. 08:53:56

Ez nálunk is jelentkezett, igaz nem ennyire "állandóan anyához bújok" formában - helyette mindentől és mindenkitől elkezdtek félni. Az a szerencse, hogy csak átmeneti szakasz.Volt egy húzósabb időszak, és egy idő után már nem tudtam tolerálni, hogy Ajsa minden kis semmiségen kiborul, hiába próbáltam extra türelmes lenni. Most már csendesülő szakaszba értünk...Az bíztasson, hogy nem tart örökké! :-)

ildikó · http://davidreka.freeblog.hu/ 2008.11.12. 15:16:01

Én is csak azt tudom írni biztatásképpen,hogy nem tart örökké. Réka is bújosabb mostanában,de szerencsére nem öltött még ilyen méreteket,hogy mindent csak én/anya csinálhatok (Lehet,hogy később?????)
Dávidnál viszont emlékszem egy ilyen korszakra és tényleg nincs jobb szó rá,mint,hogy terhes,mert egy idő után tényleg az volt. Kinőtte szerencsére...
Nálunk egyelőre még Dávid a "császár",nem tudom más hogy csinálja,aki következetes tud mindig maradni,számomra képtelenség.Bizom benne,hogy nem fog a visszájára fordulni nálatok ás nálunk sem.

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.11.16. 20:29:01

Köszi lányok a biztatást!!!
Ildikó, "örülök", hogy nem csak én látom így a dolgot, mert már kezdett lelkiismeretfurdalásom lenni, hogy terhesnek találom néha a dolgot! Remélem, hogy hamar véget ér. Én valamennyire a bölcsi számlájára is írom a dolgot, igaz hogy még csak 6 napot jártunk, de az is biztos mély nyomot hagyott a csajszimban.
süti beállítások módosítása