Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Farsang az oviban

2009.02.17. 14:45 Beso

Kitti az elmúlt nap részt vett élete első farsangján. Mikor hetekkel ezelőtt megtudtuk az óvodai farsang dátumát feltettem kislányomnak azt a nehéz kérdést, hogy mi szeretne lenni a télűző ünnepségen. Boszorkány, jött a válasz.

Örültem neki, mert gondoltam, hogy egy boszorkány jelmez összállítása nem egy nehéz feladat (azt már rég eldöntöttem, hogy akár mit választ én fogom készíteni a jelmezt, legalább az első farsangkor!). Mielőtt hozzákezdtem volna a jelmezkészítéshez több alkalommal megkérdeztem tőle, hogy biztos-e a választásában. Na ezekben az esetekben Kitti elengedte a fantáziáját és olyanokat mondott, hogy mi akar lenni, hogy néha ketté állt a fülem. Jöttek a szokványosabb cica, kutya, maci, meg a szokatlan ötletek pl. szalvéta, szivacs, buborék meg kiemlékszikmárrá mit mondott. De amikor ismét komolyra fogtuk a beszélgetést megint a boszorkányt említette meg. Elkezdtem kutatgatni a neten, hogy milyen boszorkány jelmezek vannak. Ekkor jöttem rá, hogy vannak jó és vannak gonosz boszorkányok és az "öltöztetés" szempontjából nem mindegy, hogy Kitti melyik szeretne lenni. Kérdésemre kapásból a gonosz boszorkányt választotta. 

Találtam is egy fotót, meg leírást egy gonosz boszorka jelmezről, ami nagyon megnyerte a tetszésemet. Nem volt más hátra, mint a jelmezhez szükséges dolgok felkutatása, beszerzése. Mivel eléggé rózsaszín mániás vagyok, ami a lányok öltöztetését illeti, sajnos nem lapult egyetlen egy sötétebb színű (ráadásul hosszú) szoknya a csajok szekrényébe. Benéztem egy-két turiba, s végül sikerült beszereznem 250 Ft-ért egy a célnak megfelelő fekete, rakott szoknyát. Igaz, hogy inkább felnőtt méretű volt, de könnyen át lehetett alakítani Kitti derekára. A szoknya aljára fodornak, vagy "álalsószoknyának" vettem lila tüll anyagot. Kötényt egy kevésbé használt (nagyon utált) ágyneműhuzatból varrtam, tettem rá két foltot farmerből, illetve fekete filcből. A kalapot feketefilcből készítettem. Sajnos a neten csak fotó volt feltéve a szabásmintáról, így szabadkézzel készítettem a kép alapján egy rajzot és az alapján szabtam ki a kalapot. A karimájával kicsit megküzdöttünk anyuval, hogy hogyan, s miként kéne, de a végén elég jól sikerült. (Ferde csíkot kellett a filcanyagból vágni és amikor a sapkához varrtam ráhajtásokat is tettem bele.) A kalapra is került egy folt a kötény anyagából és fehér ceruzával még egy pókhálót is rajzoltam rá. Anyunak van több feketeszínű kendője, még válogatni is tudtunk, hogy melyik legyen Kitti jelmezének tartozéka. Hogy teljes legyen a jelmez természetesen kapott a boszi egy seprűt is. Megint anyutól kaptunk segítséget, volt neki egy pici méretű cirokseprűje, ahhoz már csak egy nyelet kellett "kukázni", s azt kettéfűrészelni. Szonjának egy tönkrement sztrecs kesztyűjének az ujjait, illetve azok végét levágtam ez lett a boszorkány kesztyű, s végül zseníliadrótból összebütyköltem egy pókot. Elkészítettem kartonpapírból a boszorkány orrát is a korábban hivatkozott linken talált rajz alapján, de ezt lánykám végül nem viselte a farsangkor.

Boszi kellékek (egy része)

Vasárnap délután készült el a boszorkány kalapja, ami nem csak Kitti, de Szonja tetszését is megnyerte, annyira, hogy össze is vesztek rajta. Mivel tudtam, hogy a másnapi farsangra Szonját is magammal viszem, nem volt más lehetőségem, mint még egy kalap elkészítése. Vasárnap éjfélig öltögettem a kalapot, de csak hétfőn Szonja alvás idejében tudtam befejezni. Mire délután mentünk az oviba ő is teljes boszidíszben pompázhatott.

Sajnos nem nagyon sikerültek a fotók, köszönhetően annak, hogy egyébként sem tudok túlságosan jól fotózni, na meg annak, hogy a napokban valahogy Szonja megkaparintotta a fényképezőgépet, amit elejtett, s az akkutárolója letörött. Azért amennyire tudtam lőttem egy-két képet...de nem lettek az igaziak.

Farsang az oviban

A két kis boszorkányom

Kitti főboszi 

Szonja boszi

A gyerkőcök délelőtt is farsangoltak, majd délután a szülők is résztvettek a mulatozásban. Nagyon jól éreztük magunkat, táncoltunk és sok közös játékot játszottunk (köszönhetően az óvónéniknek!). Jövőre azt hiszem én is beöltözök, most még nem volt hozzá bátorságom. 

4 komment

Címkék: farsang kreatív foglalatosságok boszorkány jelmez jelmez készítés

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr15948591

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m-s petra · http://www.mirkolinda.blogspot.com 2009.02.18. 10:35:30

hogy te milyen kis ügyes vagy!!! gratulálok, csodijó nyugati boszrokány lett a lánykádból!! (legalábbis ha jól emlékszem, h az Óz-ban a gonosz boszi a nyugati... :))

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.02.19. 11:18:21

Köszi:-) (Igen, nyugati boszi).

Panda és Dóra 2009.02.24. 09:08:36

Nagyon jó lett a jelmezük, ügyes vagy!! Nem is tudtam, hogy a boszik is lehetnek ilyen szépek, bájosak :D

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.02.25. 13:54:25

@Panda és Dóra: Köszi:-) Nekem ők a legszebb boszik!:-)
süti beállítások módosítása