Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Hisztis Kitti

2009.03.03. 22:00 Beso

Kitti az elmúlt pár napban hisztis lett! Nem mondom, hogy nem szokott néha hisztizni, főleg ha fáradt, de amit az elmúlt napokban művelt az nagyon szokatlan volt tőle. Már egy jó ideje kinőtt a dackorszakból, ami Szonjához viszonyítva nagyon "lájtos" volt nála. Nem is értettem, hogy mi van vele, felmerült már az is bennem, hogy valami betegség előjele ez. Egyik este - mondjuk akkor nagyon fáradt is volt, mert napközben kimaradt a délutáni szunyókálás - fetrengett az ágyban, majd dobálta magát és így hisztizett valami apróságon. Másnap anyunak adta elő magánszámát, mert a nagyi azt merészelte, hogy a Szonjával is játszott nem csak Kittivel, és ezért nagyobbik lánykám a fejét verte a szekrényajtóba!!! 

(Az esti hisztiről jut eszembe. Néha úgy rácsodálkozom, hogy mennyire megérti, hogy mit miért teszünk mi felnőttek. Amikor el kezdte dobálni magát az ágyban, felkaptam az ölembe, szorosan magamhoz öleltem és megpuszilgattam. Pár másodperc múlva kibontakozott az ölelésemből és így szólt: "Jól van már anya, megnyugodtam!" És szépen lefeküdt és pár perc múlva el is aludt. Amikor Szonja hisztizik - nála általában nem jön be a szeretgetős dolog, a hiszti közepén - figyelemeltereléssel szoktam próbálkozni. Ilyenkor mindig valami hihetetlen dologgal szoktam előrukkolni, pl. nézd ott egy rózsaszín elefánt. Egyik este már lefeküdtek, illetve már feküdniük kellett volna, amikor Szonja kifejezte ezzel kapcsolatos ellenvetését és hisztibe fogott. Én meg hirtelen azt mondtam. Húúúú micsoda pókháló van a sarokban és ott van benne a pók is. Utólag rájöttem, hogy ez nem volt éppen a legmegfelelőbb mondat, igaz a célomat elértem, mert Szonja azonnal abbahagyta az ordibálást és egyből kérdezgette, hogy hol? hol? Kitti meg kicsit rémülten kérdezte, ugye anya, csak azért mondtad, hogy ott van egy pók, hogy a Szonja hagyja abba a hisztit?)

Gondolkodtam, hogy mi lehet ennek az oka (mármint Kitti hisztijének). Arra jutottam, hogy valószínűleg ez annak a következménye, hogy a múlt héten napközben kettesben voltunk, s én igyekeztem is ezt az időt kihasználni és minden lehetséges időt vele tölteni. Csak vele foglalkoztam, nem volt jelen a kistesó, anya csak az övé volt a nap nagyobbik részében. Aztán jött a hétvége és már nem csak Kitti volt, hanem Szonja is, aki mindig tesz arról, hogy a figyelem ráirányuljon. 

Hétfőn be kellett mennem korán reggel a munkahelyemre és anyukám vitte őt az óvodába. Elmondása szerint Kitti olyan patáliát csapott, mert nem akart menni oviba. Ma reggel is nyomatékosan kifejezte (naná, hogy hisztivel), hogy nem szeretne oviba menni, inkább velem szeretne itthon maradni. Amikor azzal érvelek, hogy azért is jó menni oviba, mert ott játszhat a gyerekekkel, mostanában az a válasza, hogy de ők nem játszanak vele. Gyanítom, hogy ez nem teljesen így van, inkább azt tudom elképzelni, hogy akivel éppen ő szeretne játszani, az nem játszik az adott pillanatban vele. Ma volt alkalmam Kitti egyik óvónőjével többek között erről is beszélgetni. Szerinte Kitti általában a "nagyokkal" (vegyes csoportba jár) szeretne játszani, s azok valóban nem mindig veszik be a játékba a "kicsiket". Ők (az óvónők) próbálják a nagyokat rávenni, rávezetni, hogy valahogy vegyék be a kisebbeket is, de ez nem mindig sikerül. Remélem, hogy Kitti azért nem érzi úgy, hogy kiközösítik, bár biztos rossz lehet, hogy akivel szeretne játszani elutasítja őt. 

Bízom benne, hogy Kittinek ez az újabb hisztis korszaka hamar lecseng...sokkal aranyosabb enélkül!:-)

3 komment

Címkék: hiszti

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr1978367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rena2 2009.03.04. 12:57:40

El sem tudom képzelni Kittit hisztisen!
Mindig úgy látom, hogy ő a "nagy és felelősségteljes nővér" aki komolyabb, okosabb a kortársainál és valószínűleg pont ezért jobban is szeretne a nagyobbakkal játszani, mert ők agyilag közelebb állnak hozzá.
Na ez aztán okfejtés volt.. De remélem érted. S pont emiatt hisztis gondolom, mert veled olyan jól elvolt, mert felnőtt vagy és jobban szereti az okos felnőtt társaságot, ahonnan tanulni lehet.
Gondolom kezded úgy érezni, hogy jobban a barátnőd már, mint a lányod. Lányod is persze, de el tudom képzelni, hogy mindent meg lehet vele beszélni. Vagy nem jól látom?

ilgya 2009.03.05. 13:42:34

Valahol olvastam,hogy ilyenkor arra kell gondolni,hogy ez átmeneti állapot,rögtön ez ugrott be most nekem. Biztos,hogy idegesítő most,de annál többet úgysem tudsz tenni,mint amennyit eddig tettél. Így kivülállóként nekem is írtó aranyosnak tűnik,mert a kislányoknak olyan jól áll,de gondolj bele mikor Dávid elkezdi,mert bizony ő is rázendít néha. Azért megnyugtató,hogy ti is...

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.03.07. 07:15:02

@Rena2: Én is már elfelejtettem, hogy milyen a hisztis Kitti! Valóban jobban vonzódik a nagyobbakhoz, bár sokszor olyan jól eljátszik itt a telepen a Szonja korabeliekkel. Bár annak más oka van, azt hiszem szereti őket irányítgatni, terelgetni, vigyázni rájuk. Sok mindent meg tudunk beszélni, már ha éppen hajlandó rá:-)
@ilgya: Remélem hogy valóban csak átmeneti állapot. Azóta volt egy megahisztije, mert megbüntettem valamiért. Egyébként nem akkor aranyos, ha hisztizik, hanem egyéb esetekben:-)
süti beállítások módosítása