Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Feladtam

2009.09.30. 21:25 Beso

Az úszást. Az előző bejegyzés(ek)ben kifejtettem, hogy ha törik, ha szakad Kitti úszni fog járni. Végül mégsem így történt. Már a tegnapi úszás óra előtt elbizonytalanodtam, egy kolléganőmet és egy három gyerekes barátnőmet kérdeztem, ők mit tennének. Mindketten azt tanácsolták, ha ennyire hadakozik ellene, ne erőltessem. Így is indultam haza, illetve az oviba. Pont Mihály napi vásárt tartottak az oviban, ezért is bizonytalanodtam el, hogy hagyjunk ki egy ilyen eseményt az úszás miatt, ahova amúgy sincs kedve Kittinek menni. Aztán úgy alakult, hogy a „vásár” nagyon hamar véget ért, s egy kis csúszással még elérhettük az úszás órát. Ismerőseim tanácsa ellenére, csak nekiindultunk. Bepattantunk a kocsiba, Kitti mindaddig nagyon fel volt dobva, amíg észre nem vette, hogy nem hazafelé tartunk. Kérdésére elmondtam, hogy az uszoda a célpont. Amikor ezt meghallotta keserves sírásba kezdett. Nem tudta most sem megindokolni, hogy miért „irtózik” ettől az egésztől. Most éppen azt hozta fel, hogy hiányoznak az uszodából a barátai (ovis társai).

Megérkeztünk az uszodába, átöltöztettem, ő sír. Bementünk a medencébe, szép nyugodtan magyaráztam, hogy ha nem is a gyakorlatokat végezni, de menjen be legalább egy kicsit pancsolni, ugrálni. Biztosítottam, hogy én is bent maradok. 20 perc magyarázás, kérlelés után, amibe többször bekapcsolódtak az oktatók is, feladtam. Ennek így tényleg nincs értelme. Még a vízbe sem tudtuk becsalogatni. Csak sírt és azt hajtogatta, hogy menjünk haza innen.

Holnap kezdődik az ovis úszás. Azt mondta oda szívesen megy. Meglátjuk.

Nem is az zavar elsősorban, hogy nem megyünk úszni (főleg azért, mert az ovis úszás úgyis most kezdődik), hanem az, hogy elképzelésem sincs mi történt az első és második óra között (az első órán ugyebár tök happy volt, tetszett neki, még ő kérte, hogy máskor is jöjjünk el ide).

Azon gondolkodtam, hogy ha gyermekeinknek valamihez nincs kedve, kell-e egyáltalán erőltetni. Mi szülők „csak jót akarunk”, mert tudjuk, hogy milyen jó (tudjuk mi egyáltalán, hogy nekik mi a jó?), ha a gyerek majd normálisan megtanul úszni, nyelvet beszélni, fejenállni, hangszeren játszani vagy mitomén. Lehet, hogy ha valamit nem erőltetünk (kicsit legalább), akkor később (felnőtt korában) talán felrója nekünk, hogy miért nem voltunk kitartóbbak? Nem tudom. Mindenesetre van még ideje megtanulni úszni. Ha 14 éves koráig nem tanul meg, akkor elvontatom egy uszodáig!

5 komment

Címkék: úszás

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr171419278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilgya1 2009.10.01. 15:44:31

Nem könnyű az biztos ez az egész,és nem is tudod igazából,hogy mikor hozol jó döntést....a mi úszóoktatónk elsősorban azt vallja,hogy először a szülőnek kell akarni és akkor biztos megtanul a gyerek is...
az én példámból okulva tutti,hogy erőltetni fogom-pedig nem vagyok egy erőszakos típus- (szerencsére nem kell egyelőre) a Dávidnál,mert én nem tudok úszni(csak mint a balta nyél nélkül) és ezt a szüleim rovására írom,annak ellenére,hogy régen azért nem volt ennyi lehetőség meg pénz sem erre,pedig imádom őket meg minden,de ebből okulva én nem fogom hagyni, ezt biztos nem. Az angolnál elbizonytalanodnék ha nem szeretnék és lehet,hogy ki is venném ha erőltetve kéne menni,de az uszást tutti egyszer megfogja köszönni,de ha nem is köszöni meg akkor is én nagyon fontosnak tartam,hogy tanuljon meg úszni.
Lehet,hogy majd az ovis úszás annyira bejön Kittinek,hogy majd ő fogja kérni,hogy külön is jöjjetek el órákra. Majd alakul ez...
Drukkolok!!!!

BPanka 2009.10.01. 20:53:47

Kedves Beso!
Már régóta olvasom a blogotokat, nagyon aranyosak a kislányaid, és sok jó játékötletet kaptam már tőletek. :-)
Kicsit hezitáltam, hogy most írjak-e, mert milyen már, hogy rögtön "okoskodással" indítok, de úgy kikívánkozik belőlem: szerintem jól döntöttél.
Már mikor az előzőekben olvastam, hogy Kittinek nem volt kedve úszni, felsejlettek bennem a gyerekkori emlékek, és nem éppen jók: nekem erőltették, de annyira utáltam, és annyira irtóztam tőle, hogy 3 éven át sem bírtak megtanítani úszni. Nem tudom miért utáltam ennyire, de én is minden alkalommal sírtam.
Aztán 10 évesen rájöttem, hogy ciki, hogy még nem tudok, megkértem anyukámat, hogy írasson be egy úszótáborba, és ott gyakorlatilag 2 nap alatt megtanultam úszni, a következő 2 hétben már csak a technikán tökéletesítettünk.
Szóval csak szeretnélek megerősíteni, hogy nem hinném, hogy Kitti számon kérné rajtad később, hogy nem erőltetted, ha saját elszánásból megy, rögtön ráérez majd. Talán már most az ovis úszáson, én óvónő vagyok(mikor épp nem gyesen vagyok :-) ), és a csoportomból sok kisgyerek volt, aki tényleg az ovis úszáson tanult meg úszni, ott is meg lehet. :-)

(Nem tudom, hogy itt látszik-e a profilomban a blogunk címe, hogy ne csak így ismeretlenül szóljak, ideírom, ha van kedved nézz be hozzánk, nekem is két kislányom van:
borkajanka.blogspot.com)

m-s petra · http://www.mirkolinda.blogspot.com 2009.10.02. 17:31:06

szija, nos, nekem mirkóval nagy tapasztalatom van az abbahagyásokban :( ő olyan mafla, h mindent abbahagytunk, persze az ő kérésére. én is azt vallottam, h nem szabad erőltetni. oké. az első 2-3 dolgot nem is, de amikor a huszadik dologra mondja azt, h inkább ne, akkor bepipulok. persze kittinél ez nem áll fent, hisz ez az első ilyen volt, csak én tartottam tőle, h mirkó megszokja, h amire ő azt mondja, nem akarja, én már veszem is ki onnan.
nos, az úszás más. olvastál engem, tudod, h nekem az az alap. úszni tudni kell. engem az első 4 évben nem kellett erőlteti mondjuk, és nagyon büszke vagyok magamra, h megtanulhattam szépen háton úszni is pl. nem csak mellben kidugott fejjel evickélni, sőt, a pillangótudásomra is büszke vagyok. és azt szeretném, h a gyerekeim is megtanulják mindezt, azon túl, h az úszás az egyik legegészségesebb dolog, szép tartást, szép hátat és vállat ad.
ennyit az úszás dicsőítéséről :)))))
viszont a tekintetben igazat adok most neked, h nem erőlteted kittinél. majd az ovisokkal, a barátnőkkel, a megszokott csapattal együtt menni fog neki. úszni megtanul ott is, így igaz. hajrá kitti!!!!! :)

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.10.02. 19:06:53

Köszönöm a hozzászólásokat, megerősítettetek abban, hogy nem döntöttem rosszul. Nem tudom miért akartam ragaszkodni a "külön" úszáshoz, hisz tudtam róla, hogy az ovival is fognak idén menni. Az első óra bejött neki, a hely ismerős volt (ide szoktunk együtt is menni hébe-hóba), az oktató is (nyáron volt a barátnőm nagylányával 1 napot úszótáborban és akkor is ő tanította). Remélem a második óra után is pozitív élményekkel jön haza.

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.10.04. 21:18:30

@BPanka: Örömmel üdvözöllek! És nem haragszom egyáltalán a hozzászólásod miatt! Sőt! Megnézlek én is benneteket....
süti beállítások módosítása