Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Úgy telt a Karácsony

2009.12.27. 07:31 Beso

ahogy másoknak is és magunknak is kívántam: békében, szeretetben, boldogságban. Azért volt egy kis idegeskedés, de melyik családban nincs a nagy ünnep előtt, amikor mindannyian azért fáradozunk, hogy minél tökéletesebbre sikeredjen. Mindennel el szeretnénk készülni időben, de sok a tennivaló, valahogy csak akkor sikerül lenyugodni igazán, amikor leülünk Szent Este az asztalhoz. 

Idén megúsztuk a fenyőfának a talpba való befaragásával együttjáró bosszankodást. Minden évben megfogadjuk, hogy a fa vásárlásához magunkkal visszük a talpat és befaragtatjuk a fenyőárussal. De a talp minden évben itthon felejtődik. Így történt ebben az évben is, de K. inkább hazaugrott érte, míg én kiválasztottam azokat a fákat, amik a nagyik és a mi lakásunk fő dísze lesz ezekben a napokban. 

A fát, mióta a lányok vannak már 23-án este feldíszítjük, miután a gyerekek álomra hajtják fejüket, s reggel mire felébrednek már teljes díszben pompázik. Gondoltam, hogy idén esetleg már együtt díszítünk, és feltérképeztem Kitti és Szonja elképzelését, hogy hogy kerül a fa a lakásokba. Mivel a bölcsiben és oviban is állítanak fát erről kérdeztem őket. Kérdésemre, hogy hogy került a karácsonyfa az oviba és kidíszítette értetlenkedve néztek rám és magyarázták, hogy az óvónénik hozták és díszítették fel.

Végül mégis úgy döntöttünk, hogy mi magunk díszítjük, elkerülve ezzel az esetleges veszekedéseket (melyik díszt ki rakja fel stb.), illetve a kapkodást. Az együttdíszítést elhalasztottuk, de a fára felkerült az a két dísz is, amit a lányok készítettek némi anyai segédlettel előző nap. Ezzel egy új hagyományt szeretnénk megteremteni. Minden évben szeretném, ha készítetnének egy-egy díszt, ami természetesen felkerül a fára.

24-én hajnalban a kakas ébresztett fel bennünket Kittivel. Van egy játékuk, ami különböző hangokat ad ki, s a játék kakasa valamitől megszólalt. A mai napig nem tudom, hogy mitől. (TAlán attól az elpukkant lufitól, aminek darabjait ágyazás közben találtam meg részben Szonja ágyában?) Amikor Kitti meglátta a fát, már tudta is a magyarázatot: a Jézuska járt nálunk, hozta a karácsonyfát és ő szólaltatta meg a kakast! Talán így is volt....

24-ét itthon töltöttük, a két nagyi társaságában. Anyukámmal karöltve készítettük el a hagyományos karácsonyi étel(eke)t. A lányoknak külön menü készült, mivel nem nagyon szeretik a halat. A gyerekek már alig várták az ajándékozás pillanatát. Én is ezt vártam már napok óta. De míg ők arra voltak kíváncsiak, hogy mit hozott a Jézuska nekik, én arra, hogy szeretteim mit szólnak a meglepetéseknek.

(Most vettem észre, hogy innen elszállt az írományom és az összes kép, amit betettm:( Megpróbálom folytatni...)

Szóval...a karácsonyi eszem-iszom után hamarosan megérkezett a Jézuska és valahogy a fa alá varázsolta az ajándékokat.

A lányok ajándékaira a Jézuska az ovis és bölcsis jeleket rajzolta, mivel bizonyára tudta, hogy a gyerkőcök még nem tudnak olvasni. Minden pöttyös labdás és esernyős címkével ellátott ajándék megtalálásánál volt nagy örömködés. Két ajándékra felkerült mindkét jel, ebből a lányok kikövetkeztették, hogy azok bizony közös ajándékok.

Jót mosolyogtam azon, hogy senki nem kezdte kibontani a felnőttek közül a saját ajándékát, mindenki csak azt leste, hogy a lányok, hogy bírkóznak a csomagolópapírral és mennyire örülnek a meglepetéseknek. Kitti pillanatok alatt lemeztelenítette a saját ajándékait, konstatálta, hogy miket kapott, majd Szonjához csatlakozott és testvéri szeretetből felajánlotta, hogy segít neki is bontogatni (hugi eme segítséget persze elutasította). A legnagyobb sikere (ami előre várható volt) annak a játékbabakocsinak volt, amit kettőjüknek szánt a Jézuska. 

Van már nekik babakocsijuk, de az egyik a silány anyagnak köszönhetően rettentően néz már ki, gondolom Jézuska is azért hozta eme szépséget, hogy ne kelljen vele az utcán szégyenkezniük a lányoknak. Az első pillanatokban nagyon helyesek voltak, közösen álltak a babakocsi tolókarjához, és együtt lépkedve tolták benne a babát a lakásban. (Később az udvaron már volt veszekedés, hogy éppen ki tolja, fel legyen-e hajtva a "kupolája" vagy sem stb. Ajajajjj lesz még ebből konfliktus bőven...)

A másik nagy sikert aratott ajándék (legalábbis szerintem) az volt, amit nem a Jézuska hozott, hanem apa és anya készített csemetéinek. 

Még Kitti idei születésnapja előtt jött az ötlet, hogy készítsünk a Bartos Erika féle AnnaPeti könyv mintájára egy könyvet, a saját kis történeteinkből. (Sokszor leírtam már, hogy mennyire szeretik a lányok ezt a sorozatot. Mindig úgy kell olvasnom, hogy az Annát és Petit be kell helyettesítenem Kittire és Szonjára. Gondolom azért szeretik ezeket a történeteket, mert tényleg az ő hétköznapjaikról is szólhatna. Mi is jártunk már sok helyen, amikról szó van a "mesékben", a történetek egyszerűek, rövidek és sok illusztráció van hozzájuk.)

Kitti születésnapjakor azonban az ihlet meg a kedv nem jött meg igazán, így elmaradt ez a meglepetés. De egy hónappal ezelőtt összeszedtük magunkat K-val és nekiálltunk a nagy munkának. Én írtam a szöveget (kiválasztottam pár olyan eseményt az életükből, amire tudom, hogy szívesen emlékeznek: mint pl. a balatoni nyaralások, a lovaglások, állatkerti séták, piknikezés stb.) és ezt írtam le, kis párbeszédekkel kiegészítve. Került mindkét lánynak a könyvébe sok-sok kép, pár mondóka, vers, ének, amihez készítettem illusztrációt is, raktunk bele kreatív oldalakat (kifestőt, labirintust, pont összekötőt) és Kitti könyvébe belekerült egy saját családi rajza is (Szonjáéból ezt kifelejtettük). K. az egészet megszerkesztette, könyv formájába öntötte (szakmájába vág) és egy kollégája, aki most tanulja a könyvkötést bekötötte. Sok-sok munkaóra van benne, de azt hiszem mind a hárman, akik készítettük nagyon lelkesek voltunk. Talán lesz a könyveknek folytatása (talán nem).... 

 

 

S ha már a saját készítésű ajándékokról van szó, idén is elkészítette K. azokat a naptárokat, amik a nagyik, a dédipapa és a mi lakásunkban mutatja majd, hogy az év melyik napján járunk. Immár az ötödik naptár készült el, az ötödik fajta dizájnnal, s természetesen a gyerkőcök képeivel. 

Említettem egy előző bejegyzésemben, hogy a családon belül vannak olyanok, akikkel csak saját készítésű meglepetésekkel kedveskedünk egymásnak. Kaptunk már üvegfestett mécsest, házilag készített fűszerolajat, fürdőolajat, naptárat, gyertyát, s mi készítettünk házi Baileyst, bonbonokat, dekupázsoltam tea filter tartót, fürdőszobába apró dézsát, tavaly pólókat díszítettem textil filccel. Idén egy memória játékot készítettünk. Ehhez gyűjtöttük a kavicsokat egy családi séta során a Dunánál, amiket aztán megfestettem. 

Rólam sem felejtkezett meg a Jézuska, s muszáj leírnom, hogy a legjobban minek örültem. Már régóta szeretnék elmenni egy Fenyő koncertre, s idén ez a kívánságom is teljesült, ugyanis kaptam egy (illetve kettő) koncertjegyet. Hogy milyen is volt a koncert arról majd beszámolok egy másik bejegyzésben. 

Azt hiszem mindenkit sikerült valamivel meglepni az idei Karácsonykor is. Azt az érzést, hogy milyen jó adni, milyen jó látni szeretteink örömtől ragyogó arcát egy-egy apró ajándék kicsomagolásakor többször be kéne csempészni a mindennapokba. Sokszor úgy érzem, hogy csak rohanunk, rohanunk, nincs semmire időnk. Pedig lehetne, csak meg kell találni a pillanatot, több időt szánni a másikra, mert vannak dolgok amik sokkal kevésbé fontosabbak, mint az, hogy szeretteinkkel legyünk, úgy igazán!

5 komment

Címkék: karácsony szeretet ajándékozás saját készítésű ajándék

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr611625561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilgya1 2009.12.27. 15:57:44

Nálunk is hasonló a karácsonyi felállás,csak nálunk már az ajándékok is a fa alá kerülnek. További békés,meghitt perceket kívánok és ha nem jönnék B.Ú.É.K.

ilgya1 2009.12.31. 00:49:13

Látom a képeket is és a padlóról szedem össze az állam.....a könyv valami eszméletlen...NAGYON ÜGYESEK vagytok!
a kavicsok is annyira szuperek! KÉSZ VAGYOK!
Eddig is nagyra becsültem a kreatívitásodat,de ez mindent visz! Gratulálok!

Adrika4 2010.01.03. 20:41:07

Olyan jó volt olvasni ezt a bejegyzést. Igazi, karácsonyos, hangulatos.:) Igazán nagyon szépek lettek a könyvek, és a többi kreatív ajándék is. Nagyon ügyesek voltatok!:)

Lusthie 2010.01.03. 21:26:17

csúcsok vagytok, komolyan meghatódtam a könyvektől.
A Zuramnak meséltem, aki közölte, hogy Bnek max. webolalt tud csinálni, de azt még nem értékelné :))

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2010.01.04. 22:53:56

@ilgya1: @Adrika4: Köszönjük a dicséreteket, bezsebeltem őket:-)
@Lusthie: Köszi neked is! Weboldala már van a fiadnak, nem? Hisz te írod!:-))
süti beállítások módosítása