Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Születésnapi gyerekzsúr

2010.03.28. 21:20 Beso

Gondoltam összeszedek pár gondolatot a gyerekzsúrral kapcsolatban. Ha jól számolom, lányaim eddigi életében összesen 6 gyerekzsúrt szerveztem.

Találtam egy elég jó oldalt, ahonnan nagyon sok ötletet vettem a készülődéshez: itt. Eme bejegyzésben biztos sok olyat írok, ami a hivatkozott weboldalon is szerepel.

Először is, hány éves kortól szervezzük a születésnapi (vagy egyéb apropóból) gyerekzsúrt. Szerintem 3 éves kortól, már igazi buli hangulat alakulhat ki. Ennek ellenére Kittinek már 1 az 1 éves szülinapját is együtt ünnepeltük kisbarátaival. Összesen két meghívott gyerkőc volt, egy rokonházaspár kislánya, valamint Kitti csecsemőkorabeli "vőlegénye". Természetesen szülőkkel együtt. Két éves szülinapján egy gyerkőccel emelkedett a létszám, egy barátnőm hozta el csemetéjét, velük abban az időben nagyon sokat találkoztunk, együtt jártunk zenebölcsibe, és ezen programon kívül is sokat játszottak a gyermekeink hol náluk, hol nálunk. A két éves szülinapon, már rövid ideig játszottak is együtt a gyerekek a "zsúron" is. Az első "valódi" zsúr azonban a 3 éves születésnaphoz fűződik. Szonjának 3 éves korában volt először kis barátai körében is megünnepelve a születésnapja. Ez az az időszak, amikor már tényleg egymással játszanak a gyerekek és nemcsak egymás mellett.

Mikor tartsuk a születésnapi bulit?

Mindenképpen hétvégén, szombaton vagy vasárnap délután. Ha még alszik napközben a gyermekünk, akkor időzítsük alvás utáni időre. Nálunk a 3 órai kezdet vált be. Ilyenkor igyekszem őket korábban letenni aludni, 1/2 3 körül már ébresztem őket, s mire megérkezik a vendégsereg, már felöltözve, megfésülködve, frissen, kipihenten vetik bele magukat a buliba.

Milyen hosszúra tervezzük a zsúrt?

3 óra hossza bőségesen elég. Ebbe az időtartamba belefér egy kis közös irányított játék, kreatívkodás, evés, tortafogyasztás, önálló játék. (3 éveseknek szerintem még ennél rövidebb is elég).

Hol legyen a helyszín?

Megmondom őszintén én a házibulik híve vagyok inkább. Nekem a különféle gyorséttermekben, játszóházakban szervezett zsúrok személytelenebbek, mint a magunk által szervezett ünneplések. Persze tudom, hogy sokaknak kicsi a lakás egy zsúr megszervezéséhez, vagy nem szívesen ajánlja fel egy ilyen partyra, de nekem az a tapasztalatom, hogy nem tudnak nagy károkat okozni a gyerkőcök, ha felkészülünk a fogadásukra. 

Az én gyerekeim decemberi, illetve márciusi születésűek, így nálunk a kerti parti sajnos kiesik. Ha nyári születésűek lennének, biztos a szabadban tartanám (jó idő esetén), vagy a lakópark udvarán, vagy egy kellemes  helyen (pl. Kopaszi gát). Persze a külső helyszínen történő rendezés, igen előrelátó, pontos szervezést igényel, mert nincs az, hogy felszaladok a lakásba egy üveg üdítőért még. 

Mi maradtunk a lakásunkban való bulizásnál. 

Előkészületek

Először is időben hívjuk meg a vendégeket. Mit jelent az időben? Az általam ajánlott oldal 4 hetet ír. Na én ezt lerövidítettem 1 hétre, ami viszont túl kevés, szerintem 2 héttel a buli előtt elég értesíteni a meghívottakat. 

Hány gyerkőcöt hívjunk meg?

Valahol azt olvastam, hogy annyit, ahány éves a gyerek. Mi hellyel közzel általában igazodunk ehhez a "szabályhoz". Kitti 5 éves bulijára 6 gyerek lett meghívva, így összesen 8-an voltak.

Meghívó

Meghívót mindenféleképpen készítsünk. Ebbe bele lehet vonni a gyereket is, lehet általa készített rajz (ha nagyon szeret rajzolni), vásárolhatunk előre gyártott meghívókat, illetve a neten is lehet számtalan változatban találni, amit csak ki kell nyomtatni.

Ami fontos hogy szerepeljen a meghívón az ünnepelt és a meghívott nevén kívül: a helyszín, pontos cím, mettől-meddig tart a buli, az ünnepelt szüleinek (legalább az egyiknek) a telefonszáma. Ha szülők nélkül várjuk a gyerekeket, udvariasan belefogalmazhatjuk ezt is, vagy ha éppen a szülőket is várjuk, azt mindenképpen közöljük. (Én elfelejtettem Kitti meghívójába azon elképzelésünket belefoglalni, hogy a szülőket NEM várjuk, mivel ha mindenhonnan eljönnek a szülők, már a lakásban nem fértünk volna el, de egyik szülő sem gondolta úgy, hogy ő is részt vesz a bulin. Viszont Szonja 3 éves zsúrjára kifejezetten kértem a szülőket, hogy legyenek ők is ott.)

Egyéb

Ha a lakásunkban, vagy kertünkben tartjuk mindenféleképpen szükség van egy kis díszítésre. Pár griland, egy-két "boldog születésnapot" felirat és sok lufi kell hozzá. Nem kell túlzásokba esni. Én a bejárati ajtót is feldíszítem és egy-két lufit kiteszek, így az érkezők is könnyeben megtalálják a lakást.

Lufiból mi szoktunk héliumosat is venni, annyit ahányan a mi gyerekeinkkel lesznek, és a buli végén mindenki megtarthat egy lufit. Egyébként az az első, a hogy bejönnek a lakásba, hogy kiválasztják ki melyik színű lufit szeretné. Az egész zsúr folyamán sokat játszanak vele.

Enni-, innivaló

Az első egy-két zsúron én itt szálltam el. Sütöttem, kentem a szendvicseket, gyártottam a salátákat. Több fajta kajával készültem, mivel fogalmam sem volt ki mit szeret. A gyerekeket nagyon nem érdekli a kaja (eszünkbe se jusson emberfejes, meg mittomén milyen szendvicsekkel pepecselni, hacsak nem ez a hobbink, vagy rengeteg időnk, energiánk van!). Legutóbb már okosabb voltam. Készítettem pár szendvicset (mindössze 2, azaz kettő!!! darab kifliből - nagyobb méretűből) és sütöttem egy tepsi pizzát. (A pizza tésztájához ezt a receptet használtam. A paradicsom szószhoz egy fej hagymát megfonnyasztottam egy kis olivaolajon, tettem bele pár gerezd fokhagymát, majd belezuttyantottam két doboz hámozott (konzerv) paradicsomot. Fűszereztem sóval, oregánóval, kis borssal, tettem bele pici cukrot és sűrűre főztem. A pizza tésztára rákentem a paradisomszószt, egyik részére tettem sonkát, kukoricát, ananászt, másik részére ugyanezt, csak ananász nélkül, készült pár szalámis, és szalámis kukoricás. Mikor a pizzát beletettem a tepsibe, még a feltétek nélkül, elvágtam kisebb háromszögekre, hogy amikor megsül könnyebben boldoguljak a felszeleteléssel. Természetesen a tetejére sajtot szórtam. A gyerkőcöknek bejött. És nekünk is).

Rakjunk ki az asztalra kis rágcsálnivalót (ropit, sajtos tallért, pár édes kekszet, de nálunk nagyon bejött a hosszúkásra vágott nyers répa, uborka, kaliforniai paprika is), és üdítőket. Üdítőből legjobban mindig az almalé fogy, talán ebből érdemesebb a legtöbbet venni. Lehetőleg kerüljük ennyi időseknél a kólát, szénsavas üdítőket. Én egy üveg gyerekpezsgőt szoktam még venni erre a jeles napra (az enyémek a málnásat csípik a legjobban), azt a tortázás környékén kinyitjuk, és azzal koccintanak. 

Torta

A születésnap elmaradhatatlan süteménye. Ezt rendelhetjük cukrászdából, vagy készíthetjük magunk is. Azt elfelejtettem korábban írni, hogy esetleg rákérdezhetünk a meghívottak szüleinél, hogy "mindent ehet, ihat-e" a gyerek, kvázi nem allergiás-e valamire. Mondjuk valószínűleg, ha allergiás a gyerek, rákérdezés nélkül is mondják a szülők. Szonja szülinapján fordult elő, hogy az egyik kis barátja tojásérzékeny volt. Így én olyan tortát sütöttem, amit ő is megehet, nehogy emiatt ki kelljen maradnia a tortaevésből, vagy más tortát kelljen ennie, mint a többieknek.

Nálunk az a "szokás", hogy én sütöm a tortát. Ez nekem kihívás, és imádom csinálni, közben mindig elképzelem, mit fognak szólni a lányaim. Nem vagyok egy nagy cukrász, nem is minden torta sikerül igazán, de a gyerekek mindig jó étvággyal fogyasztják (maximum én vagyok elégedetlen). Idén Kitti szülinapjára egy ló torta készült, magának a forma kialakításának az ötletét innen vettem. A tészta és krém a jól bevált ferrero torta receptje alapján készült. Már ideje lennem újítani, de nekem annyira ízlik ez a csokitorta!!!

A gyertyákat és a tűzijátékot ne felejtsük el a tortáról!!!

Még a játékokról szeretnék írni, de már csak egy újabb bejegyzésben.
 

Szólj hozzá!

Címkék: születésnap gyerekzsúr szülinapi zsúr gyerek buli

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr751875819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása