Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Fülöncsípett bűnözők és az ÁNTSZ

2010.04.29. 07:06 Beso

Már aludtam egyet a tegnap történtekre, már nem tombol bennem annyi düh, mint tegnap és az idegeim is valamennyire kisimultak az éjszakai jótékony alvásnak köszönhetően. Értem én, hogy a mi, azaz gyermekeim (és mások gyermekei) érdekében történtek, történnek a dolgok, a mi érdekünkben teszi azt az ÁNTSZ, ami a dolga, de tegnap bűnözőnek éreztem magunkat, akiket szabadlábon hagytak, de a bűnüldöző szerv (ezesetben ÁNTSZ) minden óvintézkedést megtett annak érdekében, nehogy megszökjünk, vagy ne úgy cselekedjünk, ahogy azt ők szeretnék.

Sajnos az előző bejegyzésemben említett éjjeli teázgatás nem hozott igazi gyógyulást Szonjának. Péntek este óta minden nap volt hasmenése, naponta egyszer, de volt olyan is, hogy háromszor is. Aztán előfordult, hogy majd 30 órán keresztül semmi. Az étvágya változó volt, hol jó ízűen falatozott, hol meg csak éppen fogheggyel csipegetett. Kedden este kicsit elszúrtam a dolgot, mert tökpuffancsot csináltam (ami hasonló a lapcsánkához, csak krumpli helyett tökből, vagy cukkiniből készül), s ez egy kicsit olajos kaja (mivel olajban kell ugyebár kisütni). Szonja annyira jóízűen evett belőle, hogy nem volt szívem leállítani. Meg is lett az eredménye éjjel felébredt és újból előjött a hasmars. A hét első két napján azzal az indokkal tartottam itthon, hogy szabin vagyok és kihasználva az alkalmat kettesben szeretnék vele lenni. Ezt mondtam a bölcsiben, mivel kb. két hónapja olyan mizéria van a hasmenés körül a bölcsiben, hogy el szerettem volna kerülni. Említettem, hogy van olyan gyerkőc, aki már több, mint egy hónapja otthon van, mert az ÁNTSZ nem engedi közösségbe, csak ha totál negatív székletet produkál. 

Tegnap már vittem volna bölcsibe, de az éjszakai esemény miatt sztornóztam a dolgot. Sőt felhívtam a bölcsit és elmondtam, hogy a gyerek a héten már nem megy, mert hasmarsa van. Közölte is egyből a bölcsöde vezető-helyettes, hogy akkor irány az ÁNTSZ, ahova mintát kell vinnünk! Azon nyomban felhívtam a rendelőt, de sajnos a mi dokink csak délután rendelt. Kérdésemre, hogy nem mehetnénk az éppen rendelő orovoshoz az volt a válasz, hogy anyuka, az nem lenne etikus! Elmondtam a helyzetet és, hogy tulajdonképpen csak beutaló, meg egy kis tartály kéne nekünk. Akkor meg főleg ne menjek, mert beutalót, csak a saját orvos adhat. ??????? Meg különben is az ÁNTSZ, csak reggel 10-ig fogad be mintát. Ez utóbbi miatt nem kötöttem az ebet a karóhoz, mivel már 9 óra volt, gyerekem túl volt a reggeli nagy dolgán, így elfogadtam, hogy ebből csak csütörtökön lesz mintaleadás.  

Délután épp leültem a géphez, hogy bepötyögök a blogba egy bejegyzést a hétvégi lovardai látogatásunkról, amikor csengett a mobilom. Egy ismeretlen városi számról hívtak. Majd leestem a székről, amikor a vonal túlsó végén maga az ÁNTSZ jelentkezett be! A bölcsöde értesítette őket, hogy a lányomnak mi baja. Ezek után mint egy bűnözőt (na jó biztos túlzok egy kicsit, de volt ilyen érzésem) kikérdeztek. Neve? Hány éves? MI a foglalkozása? Lakik még önökkel valaki egy háztartásban? IGen? A férje? Őt hogy hívják? Hány éves? Foglalkozása? Van más családtag is? Igen? Egy 5 éves kislány? Hogy hívják? Melyik óvodába jár? Ő is otthon van? Neeeeem????? És akkor megszületett az ítélet: a Szonjától holnap reggel 10-ig vigyek be mintát, a doktornőnek mondjam meg, hogy baktériumra és vírusra is kérjen vizsgálatot, a Kitti nem mehet oviba és tőle is kell minta, s addig otthon kell maradniuk, amíg nem lesz negatív az eredményük.

Hurrá! Ez legalább egy hét, ugyanis 2 nap, míg elkészül a mintavétel alapján az eredmény, ha az pozitív, újabbat kell leadni, megint két nap és így tovább. Kicsit ideges lettem - bár tudom, még egyszer aláhúzom, hogy mindez a mi érdekünkben is történik így -, de két-három hét hiányzást nem annyira díjaznak egyik munkahelyen sem. 

Délután megyek az oviba Kittiért. Anyuval az ovi előtt beszéltünk meg randit. Már azzal várt, hogy míg ott álldogált az ovi előtt, az udvaron lévő egyik óvónéni odajött a kerítéshez és közölte vele, hogy telefonált az ÁNTSZ, hogy Kitti holnaptól nem teheti be a lábát az oviba (na jó nem ezekkel a szavakkal...). Beszéltem a vezető óvónővel, hogy én nem hozom természetesen Kittit oviba, sőt egész héten nem akartam hozni, de Kitti annyira készült az anyák napi ünnepségre, ami csütörtökön lesz, hogy nem akartam ebből kihagyni. És ha lehet az ünnepségre engedje meg, hogy bejöjjünk. Nem szívesen, de beleegyezett, de megemlítette, hogy ezért őt jól valagba rúgja (elnézést) az ÁNTSZ, ha ez kitudódik. Természetesen majd szól a lányoknak (óvónéniknek), hogy amit majd Kitti használ, mindent kezeljenek külön (szerintem, ha Kitti elkapta ezt a nyavaját, az már rég benne van és már megfertőzött másokat is az elmúlt három napban. De egyelőre kopp-kopp semmi jele ennek).

Ovi után Szonjával a dokihoz vettük az irányt, ahol az asszisztens már azzal fogadott, hogy a beutalóért jöttünk? Szóval már itt is tudják. Körözést adtak ki ellenünk vagy mi? Igen, ide is idetelefonált az ÁNTSZ, hogy ilyen, meg olyan dologra kérjék meg a vizsgálatot a mintáinkról.

Este elmagyaráztam a lányoknak, hogy nincs mese, mindenkinek bilibe kell kakilnia (amit egyébként csak a WC-be hajlandók), mert olyan klotyónk van, amibe ha bepottyan valami egyenesen a vízbe esik. Megértették, megígérték, hogy így lesz. Természetesen egyik gyerek sem produkált semmit, van még kb. 3 órájuk (ma reggel fél tízig), hogy ezt megtegyék. Ha nem adunk ma anyagot, legközelebb csak hétfőn fogad be mintát az ÁNTSZ, ami annyit tesz, hogy szerdán lesz csak eredmény! Viszont reménykedem, hogy ha így lesz, az már negatív lesz, mindkettőjüknél!

 

 

4 komment

Címkék: betegség ántsz hasmenés

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr801961019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motymoty 2010.04.29. 09:07:56

Hát ez nem semmi, nem csodálom, hogy ideges lettél. (Máskor is lehetnének ilyen alaposak.) Drukkolok, hogy meg legyen 10ig és le tudjátok adni még ma!

m-s petra · http://www.mirkolinda.blogspot.com 2010.04.29. 12:25:39

anyám borogass, ez egy kicsit túl van spirázva, érzésem szerint!!!!! mintha legalábbis vmi halálos kórság lenne...

ilgya1 2010.04.29. 22:47:30

Petrával értek egyet,hallod ezt tényleg túlzás...

cucka 2010.04.30. 08:33:19

Nem tudom, mi mehetett végig a bölcsieseken, és azt sem tudom, milyen hangnemben kommunikált veled az ÁNTSZ, de ez a protokoll. (szabály. akármi) :S én is dolgoztam ott és ha felütötte a fejét egy jóvágású szalmonella, shigella fertőzés, nekem is végig kellett hívogatnom a szülőket, begyűjteni az adatokat, begyűjteni az adatokat...stbstb. :S
Ez a dolguk. :S De tényleg.
süti beállítások módosítása