Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

25 26 27 28 29 30 31

Szuper jó hétvége

2010.05.27. 06:47 Beso

Röviden így foglalnám össze a hosszú hétvégénket. Nagyon aktív volt, volt benne baráti találkozó, kirándulás, piknik, és itthonlét is.

Még a gyerekek születése előtt csöppentem bele egy kis létszámú internetes társaságba. Ugyanazon cél lebegett a szemünk előtt, ez a cél hozta össze a kis csapatot. Hosszú internetes csevegések után személyesen is találkoztunk, amit többször megismételtünk. Aztán szétszéledtünk, megszűnt a személyes és az internetes kapcsolat is. Nem oly rég páran felélesztették újra világhálón a csevegést, majd szombaton – igaz kis létszámban – találkoztunk. Találkozónk helyszíne az általam agyon favorizált Kopaszi gát volt. Hárman csajok 6 gyerkőccel. Nem mondhatnám, hogy sokat tudtunk beszélgetni, mivel a gyerekek mellett, akik az aránylag biztonságos játszóterezés után, a megemelkedett Duna mellett a köveken mászkáltak, horgásztak a horgászbotnak kinevezett fadarabokkal. Jó volt újból találkozni, megállapítani, hogy mennyit nőttek a gyerkőcök (sőt volt olyan gyerek, akit személyesen még nem is láttunk), de azért érződött a döcögős beszélgetésen, hogy két év kiesett a kapcsolatunkból.

Vasárnap lakóparki barátainkkal kirándultunk a martonvásári Brunszvik kastélyparkba. Nagyon szeretem ezt a helyet is, gyönyörű a park, a hatalmas platánfákkal, mocsári ciprusokkal, juharral, a tóval közepén pedig egy kis szigettel. A szikrázó kék ég és a ma Beethoven múzeumként működő hófehér kastély kontrasztja fényképezőgép kattogtatásra készteti az embert. Korán indultunk, hogy a reggelinket egy piknik keretében már a parkban tölthessük el. A gyerkőcök (is) nagyon élvezték a „pokrócos” reggelizést. Mi szülők pedig azt élveztük, hogy nyugodtan beszélgethettünk a pokrócon ücsörögve, míg a gyerkőcök körülöttünk a fűben futkároztak. Egyedüli veszélyt a tó jelentette, de „nagy” gyerekeink nem közelítették meg veszélyesen a vizet.

Sajnos a szigetre vezető híd le volt zárva (láthatóan vizes, korhadt volt), így nem tudtuk megnézni a ciprusok föld feletti légző gyökereit.

Miután körbejártuk a parkot, továbbindultunk egy 20 perces autókázásra és meg sem álltunk Tabajdig. Itt található a tabajdi önkormányzat által kialakított és fenntartott „Mezítlábas park”. Az utóbbi időben többször belefutottam a park weboldalába, és el is döntöttem, hogy ide majd egyszer elmegyünk. Megörültem, amikor felfedeztem, hogy ez a hely mindössze 20 km-re van Martonvásártól, mert így az egy napos programunkba bőven belefért. Mi is a mezítlábas park? Természetesen egy olyan park, ahol mezítláb lehet (kell) közlekedni. Különböző anyagokból vannak kiépített útrészek, úgy mint pl. bazalt, agyag, homok, fenyőtoboz, fakéreg, apró kavics, folyami kavics, dolomit, téglakő, cölöpút. Sajnos (?) a kialakított út egy része víz alatt volt a nagy esőzések miatt, de ez még kalandosabbá tette túránkat, mivel volt ahol térdig érő vízben, sárban kellett haladnunk.

Az utunk végén a gyerekek legnagyobb örömére egy nagyon klassz – és láthatóan új építésű  - játszótér várt minket. A legfiatalabbak azonnal meghódították az építményt (utána meg az apukák is).

Nem messze a mezítlábas parktól láttam meg a Bélápapusztai lovardát jelző táblát. Kár, hogy a gyerekek már nagyon ki voltak purcanva, mert ide még szívesen ellátogattam volna újra. Pár éve már jártunk itt és nagyon kellemes benyomásunk volt.

A kirándulásunkról eggyel többen érkeztünk meg Budapestre. Nem sokkal a jóízűen elfogyasztott estebéd után vettünk észre Szonja szöszi fején egy fekete pontot. Kullancsra tippeltünk, amit később a doki meg is erősített majd eltávolított. (Sajna a kirándulás napján a kalap itthon maradt, a kullancs- és szúnyogirtóval együtt.)

Hosszú hétvégénk utolsó napját itthon töltöttük. Én szinte egész nap kertészkedtem, a lányok pedig futkároztak, labdáztak, bandáztak, bicajoztak. Szonja kipróbálta a nővére bicaját, s bár éppen hogy eléri a pedált, tudott menni pár métert két keréken úgy, hogy az apja elengedte. Apukájának sem kellett több, leszerelte Szonja bicajáról is a pótkereket, aki mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, ügyesen megy egyedül. Csak az elindulásban kell segíteni, ahogy ő mondja: „Apa/anya lökjél meg!”. S ha meg van a lendület, már teker is.

A Brunszvik kastély és a tó

A kastélyban működik a Beethoven múzeum

Merre is kell menni?

Mezítlábak a Mezítlábas parkban

Facölöpökön

A kilátás is gyönyörű volt

A játszótér

1 komment

Címkék: kirándulás martonvásár mezítlábas park

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöppke · http://www.csoppkeblog.hu 2010.05.27. 07:12:41

Hű, micsoda program:) A kopaszi gát meg a mezítlábas park nálunk is régóta listás.