Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Nagylányom - Kitti

2010.07.22. 22:40 Beso

Kitti már aránylag pici kora óta elég önálló (nem mindenben, de általánosságban elmondható). Nagy előrelépés volt ebben a dologban neki az óvoda kezdés. Vegyes csoport lévén a kicsik, kiscsoportosok igyekeztek utánozni a nagyokat, és arra edzettek, hogy minél hamarabb tudjanak ők is egyedül öltözni, teríteni stb. 

Az önállósága mellett nagy erénye a megbízhatósága. Erre mindig az a példa jut eszembe, amikor még úgy másfél éves lehetett, tökéletesen járt-kelt, de a lépcsőzés még nem ment neki igazán egyedül (illetve nem engedtem egyedül lépcsőzni, csak kézenfogva, vagy szorosan mellette lépcsőzve). Amikor indultunk valahova, míg én valamiért visszamentem a lakásba, vagy szedelőzködtem ő kikéredzkedett a folyosóra. Nyugodt szívvel kiengedtem, figyelmeztetve, hogy a lépcsőn nem mehet le. Biztos lehettem benne, hogy meg sem kísérli a lépcsőzést, amíg engedélyt nem kap tőlem. (Szonja már más kérdés, őt nem engedtem ki így lépcsőházba egyedül.) Az utcán is engedtem, hogy a járdán előre fusson, mert a járda végén mindig megállt, eszébe nem jutott volna lelépni. (Nem így Szonja.)

Szombaton hajnalban piacra készültem, hogy elkerüljem a forróságot. Alig múlt 6 óra, s Kitti már ébren volt. Megkérdeztem tőle, hogy nem bánná-e ha én elszaladnék a piacra. Nem bánta. K. és Szonja még aludt. Mondtam neki, ha Szonja kijön és kéri a tejet, tegye be a mikróba 45 másodpercre és adja neki oda. (A számokat már ismeri, így ez nem okozott gondot.) Ha baj van pedig keltse fel az apját. Nem izgultam különösebben, hisz mint fentebb írtam megbízható, meg végül is otthon volt az apjuk, csak aludt.  

Kb. egy-másfél óra múlva érkeztem haza, a két lány ült a nappaliban a kanapén és mesét néztek. Kitti örömmel újságolta, hogy Szonja felébredt, ő megmelegítette neki a tejcsit, majd magának és húgának is adott egy-egy túrórudit. Közben még elintézték egyedül a reggeli folyóügyeket is. 

Büszke vagyok rá, rájuk. Kitti is magára! Azóta boldog, boldogtalannak meséli az „esetet”, hogy milyen ügyesek voltak. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr582169655

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása