Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

29 30

Dera szurdok

2010.10.05. 09:55 Beso

Kihasználva a hétvégi csapadékmentes időt, ismét kirándulni voltunk a Pilisben. Igaz, hogy a két csemete az ötlet hallatán kicsit nyavalygott, hogy inkább maradjunk otthon és menjünk le az udvarra, de ezennel nem engedtünk a kérésüknek. Miközben ők ébredeztek és reggeliztek én bepakoltam egy kis elemózsiát, a biztonság kedvéért esőkabátokat, fényképezőgépet, térképet a hátizsákba és elindultunk Pilisszentkereszt irányába. A Pomáz és Pilisszentkereszt közötti országút bal oldalán, a falu előtt található egy parkoló, ahonnan nekivágtunk az igen könnyed, kisgyerekes családoknak is bátran ajánlott alig valamivel több, mint két kilométernek.

Valahol olvastam, hogy a pilisi, vagy másként Dera szurdok a Pilisi hegység egyik legszebb, legromantikusabb helye. Erről hamarosan magunk is meggyőződhettünk. A turistaút a Dera patak mentén halad, hol a bal, hol a jobb partján. Többször is átkeltünk a patakon, kezdetben helyes fahidakon, majd később a patakba dobált nagyobb köveken, farönkökön keresztül. Kittinek egyből a Rám szakadék jutott a helyről az eszébe. Valóban van hasonlóság, de a pilisi szurdok sokkal könnyebb terep.

A túraleírás szerint 30-40 perc alatt teljesíthető a túra. Nekünk jóval tovább tartott, aminek az oka mindössze az, hogy sok mindent megvizsgáltunk a séta közben. A fák gyökereit, a mohás fákat, sziklákat, a patak folyását, s persze enni sem lehet menet közben. Az országos kék túra útvonalát követve a szurdokot elhagyva bementünk Pilisszentkeresztre. Szonja ekkor érezte úgy, hogy neki elég volt és most már menjünk haza. Kicsit megremegett a gyomrom, miután már láttam magunkat K-val, ahogy a sipítozó Szonját ölünkben, nyakunkban felváltva visszük majd a visszaúton. Az ember agya ilyenkor kattog, kerepel, hogy mivel is tereljem el a figyelmét a fáradtságáról, nyűgösségéről. Cukrászda! Beígértünk egy sütit vagy fagyit egy feltétellel, hogy innentől kezdve nincs vinnyogás. Az ötlet bejött, hamarosan meg is találtuk a falu cukrászdáját. Süti, fagyi, kávé és egy kismacska. Ezen legutóbbit nem fogyasztottuk, csak simogattuk. Illetve csak Szonja. A cukrászda udvarán nézelődött félénken egy pici cicus, aki két perc alatt elvarázsolta Szonja lányomat. Adtunk neki a szendvicsünkben lévő tarjából, amiért nagyon hálás volt, de telhetetlen. Szonja annyira felbátorodott, hogy a végén még fel is emelte a kis árvát. Nagyon nehezen vált meg tőle, legszívesebben hazahozta volna.

A visszautat szerintem sikerült fél óra alatt teljesíteni, miután anya és apa lovakká változott és a két lány pedig egy-egy vesszőből ostorrá avanzsált eszközzel hajtottak minket. Nagyon kellemes nap volt, Kitti meg is említette, hogy jobb volt, mintha otthon maradtunk volna.

Ajánlom minden kirándulni vágyónak, pici gyerekekkel is.

A patak meder (kevés vízzel) és a fahidak

A kis kirándulók

Szonja cicusozik!

1 komment

Címkék: kirándulás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spalibaba 2016.12.29. 16:13:29

Kedves Kitti-Szonja blog!
Meg szeretném kérdezni, hogy terep babakocsival járható-e ez a séta? :)