Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Játékos "terápia"

2011.03.03. 13:00 Beso

 Vasárnap Kitti nagyon rámijesztett. Éppen a szomszédos barátainkat vártuk egy kis dumcsizásra, játékra, amikor közölte, hogy fáj a füle. Gyorsan feltettem neki a fülsapkát, ami jót is tett a fülének, de egy kis idő múlva már aggódni kezdte, mivel nagyobbik lánykám (aki egyébként nem igazán fülfájós) az ölembe hajtotta a fejét és még kiskedvence, a mindjárt két éves Dani sem tudta felvidítani. Kapott egy fájdalomcsillapítót, amitől a fülfájását (ideig-óráig) sikerült megszüntetni. Mivel kicsit taknyos volt, úgy döntöttem, hogy nem viszem oviba, inkább megpróbáljuk ezt a betegséget a kezdeteknél megfogni és legyőzni. Estére Szonja is csatlakozott Kittihez, ő is fájlalta a fülét. Gyanakodtam, hogy ez csak kamu (mivel ő is itthon akart maradni), de aztán amikor megláttam, hogy mennyi trutyi jön az orrából rájöttem, hogy jobb ha ő is itthon marad.

Vasárnap este pedig megkezdtem házi gyógykezelésüket. Napi 3 x 5 perc infralámpázás, napi 3 x 10-15 perc inhalálás (salvus vízzel) és napi 3 x 30 perc fülsapkázás. Ezek mellett természetesen sok folyadék, orrcseppek, orrsprayk, orrszívó-porszívó. A felsorolt kezelésekből az orrszívás és a fülsapkázás sima ügy. Végre Szonja is rájött, hogy jobb, ha a váladékot kiszívjuk az orrából és nem liftezik benne. Így már olyan is előfordult, hogy ő kérte az orrtisztítást. 

A lámpázás és főleg az inhalálás már nehezebben megy. Csakis játékkal lehet végigcsinálni velük. Inhaláláskor kártyázunk, memorizunk vagy társasozunk, a lényeg, hogy közben ne nagyon mozogjanak, mert kiömlik a sósvíz a kis tartályból, illetve mivel elektromos készülékről van szó a zsinór mérete is véges. Kitti legújabb kedvence a kvartett kártyajáték, nekünk kölyökállatos verziója van meg. Nekem a Solo a kedvencem, így néha vita alakul ki, hogy melyiket is játsszuk.

Infralámpázáskor viszont nem nagyon lehet egyiket sem, mert csukott szemmel kell végigülniük azt az 5-5 percet. Lehetne mesét olvasni, de a képnézegetés nélküli meseolvasás nekik csak az oviban felel meg, itthon nem. Így jött az ötlet a "tapogatós" játékra. Egy dobozba összegyűjtök mindenféle használati tárgyat, játékot és nekik csukott szemmel, tapintás alapján kell kitalálni, hogy mik vannak a dobozban. Imádják ezt a játékot, nem nagyon tudják megunni (korábban egy szülinapi zsúr alkalmával játszottuk ezt). Egyetlen hátránya, hogy a játék után vissza kell mindent pakolni a helyére:-)

Az esti infrázást, akkor ejtjük meg, amikor már lefeküdtek. Ilyenkor jön a szólánc (valaki mond egy szót és a következő játékosnak a szó utolsó betűjével kell egy új szót mondani), amit szintén mostanában szerettek meg. Egyre profibbak benne, Szonja is szereti játszani. 

Ha már "észbeli" játékokról van szó, gyorsan lejegyzem a többi kedvencet, amik többnyire fürdéskor szoktak előkerülni. Állatkitalálósdi. Ez tulajdonképpen barkochba, de mi leginkább csak állatokkal játsszuk a lányok kérésére. A másik nagy kedvenc, amit Kitti az "óvodából hozott" az "elmentem az erdőbe". A memória feljesztésére kiváló. Az első játékos elmondja: "elmentem az erdőbe tettem a hátizsákombaba egy távcsövet." Következő játékosnak meg kell ismételnie azt, amit az előző játékos mondott és egy újabb szóval kell kiegészítenie. Pl.: "elmentem az erdőbe tettem a hátizsákomba egy távcsövet és egy sátort" stb.stb. (Persze mondhatjuk más körítéssel pl. elmentem a közértbe és vásároltam .. ). Másik változata, amikor az előző játékosok által elmondott tárgyakat csak elmutogatjuk és csak az általunk kitaláltat mondjuk ki. Pl.1. játékos: Reggel felkeltem és megmosakodtam. 2. játékos: Reggel felkeltem és (elmutatja, hogy megmosakodott), majd kimondja, hogy fogat mosott. 3. játékos: Reggel felkeltem és (elmutatja, hogy megmosakodott, fogat mosott) és  kimondja, hogy: felöltöztem stb.

A "terápia" egyébként eddig (kopp-kopp) hatásos, a fülfájásuk elmúlt és a váladék is kevesebb, mint a hét elején. Reméljük ennél csak jobb lesz!

Szólj hozzá!

Címkék: játék betegség

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr872706372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása