Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Bordaközi-ideggyulladás

2011.10.27. 08:13 Beso

Vasárnap kezdődött. A szívem tájékán elkezdett fájni. Nem is tudom, hogy milyen fájdalom volt, talán inkább szorító, mint szúrkáló. Roppant kellemetlen. A fájdalom átsugárzott a vállamra, karomba is. Nem tudtam nagy levegőt venni, csak kicsiket, mert a mélyebb lélegzeteknél jött az iszonyú fájdalom a szívemnél. Anyukám szerint lehet, hogy az enyhe náthám miatt van. Javasolta, hogy vegyek be fájdalomcsillapítót. A fájdalom enyhült ideig-óráig, majd újra jött. Feküdni a bal oldalamon szinte egyáltaln nem tudtam. 

Kedden reggel miután leadtam a porontyokat a suliba, oviba elmentem orvoshoz (K. előtte halálra szekált, hogy miért szenvedek, miért nem megyek szakemberhez). Elmondtam a panaszomat a dokinak, aki egyből közölte, hogy ez nem szívprobléma, de azért rámteszi az EKG-t. Tökéletes vonalak, a vérnyomásommal is minden rendben volt, meghallgatta a mellkasom ott sem hallott semmit. Javasolta, hogy szedjek pár napig 3x1 Algoflexet. Az első szem bevétele után ismét csökkent a fájdalom, takarítottam, tettem a dolgom. Délutánra megint rosszabb lett. Este Kittivel elaludtam, majd 10 óra körül megint iszonyatos fájdalomra ébredtem. Alig bírtam menni, levegőt venni. Szinte légszomjam volt, kivert a hideg veríték és halálfélelmem volt. K-ra is ráhoztam a frászt, szegény úgy szeretett volna rajtam segíteni. Már a mentőket akarta hívni, de én csak egy fájdalomcsillapítót kértem meg egy vizesruhát, amit a fájdalom helyére raktam. Nem tudtam feküdni, csak ülni. Ahogy hatott a gyógyszer kicsit jobban lettem és elaludtam.

Aztán hajnalban diagnosztizálni akartam a betegségem. Én bolond (ezért utálom az internetet), beírtam a keresőbe, hogy szívtájéki fájdalom, meg légszomj és már a legsúlyosabb betegségeket diagnosztizáltam magamon (úgymint tüdőrák, mellhártyagulladás és a többi). Reggel aztán első utam a tüdőgondozóba vezetett, hogy a nyáron kapott tüdőszűrési felhívásnak így pár hónapos csúszás után eleget tegyek, majd visszamentem a dokimhoz, hogy elmondjam az éjszaka történteket. Meg sem vizsgált, de legalább megtudtam, hogy szerinte bordaközi ideggyulladásom van, felírt egy fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő gyógyszert és javasolta, hogy keressek fel egy reumatológust (szerintem ezt csak az én megnyugtatásomért). 

Amit megtudtam erről a betegségről, hogy a borda és az izom közé beszorul (becsípődik) egy ideg és ettől vannak azok a fájdalmak, tünetek, amiket én is érzek, éreztem. Az éjszakától nagyon féltem, de szerencsére ma már sokkal jobban vagyok, mondtam is K-nak, hogy már nem is nagyon látom értelmét elmenni ma a reumatológushoz. Persze azért elmegyek...szeretném megtudni, hogy mitől jöhetett ez elő nálam? (Állítólag pl. egy rossz mozdulat, megerőltetés is okozhatja.)

8 komment

Címkék: betegség

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr953332938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BPanka 2011.10.27. 09:40:30

Jobbulást kívánok neked, de gyorsan!
Elgondolkodtattál, ugyanis nekem is voltak már nagyon hasonló, mondhatni teljesen megegyező tüneteim, többször is - tényleg nagyon nagyon pocsék érzés - és nálam sem találtak semmi szív, vagy tüdőbeli eltérést, mikor orvoshoz fordultam emiatt.
Ami még érdekes: nálam ez kivétel nélkül mindig stresszesebb időszakokban, illetve a terhességeim során jött elő - tehát szintén egy (szó szerint :-) )megterhelőbb időszakban, így nálam egyébként végül pszichoszomatikus jelenségként könyvelték el a dolgot. Pedig lehet, hogy ez volt nekem is?
(és ismét csak: Panka voltam, BorkaJankaAnyu :-) )

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2011.10.28. 08:31:21

@FatiaNegra: Elképzelhető, hogy nálad is ez volt. Én is egy stresszesebb időszakon vagyok túl, plussz hosszú mozgás nélküli évek után el kezdtem tornázni, valószínűleg kicsit azzal is túlterheltem magam, vagy rosszul mozdultam. Tegnap voltam reumatológusnál és felírt valamilyen iontoforézises kezelést. (Vicces volt, mert megvizsgált, nyomogatta a bordámat és kérte, hogy szóljak hol fáj. Csak már nem fájt sehol. Azért a kezelésekre elmegyek, ártani nem árt:-)

szombi 2013.03.01. 14:02:59

Nekem jobb oldalon jött elő, egy reggel arra ébredtem hogy fáj. Pontosan be tudtam határolni a helyet, meggyőződtem róla hogy inkább borda körüli izomzatnál lehet gond és nem a tüdővel. Egy hét után sem múlt el(de nem is lett rosszabb), csak ha rámjött a köhögés akkor utána ordítani volt kedvem a fájdalomtól. Kellett neki egy hét mire elmentem vele a dokihoz, meg is lepődtem hogy az elbeszélésem alapján és egy rövid vizsgálat után azonnal felismerte. Azelőtt nem is hittem volna hogy egyáltalán létezik ilyen. Na ez a különbség a netes keresgélés és egy orvosi diagnózis között. Többek közt.

Samandra 2013.04.05. 09:49:48

Szia! Én is jutottam már pár hónapja az ügyeletre ilyennel, egyszeri alkalommal jelentkezett, nekem a hátamból indult ki a fájdalom és nagyon gyorsan felerősödött, a gyomrom és szívem tájéka is nagyon fájt és erős hányingerem volt, bordaközi idegbántalomra hivatkoztak, akkor kaptam szurit, meg valami gyógyszert, de sajnos nem emlékszem a nevére. Ezen a héten azonban 3 éjjelem is pocsék volt, ugyan úgy a hátam fáj, de nagyon és hamar átsugárzik gyomorra, jön a hányinger, kiver a víz. Nyugtatót és algoflexet szedek be olyankor, de meg szeretném kérdezni, ha házi orvoshoz fordulnék ezzel, ő vajon milyen gyógyszereket írna? Nektek mit írt? Kezelésekre nem akarok járni és időm sem lenne rá, amennyiben ez gyógyszerrel kezelhető, maradnék annál.

Renáta Horváth 2015.02.26. 15:46:43

Szia tudom hogy régi bejegyzéshez írok, de valószínűleg ugyan ez a bajom. Arra lennék kíváncsi, hogy mennyi ideig tartott a gyógyulás?

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2015.02.27. 11:59:55

@Renáta Horváth: Szia! Már nem nagyon emlékszem, de ha jól rémlik, miután el kezdtem szedni az orvos által felírt gyulladásgátlót 1-2 napon belül elmúlt a fájdalom. Szóval nagyon gyorsan felgyógyultam:-) Neked is mielőbbi gyógyulást!

acvope 2015.06.14. 13:53:27

már telejesen ármentem idegileg.Sajna én is hasonló gondokkal küzdők. Bár nemekm 5 hónapos szejó mi? Még az orvosok sem. nvedésembe került mert senki nem tudta mi ez.

acvope 2015.06.14. 13:58:07

Jól elírt a gép...Szóval én 5 hónapja szenvedek hasonló tünetekkel. Már az ügyeletet is megjártan, pánik rohamom volt 3x. A vicc hogy senki nem tudta mitől van, már teljesen idegileg kikészültem, bár nem mondom, hogy nem stresszes az életen, de sikerült találnom egy gyógytornászt és konkrétan ő mondta meg, hogy ez " csak" borda izület. Csinálom a gyakorlatokat, fájdalomcsillapítót már nem vagyok hajlandó többet szedni, várom a csodát, hátha egyszer elmúlik.
süti beállítások módosítása