Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kincskeresős szülinap

2011.10.28. 10:46 Beso

Kitti 6-ik születésnapja pont abban az időszakban volt, amikor nem volt sem türelmem, sem időm blogolni. Viszont tudom, hogy nagyon sok szülő (többek között én is) az interneten próbál ötleteket gyűjteni a szülinapi bulik szervezéséhez. (Ezért is születik most meg ez a bejegyzés.) Amikor Kitti partijára készültem sok tallonban lévő játékötletet elővettem, és újakra is vadásztam. Többször belefutottam már a kincskeresős ötletbe, de amikor az itthoni megvalósításán kezdtem agyalni mindig elakadtam. A buli előtti napon viszont rátaláltam egy oldalra, és az ott felvázolt ötlet engem is beindított. 

A játék lényege, hogy a lakásban (házban, udvaron, kertben) elrejtjük a "kincset", valamint a kincshez vezető jeleket/rajzokat (ez utóbbiakat a lakás különböző pontjain).

Elővettem papírt, ceruzát, gyorsan felirogattam pár ötletet majd el kezdtem rajzolni. Először készítettem egy "térképet" a házunkról illetve lakásunkról, amin bejelöltem a kincs és az összes odavezető jel helyét. (A játék során kiderült, hogy erre a térképre nem lett volna szükség, nem is igazán használták. Részben a gyerekeket megzavarta, meg elég nehezen igazodtak ki rajta.)

A képen középen a térkép, körülötte egy-két kincshez vezető rajz

A rajzokat vastagabb színes kartonra készítettem, piros X-szel jelöltem a következő jel helyét. A papír szélét "öregbítettem", kicsit körbeégettem. (Ezzel ment el a legtöbb idő. Vigyázni kell, ha nagyon lángra lobban a papír megsemmisítheti a rajzunkat. Én az erkélyen csináltam, s ha túl nagy volt a láng akkor kicsit megtapostam.) 
 

Egy-két ötlet a kincshez vezető jelek rejtekhelyéről:

Mazsola és Tádé DVD mesefilm tokjában rejtettem el az első kincshez vezető rajzot

A következő jel az egyik bicikli kosarában található. A kerékpártároló kulcsát egy lencsével és sárgaborsóval teleöntött edényben rejtettem el (csak hogy bonyolítsam a dolgokat)

A kincshez vezető utolsó jelzést a szárítón száradó egyik zokniba dugtam

Az egyik rajzot geothermre rajzoltam alkoholos filccel (és a fentebb már idézett honlapról lopott ötlet alapján) egy lavor habfürdővel habosított, fürdős játékokkal teleszórt vízbe raktam a fürdőszobában. Rejtettem még rajzot a postaládába, egy lufiba, amit aztán felfújtam és felakasztottam a lakásba, találtak jelet lábasban, szék aljára felragasztva és a többi. A jeleket úgy rejtettem el, hogy nem csak az egész lakást, de a házat is be kellett járni (garázs, szárítóhelyiség), sőt még az udvarra is kimentünk (postaláda).

A kincs kindertojás (vagy valami hasonló) volt, pontosan annyi, ahány gyerek volt a buliban. A tojásokat betettem egy ládába, azt pedig egy nagy zsákba, jó pár ruha (törölközők, konyharuhák) közé.

A kincset tartalmazó zsák

A kincs, maga

Tudtam, hogy ez a játék elnyeri a legtöbb gyerek tetszését, de ennyire nagy lelkesedésre nem számítottam. Amikor bevetettem a játékot volt egy-két gyerkőc, akik a kincskereső előtti kreatívkodásban nem vettek részt, viszont pillanatok alatt csatlakoztak a többiekhez, amikor látták, hogy azok valamiért nagyon "be vannak gőzölve". Csillogott a szemük, izgatottak voltak, minden egyes rajz megtalálását üdv rivalgással fogadták, azon veszekedtek ki bontsa ki a következő rajzot...szóval várakozáson felüli sikere volt a játéknak. (Legközelebbre - mert biztos fogunk még ilyet játszani - előre meg kell határozni, beosztani -sorsolással, vagy egyszerűen kijelölve-, hogy a következő jelet kinek kell megkeresnie. A kisebbeknek, kevésbé erőszakosabbaknak nem volt szinte semmi esélyük, a nagyobbak, törtetőbbek csaptak rá minden rajzra.)

Sajnos a játék során készített fotók elég rosszul sikerültek, mert az összes gyerkőc állandó mozgásban volt és elmosódtak...azért a hangulat érzékeltetésére néhány fotó:

Épp a szék aljára ragasztott rajzot keresik

 

Melyik edényben van?

A lavor felett mindenki

Irány a postaláda!...

..majd a garázs

 és megvan a kincses zsák!

Nagyon jó buli volt, a kincskereső játékon kívül is, de tény, hogy ez vitte a prímet. Kitti kívánságára koala macis tortát sütöttem (hogy miért pont koalásat? fogalmam sincs), és a kincskeresőn kívül készítettünk kaleidoszkópot, társasoztak (Kitti kedvencével, a labirintus játékkal), a fiúk labdáztak (igen a lakásban), volt aki kicsit számítógépezett, és naná, hogy nem maradhatott el a párnafoglaló. 

 

 


 

6 komment

Címkék: születésnap gyerekzsúr szülinapi zsúr

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr843335688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

matheerika 2012.12.11. 22:04:10

szia,
látom te is "aktív" anyuka vagy
sok játék itt: www.szulinapibuli.blogspot.com

Erika

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2013.07.20. 07:05:18

@matheerika: Szia! Köszi szépen, már több ötletet is felhasználtam a blogodból!

szabo.julia 2016.07.31. 19:50:54

Ha egy igazán egyedi szülinapi programot keresel a gyerekeknek, vidd haza a LogiKoffert, ami egy logikai kincskereső csapatjáték.
100 % pozitív visszajelzés! Garantált szórakozás!

www.logikoffer.oldalunk.hu
+3620 2130 588

molnar.orsolya 2016.10.12. 12:58:49

Köszönöm a fenti ötletet! Nemrég mi is kibéreltük a LogiKoffer nevű kincskereső játékot a fiam szülinapi zsúrjára. Mindenki remekül szórakozott az izgalmas logikai feladatokkal és végül meglett a kincs is. Ajánlom figyelmetekbe!
Részletek itt: www.logikoffer.oldalunk.hu

Komáromi Renáta 2017.02.13. 21:00:02

Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu
Ez egy izgalmas, logikai kincskereső játék, ami igazán feldobja a szülinapi zsúrok hangulatát.
Sok rejtély és trükkös tárgy van elrejtve egy gurulós bőröndben, ezt lehet kibérelni és hazavinni.
Igazán megéri az árát, nagyon élvezték a gyerekek és a végén még kincset is találtak.
Eddig ez volt a legjobb szülinapi programunk, bátran ajánlom mindenkinek! Köszönjük az élményt!
Próbáljátok ki! www.logikoffer.hu

panograph 2020.09.25. 23:31:01

Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játékot szülinapra a Nyomozz Velünk csapatától:
nyomozzvelunk.hu/mobil_telefonos_nyomozo_jatek/mobil-kincskereso-jatek-7-12-eves-gyerekek-reszere-a-faraok-kincsei/
süti beállítások módosítása