Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Anya, te pék vagy

2012.05.23. 09:12 Beso

Az utóbbi időben kicsit (?) rákattantam a péksütik (néha kenyerek) sütésére. Volt hogy véletlenül, volt hogy "készakarva" botlottam bele ilyen receptekbe és miután a családban nagyon nagy sikere volt a házi kenyérnek, kiflinek, zsömlének, kalácsnak, nekem is nagyobb kedvem van nekiállni a dagasztásnak, gyúrásnak. Ismerem magam, nem fog ez sokáig tartani (már csak azért sem, mert a kilók meg csak úgy ugranak ránk), de gyermekeim no meg a férjem üdvözlik eme kedvtelésemet. A lányok, miután már többedszerre tettem eléjük frissen sült péksütit, teli szájjal dicsérték és mondták, hogy anya, te egy pék vagy! 

Egyik kedvenc és gyors receptet, ami nekem nagyon bevált (ismét) a nosalty oldalán találtam. Kb. 1 óra alatt (nekem mindennel, tehát előkészülettel, formázással, sütéssel együtt kicsit több idő) kész van, mivel keleszteni is csak 10-15 percet kell és 10 percnél több idő a sütéssel sem megy el.

A vajas kifli receptje itt található. Én mindent a recept szerint készítek, a mennyiségek, minden tökéletes. (A formázást csinálom kicsit másképp, hogy nagyobb kiflik legyenek. Én 4 gombócot gyúrok, és ezekből nyújtom ki a köröket, és mindegyik kört 4, vagy 6 cikkre vágok és ebből tekerem fel a kifliket.) Frissen a legfinomabb, de másnapig is puha marad!

2012_05_23_10_1.JPG

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr644533197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gemini! 2012.05.24. 14:05:54

Csak ámulok és bámulok...honnan ez a rengeteg energia? Nekem nincs. :-))

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2012.05.31. 17:53:05

@gemini!: Mint írtam ez a kifli alig valamivel több, mint egy óra alatt meg van. Nehogy azt hidd, hogy kézzel dagasztok. Előveszem a kézi mixerem és annak a dagasztójával. (Néha a gyerekeket is befogom:)
süti beállítások módosítása