Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

25 26 27 28 29 30 31

Egy hét pancsolás

2013.08.04. 08:04 Beso

Egy hét pancsoláson voltunk a Balatonnál Keszthelyen. Remek időt fogtunk ki, sőt túl jó időt. Eredetileg beterveztünk legalább egy kirándulást is az egy hét alatt, de a 40 fokban valahogy nem volt kedvünk nekiindulni. Pedig Keszthelyhez közel van egy-két látni érdemes hely, pl. a Kis-Balaton (bivaly rezervátum, Kányavári sziget), de tavaly felfedeztük ezt a gyönyörű természeti értéket, így végül idén kihagytuk. Így maradt a strandolás, séta a szépen felújított városban, a Festetics kastély kertjében és a Balaton parton.

Egy olyan nap volt, amikor a hűvösebb idő (30 fok) miatt kihagytuk a strandot és megnéztünk két keszthelyi múzeumot. A Baba múzeumot és a csiga parlamentet. Az előbbiben három szinten ismerkedhetünk meg a magyar népviseletekkel, az utóbbiban pedig egy végtelen türelemmel rendelkező néni művét csodálhattuk meg. 4,5 millió csigaházból rakta ki 14 év alatt a budapesti Országház épületét.

Be szerettünk volna menni a Festetics kastélyba is két kiállításra, de a belépőjegy árak visszatartottak bennünket. Négyünknek a kastély- és hintómúzeum belépőjegyeinek ára majd 7000 Ft lett volna! (Legközelebb, ha erre járunk az ingyenes napokra kell igazítani a kastély látogatást, bár el tudom képzelni, hogy akkor mennyien lehetnek).

Egyébként is szabad rablás folyik a Balaton partján, hihetetlen árak vannak a strand büfékben és egyéb vendéglátó helyeken. Vagy csak a romló családi gazdasági helyzetünk miatt pislogtam egy-egy ebéd után a számla láttán?

A szállásunkhoz a legközelebb a keszthelyi városi strand volt, ide is 3000 Ft lett volna négyünknek egy napra a belépő teljes áron. Érdemes kiváltani a West Balaton kártyát, amivel 10-20, de akár 50 % kedvezményt is igénybe vehetünk  a strandokon, vendéglátóhelyeken stb. Ezt mi is megtettük így valamennyit spórolhattunk.

A hírekben is hallottam és magunk is megtapasztalhattuk, hogy a keszthelyi öbölben a nagy hőség miatt megindult a kagyló pusztulás, a kagylóban élő atkák elszaporodása miatt. Emiatt fürdőzésünk közben néhol meg-megjelent egy-egy kagyló víz felszínén. A strand fenntartók (vagy nem tudom én kik) igyekeztek legalább a fürdésre elsődlegesen használt részen a döglött kagylóktól megtisztítani a tavat, de a strandolók is besegíthettek. Egy-egy edény kagyló begyűjtéséért ugyanis 1 fagyi kupont kaptak a strandolók.

Mivel Zalakaros csak 35 km-re van Keszthelytől és még soha nem jártunk a fürdőben, idén ezt is bepótoltuk. Azt hiszem jobban tettük volna, ha nyaralásunk utolsó napján megyünk ide, mert a lányok ez után a vizes paradicsom után, már kevésbé élvezték a pancsolást a Balatonban. Hisz csak érdekesebb, izgalmasabb volt számukra a hullámfürdő, a csúszdák, a Vízipókos gyerekvilág, ahol hatalmas virágok közepéből zuhant rájuk a víz, lehetett vízi ágyúval egymásra lövöldözni, miközben néha a nyakukba szakadt a víz egy hatalmas vödörből. Edzettek is egyet a sport medencében, játszottak a játszótéren és voltak animátorok, akik kisebb versenyeket rendeztek a gyerekeknek. Ottjártunk másnapján nyitották meg a fedett gyerek vízi világot, így erről sajnos nem tudok tapasztalatokat mondani. Talán majd jövőre megnézzük azt is. (A West Balaton kártya egyébként a zalakarosi fürdőbe is 10 % kedvezményt biztosít.)

Az egy hét után rájöttem arra, hogy a majd minden napos strandolás is unalmassá válhat egy idő után és ezzel családom többi tagja is így volt. Hazautazásunk napján még terveztünk egy kis pancsolást, de a lányok lefújták az ötletet és megelégedtek egy gyors fürdéssel az apartman medencéjében, hogy minél hamarabb hazaérkezzünk!

Szólj hozzá!

Címkék: nyaralás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.