Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Nosztalgia

2013.08.22. 08:43 Beso

Tegnap este leültem egy pillanatra a számítógép elé, hogy megkeressem egy népdalnak a szövegét. Amikor autózunk az országúton és meglátunk egy gólyát, mindig az a népdal jut eszembe, hogy "Golya, gólya hosszú lábú gólya, hányszor mondtam ne menj le a tóra! Odajárnak fürödni a lányok..." és innentől nem tudom tovább. A lányok is már velem éneklik ezt a három sort, ha rázendítek és kérnék a folytatást, de az nem ment. Meg is találtam a népdal folytatását, aztán ott ragadtam az oldalon, amit megnyitottam és legalább félórán keresztül énekeltem. Hogy mit? Régi-régi "mozgalmi" dalokat.

Egyből az úttörőtábor jutott eszembe (igen, én még voltam úttörő). Mennyire szerettem! Negyedikes koromtól öt éven át minden nyáron két hetet töltöttem ilyen táborban Balatonlellén. Sajnos az emlékek nagyon megkoptak és csak 1-2 fotóm van abból az időből (akkor a mostani digitális fotókészülékek helyett jó kis analóg szovjet Szmena állt csak rendelkezésünkre, de szerintem azt sem nagyon vittem táborba), így a fotók sem segítenek azon időszak felidézésében. Csak egy-egy kép villan fel a táborról, volt egy nagyobb kőépület és több faház, ami szállásunkul szolgált, egy ebédlő. A házak egy kövezett teret öleltek körbe, s e tér volt a színhelye az ünnepélyes és a napi zászló fel- és levonásnak, mely eseményen az őrsök fehér illetve barna ingben felsorakozva vettek részt.

Felrémlik néhány képkocka az éjszakai őrségről, amit a tábor bejáratánál felállított őrbódéban adtunk, 2 órás váltásban. Hogy én hogy féltem mégha az éjszakai őrségben társam is akadt. Emlékszem az egyik iskola tornatanárára, akibe egy csomó kislány (lehet, hogy én is? erre már nem emlékszem) szerelmes volt. Göndör barna hajával, és "csucsu na de bulu, jó reggelt!" búgó hangon történő ébresztőjével meghódította az úttörő lányok szívét.

Emlékszem, hogy főleg az első táborozásnál mennyire hiányoztak a szüleim és potyogó könnyekkel olvastam anyu levelét, ami a "nagyon hiányzol" sorral záródott általában. Volt olyan, amikor apukám meglátogatott, ha arra járt (gépkocsivezető volt) és a tábor bejáratánál lévő palacsintázóban az egész őrsnek vett palacsintát.

Emlékszem, hogy minden táborozás alkalmával kaptunk 1-2 alkalommal Leo jégkrémet, vagy lángost. Ez utóbbit itt utáltam meg egy jó időre, mert egy alkalommal 2-2 db-ot kaptunk és elcsaptam vele a hasam. Felrémlenek még pillanatok egy-egy számháborúból, tréfás vetélkedőből, tábortűzből ez utóbbira talán valamilyen tréfás műsorral is készültünk, de sajnos csak nagyon halvány emlékeim vannak.

Erre a "bolondos" dalra is emlékszem:

Egy a jelszónk: a konyha,
Harcba, korgó gyomorral megyünk.
Egy nagy comb érdekében,
Tör előre mocskos tenyerünk.
Bárhol is van a konyha,
orrunk megszimatolja,
korgó gyomrúak
Új nemzedéke
Mind itt zabál velünk.
Refrén:
Földön, égen zeng a hangos csámcsogás, csámcsogás, csámcsogás!
Millió gyomor korogja ritmusát, ritmusát, ritmusát.
Nincs oly erő, mely legyőzné, ki gyomráért küzd
És dalolja a konyhának himnuszát: repetát, repetát!

Nekem csak szép emlékeim vannak ezekből az úttörőtáborból, nagyon szerettem, nem hiába töltöttem el ott Lellén még nyolcadik után is két hetet, akkor már ifiként! Csak azt sajnálom, hogy milyen kevés dologra emlékszem már azokból az időkből. Hiába no, már tényleg régen volt.

(Ezen az oldalon is felidéződik az úttörő élet:-)

És akkor annak a népdalnak teljes szövege, ami eljuttatott ehhez a nosztalgia utazásra, ha megint elfelejteném:

Gólya, gólya, hosszúlábú gólya,
Hányszor mondtam, ne menj le a tóra!
Odajárnak fürödni a lányok 
Gólyamadár szégyent ne hozz rájuk!

Odajár a hosszúlábú gém is,
Odajárok a babámmal én is
Addig-addig jártunk le a tóra,
Míg házunk felett megjelent a gólya.

Kis Mariska mossa a pelenkát,
Fél lábával ringatja a pólyát,
Aludj-aludj szerelem virága,
Hisz tévedésből jöttél a világra.

Tévedett a hosszúlábú gém is,
Tévedett az apád is meg én is,
Addig-addig jártunk le a tóra,
Míg házunk felett megjelent a gólya! 

Szólj hozzá!

Címkék: nosztalgia

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr875470497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása