Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

25 26 27 28 29 30 31

Így kezdődött a nyaralásunk

2007.08.18. 05:58 Beso

Nyaralásunk nem éppen úgy indult, ahogy azt elterveztük. Szonja a nyaralás előtti napon belázasodott (már nem csak hőemelkedése volt), elvittük dokihoz, aki azt mondta, hogy kicsit vérbő a torka és "szerinte ez vírus". Nem nyugtatott meg túlságosan, de azt mondta, hogy nyugodtan menjünk el nyaralni, adjunk neki lázcsillapítót és vigyük el orvoshoz, ha még három nap múlva is lázas. Megmondom őszintén ezek után nem sok kedvem volt elindulni, attól tartottam, ha ez tényleg vírus azt Kitti is elkaphajta és két beteg gyerekkel nyaralni....
Végül a családi tanács úgy döntött, hogy megyünk. Kitti már napok óta be volt sózva, egyik nap mondom neki, hogy még kettőt kell aludni és megyünk a Balatonra. Másnap reggel felkel és megkérdezi:
- Anya én aludtam?
- Igen.
- Jó, akkor menjünk a tengerhez (Balatonhoz).
Az indulás napjának délelőttjén még mindig nem volt minden becsomagolva, s hogy ezzel gyorsabban haladjunk Kittit gyorsan elvittük anyuhoz a könyvesboltba. Később anyu mesélte, hogy fűnek-fának mesélte, hogy ő megy a tengerhez és milyen jókat fog ott fürdeni.
Végre elérkezett az indulás pillanata, Szonjácskánk is és Kitti is lázasan vágott neki az útnak. Szerencsére Kitti csak az utazási láztól "szenvedett". Mindketten elszenderedtek az autóban és csak a megérkezéskor ébredtek fel.
Egy kempingben vettünk ki egy faházat. Nem tudom, hogy jutott ilyen az eszünkbe, mivel még nyár elején megbeszéltük, ha nyaralunk akkor csak szálloda jöhet szóba, ahol nem kell se főzni, se reggeliről gondoskodni, csak a két gyerkőcünkre és egymásra fogunk figyelni. Ezzel ellentétben jól ellinkeskedtük a foglalást, ráadásul először ragaszkodtunk Balatonlelléhez - mivel ott van egy strand, ami fel van töltve homokkal és így olyan, mint a tengerpart, gondoltuk ott jobban el lenne Kitti -, persze Lellén nem sikerült megfelelő szállást találni, így maradt Szemes és ez a kempinges, faházas megoldás. Mindegy milyen, csak legyen már meg a szállás alapon.
Megérkeztünk a szállásra, megkaptuk a faház kulcsát. Maga a faház nagyon jó helyen volt, pont a játszótér mellett (ami mellesleg nagyon klassz volt), a játszótér mögött meg már ott volt a part, a Balaton. A faházba belépve viszont el is vesztettük kezdeti lelkesedésünket, nem ilyen lovat akartunk mi. Legszívesebben elbőgtem volna magam. Mint egy úttörőtábori faház, kopott, lelakott, linóleumpadlós, pókos-bogaras szekrényes, pici zuhanyzó stb. K.- nak sem tetszett az egész és szidtuk magunkat, hogy miért nem fordítottunk nagyobb figyelmet a nyaralás megszervezésére. Szonját sem nagyon tudtuk hova tenni a házban, hogy kicsit "kimászkálja" magát. Végül letettem a linóleumos padlóra egy paplant és arra a beteg lánykánkat. Persze két fordulat után már a padlón volt, ami ugye földszintes épület révén elég hideg volt, és kemény. Ez utóbbi akkor érintette Szonját kellemetlenül, amikor egy-egy hevesebb hasról hátra fordulás közben nem hozzávágódott buksija a földhöz.
Kittit ezek a körülmények cseppet sem zavarták teljesen be volt zsongva, azonnal a tengerbe kívánkozott, futkározott a játszótér és a ház között és nyagatta az apját, hogy vegyen már fel fürdőgatyát és menjenek fürdeni. Persze a vízben már nem volt annyira feldobva, mert hidegnek találta (az uszoda 27-28 fokos vizéhez képest a tó neki hideg volt), de most emiatt sem panaszkodott, csak didergett és pillanatok alatt lila lett a szája.
Miközben Kitti élvezte az elkezdődött nyaralást nekünk azon kattogott az agyunk, hogy mit csináljunk, mert azt tudtuk, hogy itt nem akarunk maradni. Már a nyaralás előtti nap is éreztük, hogy ezt nagyon elbaltáztuk, ráadásul az elkövetkező 2-3 napra rossz időt is jósoltak és nem tudtuk, hogy esőben, hidegben mit fogunk a házban csinálni (jó persze nem akartunk mi egész nap ott lenni, de nem akartunk egy nagy autós-kirándulós nyaralást sem, mert azt mi élveznénk, de a gyerekek már kevésbé). Ezért elutazás előtti nap még este 11-kor is bújtuk a netet, hogy találjunk egy szállodát, ahol esetleg van egy benti medence is. Találtunk is ilyet Siófokon, de nem volt persze másnaptól szállás, csak szombattól (mi szerdán utaztunk).
Aztán Szemesen a játszótéren Kitti önfeledt szaladgálását, homokozását és Szonjánk lázas, beteg szemecskéit figyelve úgy döntöttünk, hogy felhívjuk a siófoki szállodát, hogy legalább szombattól kényelmesebb körülmények között nyaralhassunk. Nagy szerencsénk volt, mert már másnaptól volt szabad szoba. Fellélegeztünk. Ebben a kempingben egyébként egy kis bolton és egy nyomoronc kis büfén kívül nem is volt semmilyen kajálási lehetőség. Ami talán természetes (nagyon rég voltam már kempingben), de aki ezt a nyaralási formát választja leginkább maga készíti el az ebédjét. De mi nem ilyen nyaralásra vágytunk.
Szonja fürdetése sem lett volna egyszerű. Csak zuhanyzó volt, a kiskád pedig már egyszerűen nem fért el az autóban, és még egy lavort sem tudtunk helyben szerezni. Egy kismedencét vittünk magunkkal végső megoldásként, de reméltük, hogy nem kell használnunk.
Tudva, hogy másnaptól már klassz helyünk lesz, mi is átvettük Kitti hangulatát és élveztük a szabadságot. Este még elmentünk a kemping egyetlen büféje által szervezett grill partira, ahol elég jó grillezett kajákat ettünk. Aztán másnap újból csomagoltunk (még szerencse, hogy semmit nem pakoltam ki szinte a bőröndökből, mivel a faház bogaras, pókhálós gardrób szekrényeibe nem volt szívem a tiszta ruháinkat betenni), és immáron egy láznélküli, csak hőemelkedéses Szonjával elindultunk a Balaton fővárosába.
Kitti "csuszkázik"
Kis betegünk

Szólj hozzá!

Címkék: balaton betegség nyaralás faház láz kemping

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.