Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

29 30

Hol is kezdjem

2008.08.20. 07:21 Beso

...az élménybeszámolót a nyaralásunkról? Azt hiszem nem tudok mindent lejegyezni, amit szeretnék, mert annyira tartalmas volt az elmúlt egy hét. Ráadásul azóta is pörgünk ezerrel, mert itt vannak az unokatesómék családostul (két gyerekkel) és jövün, megyünk programról, programra.

Talán kezdem ott, hogy a Tisza-tó, mint szóbajöhető nyaralási célpont teljesen véletlenül került fel a listánkra. Egy rendezvényen akadt kezembe pár prospektus, ami alapján nagyon ígéretes helynek tűnt. Jártam én már arra átutazóban és sokszor felmerült bennem, hogy egyszer majd el kéne menni ide, de aztán ez mindig elmaradt. Nézegetve a prospektusok egyikét bukkantam rá a poroszlói Fűzfa pihenőparkra. A leírás és a weboldalukon látható pár kép alapján olyan helynek tűnt, amit kerestünk: helyben lehet enni (nem mindig van az embernek kedve két gyerekkel beakocsiba, kiakocsiból, étterem, kajálás, megintbeakocsiba stb.). Van játszóterük, benti medencéjük (ami rossz idő esetére egy program lehetőség), közel van a Tiszta-tó stb. Sajnos nem foglaltunk időben helyet a panzióban, így nagyon nem válogathattunk az időpontok között, és csak egy hetet sikerült lefoglalni (pedig mi 10 napra szerettünk volna menni). De annyira megtetszett a hely (és az ára is nagyjából megfelelt), hogy nem akartunk már más szállás után nézni. Mint utóbb kiderült jól tettük, ugyanis fantasztikus a panzió és a környezete. Ottlétünk alatt megtudtuk, hogy kb. 15 évvel ezelőtt ezen a helyen még mocsár volt, ma pedig egy kellemes panzió, két "kőépülettel", 4-5 faházzal (nem számoltam meg), rózsakerttel, kis (külső) termál medencével, a területet körbeölelő "tóval", hintával, csúszdával, galambdúccal, vaddisznóval (igen az is van...).

Első meglepetés a tetőtéri szobánk mérete volt. Háromágyas szobát kértünk, de négyágyast tudtak csak adni (amit azért nem volt gond). Hatalmas szoba volt, vígan tarthattunk volna benne még táncpartikat is (a lányok tartottak is). Jó fekvése miatt az egy hét alatt egyetlen egy nap kértük a légkondicionáló berendezés bekapcsolását (pedig voltak azért majd negyven fokok is). Hogy valami negatívumot is mondjak, az egyetlen kellemetlen dolog a szobával, illetve a panzióval, hogy közvetlenül a 33-as út és egy (szerencsére gyér forgalmú) vasút mellett található, így hajnalban amikor megindult a forgalom mindig bezártam az ablakot, hogy a csajok (meg apukájuk) nyugodtan tudjanak még pihenni.

A pihenőparkot körbevevő "tó" (nem a Tisza tó, de gondolom onnan kapta, kapja a vízellátást), tele van vadkacsákkal (akiknek még "komfortos" kis kunyhóik is vannak a víz szélén található nádas mellett), és halakkal. Táplálékban nem szenvednek hiányt. Nagyon érdekes volt, amikor reggelente kivitték a kacsáknak egy, a vízben található (nagy tepsihez hasonlító) etetőbe a "reggelijüket" és szépen falatozni kezdtek. Egészen addig, amíg meg nem jelentek a halak. Jó nagy halakra kell ám gondolni, akik nem voltak restek az élelemért kimászni a "tepsire" a vízből! Először azt hittem rosszul látok...miután a halak jól laktak és elúsztak, akkor jöttek vissza a kacsák befejezni a kajálást. A lányok is etették párszor a kacsákat, kenyeret dobáltak be a vízbe. Ha a kacsák nem voltak elég gyorsak, akkor a kis halak pillanatok alatt ráraboltak a kenyérdarabokra.

Említettem, hogy van a parkban egy kis termálmedence. Egy teknősbékát formáló csúszda van beleállítva a gyerekeknek. A lányok nagyon csípték, Szonja is simán belecsúszkált a vízbe. Sok időt azért nem lehetett benne eltölteni (mivel termálvízről van szó. Sőt mint az utolsó napokban megtudtuk, kisgyerekeknek nem is nagyon ajánlják. Mondjuk ezt kiírhatták volna, meg talán nem kellett volna beletenni a csúszdát!). A benti úszómedencéjük is nagyon tiszta, de oda sajnos Szonját nem vihettük be. Csak szobatiszta gyerekek használhatják (3 év alattiak még úszópellusban sem mehetnek be). Emiatt többször szétvált a családunk, mivel Kittinek nagyon bejött most az "úszás". Karúszóban már egyedül is végigkutyázta a medencét, nem is egyszer.

A pihenőparknak van egy saját partszakasza a Tisza-tónál. Sajnos itt most nem lehetett fürdeni (nem volt megtiltva, csak gusztusunk nem volt hozzá). A tiszai árvíz miatt elég koszos volt itt a víz. Pedig csak pár lépésre van a panziótól.

A panzió személyzetével többé kevésbé meg voltunk elégedve. Az egyik recepciós hölgy különösen sok infóval rendelkezett a környékbeli program lehetőségekről. Mint megtudtuk korábban tourinformos volt. Az étterem pincérei (a nőket kivéve) nem valami kedves figurák. Olyan sótlan, unott pofával szolgáltak ki, hogy az már sokszor vérlázító volt (legalábbis számunkra). A kiszolgálás többször volt lassú, mint megfelelő...két éhes kisgyerekkel különösen nehéz volt néha kivárni míg kihozták a kaját. Úgy a negyedik-ötödik nap környékén váltottunk. A közelben van egy nagyon jó étterem az Öreg Pákász. (Mit jelent a pákász? Itt megtudhatjuk.) A pincérek kedvesek, a kiszolgálás gyors, a kaja...hát az valami fantasztikus volt. Igazi, házias ízek! Miután idetaláltunk nem is ettünk többet a panzióban.

Folyt.köv....

Szólj hozzá!

Címkék: nyaralás poroszló tisza tó fűzfa pihenőpark

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.