Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Ezt is megértük!

2008.11.30. 06:50 Beso

Tegnap a nap nagyrészét a lányok apukájukkal töltötték hármasban itthon, míg mi elmentünk anyuval a baba-mama börzére, ahol a feleslegessé vált csajszis rucikat és egyebeket adtuk tovább (vagy inkább adtuk el) új gazdájuknak.

Péntek este elmondtam a lányoknak, hogy másnap anya nem lesz itthon és K-val töltik a napot, s azt találtuk ki apával, hogy elmennek a Tropicáriumba, ahol sok-sok színes halat, cápát, s egyéb állatokat pl. kígyót, kismajmot, bogarakat stb. nézhetnek meg. Kitti totál begazolt a cápa és a kígyó említésére és sírva mondta, hogy ő óvodába szeretne menni. HIába magyaráztuk, hogy az állatok a Tropicáriumban akváriumban, terráriumban laknak és nem tudnak kijönni, vigasztalhatatlan volt.

Reggel amikor hajnalban kimásztam az ágyból, amit pár órája megosztottam K-n kívül Kittivel is, nagyobbik lányom felébredt és ismét sírva bújt hozzám, hogy ő fél a kígyóktól és nem akar elmenni erre a programra. Mondtam, hogy akkor nem mennek el, nem kell ezért sírni. Kitti megnyugodva visszaaludt. Apuka mesélte, hogy amikor felkelt, megint csak azt emlegette, hogy ő az oviba akar menni!!! (És erre utal a bejegyzésem címe is, hogy Kitti annyira megszerette az ovit, hogy még hétvégén is oda szeretne menni!  HIpp-hipp-hurrá!) Tudom én, hogy most az is közrejátszott, hogy inkább elmenne az oviba, mint hogy a kígyókat nézze, de azért nagyon örülök, hogy ezt a kijelentést tette. (Nem is mentek el végül, hanem itthon voltak.)

A betegsége miatt kb. két hétig volt itthon és mikor először mentünk oviba, itthon egy kicsit sírdogált, hogy inkább itthon maradna, majd az oviban is előadott egy kis "magánszámot", amikor elváltunk, de ez csak két-három napig tartott. Utána sem itthon, sem az oviban nem volt nyöszögés, hogy ő nem akar menni. Sőt minden nap, amikor mentem érte azzal fogadott, hogy anya nagyon jó volt itt az óvodában!

Tegnap fordult először elő, hogy "ovisat" játszott illetve játszottak itthon. Ő volt a Gabi néni (egyik óvonő) és megtornáztatta apát és Szonját, ahogy azt az oviban csinálják. Mikor hazajöttem, nekem is be kellett állni és tartott még egy tornafoglalkozást. Szonja is nagyon ügyesen végrehajtotta "Gabi" néni utasításait, törökülésbe ült, helybenjárt és a többi.

A börze egyébként nem volt annyira jó sem eladóként, sem vásárlóként. Nagyon reméltem, hogy megint kint lesznek azok az eladók, akiktől tavaly kb. fél áron tudtam venni osztrák (de lehet, hogy német?) márkás, vadonatúj goratexes csizmákat. Sajnos nem voltak kint, vagy nem találtam őket. A másik ami fontos volt, hogy Kittinek vegyek valamilyen vízhatlan overált, vagy ahogy ő nevezi "pipi" nadrágot. Ez neki még nem volt beszerezve (ez nekem róható fel, mert nem készültünk fel időben a télre...felelőtlen anyuka!), s amikor Szonjára a héten adtam fel valamelyik overálját Kitti is követelte. Egyszer még sírva is fakadt, hogy neki is kell pipi nadrág. Először nem értettem miről beszél, majd megmagyarázta, hogy miért is pipi nadrág az overál: "Tudod anya, ahol voltunk az Esztivel és a Hangával, ahol voltak tyúkok is (Attila domb, Kincsem park "őshonos állatkertje"), volt olyan tyúk, aminek a lábán volt nadrág is, és Szonja úgy néz ki ebben a nadrágban, mint azok a tyúkok!" Szóval a gatyás tyúkról nevezte el a pipi nadrágot. Mielőtt mentünk ki a börzére megígértem neki, hogy veszek neki ilyen gatyót. Tettem vagy két kört, mire találtam olyat, ami nem agyonhasznált és megfizethető is. 

(Zárójelben jegyzem meg, hogy nem értem meg azokat, akik kivisznek valamilyen ruhácskát a börzére eladás céljával, miért nem tudják rendesen kimosni azt????? Találtam egy tök jó Dechatlonos együttest, ami pont Kitti mérete volt. Meg is vettem volna, amikor észrevettem, hogy a nadrág popsi része csupa sár! Nem tudtam eldönteni, hogy ez egy nagy sárfolt, amit nem tudott anyuka kimosni, vagy egyszerűen tojt az egészre és nem mosta ki mielőtt kihozta. Pedig most már tapasztalatból mondhatom - most volt a harmadik alkalom, hogy kint voltunk árulni -, hogy a kimosott, kivasalt, szépen összehajtogatott rucikat jobban el lehet adni.)

Hatalmas volt az öröm, amikor Kitti meglátta a pipi nadrágját. Egyből felpróbálta, ment a tükörhöz és azonnal ellenőrizte, hogy jól áll-e neki!

1 komment

Címkék: óvoda kitti duma

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr32795675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildikó · http://davidreka.freeblog.hu/ 2008.12.01. 17:40:40

hát valahol tök szuper,hogy szeret oviba menni Kitti,még akkor is ha ezzel a kigyóktól akart megmenekülni...azért ez félelmetes,hogy milyen kicsi még ha úgy vesszük,és mégis hogy tud félni az ismeretlentől vagy gondolom én,hogy nem volt rossz kígyós élménye....
a börzével kapcsolatban jó,hogy leírtad a tapasztalataidat,legalább tudom,hogy zajlanak az események,bevallom neked őszintén még ilyenen nem voltam sem eladóként,sem vevőként...maga a tömeg nagyon visszatart,azért is szeretek a neten vásárolni.
jaj de aranyos lehet a pipinadrág,majd alkalomadtán fotózd le benne a kis csajszit,hogy mire nem asszociálnak..kis drágák!
süti beállítások módosítása