Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

29 30

Múltidéző - Kirándulás a Zemplénben 3. - Pálháza kisvasút és Kőkapu

2013.09.18. 09:07 Beso

Magyarországon, ha jól számoltam pont két tucat kisvasút közlekedik. Ebből egy a Zemplénben. Szállásunktól, Telkibányától a zempléni kisvasút egyik végállomása Pálháza kb. 14 km-re található. Sajnos egy nap csak 3 vonatpár közlekedik. Mi a reggeli 8.30-ast szerettük volna elérni. Gyors reggeli után kb. 20 percünk volt a vonat indulásáig. Kocsival a 14 km-es táv könnyen teljesíthető lenne normális utakon, de országunk ezen vidékén megtapasztaltuk, hogy borzasztóak az útviszonyok. Akkora kátyúk vannak mindenfelé, hogy néhol csak lépésben mertünk menni az autóval. Nagy szerencsénk volt, mert a kisvasút a pálházi végállomás és Pálháza-Ipartelep között az országút mellett halad és mi összetalálkoztunk vele. Nosza, letekertük az ablakot, leszólítottuk a mozdonyvezetőt, aki biztosított róla, hogy megvárnak az ipartelepnél és megmutatta merre van az állomás.

Mi voltunk egy egyetlen utasuk, a nyitott oldalú vasúti kocsiban (később azért volt pár felszálló). A végállomásig Rostallóig mentünk, ami kb. 50 perces vonatozás volt szinte végig az erdőben. Rostallótól a sárga jelzésen indultunk el Kőkapu felé, mely egy ideig együtt haladt a Páfrány Erdei Tanösvénnyel. Nagyon könnyű, rövid túra volt, ugyanakkor gyönyörű kilátás nyílt néhol a zempléni hegyekre. Bele is szerettem ebbe a tájba, megbeszéltük K-val, hogyha lehetőségünk adódik visszajövünk Zemplénbe egy hosszabb időre.

Kőkapu egy csodálatos hely. Itt található a Károlyiak egykori vadászkastélya, amely ma szállodaként üzemel. Akik nem engedhetik meg maguknak a vadászkastély kényelmét az Ifjúsági Szálláson vagy a rönkházban szállhatnak meg. A kastély teraszáról - ami egy sziklára épült - gyönyörű kilátás nyílik az erdőre és a csónakázó illetve horgásztóra. Ottjártunkkor a tónál hajómodell verseny volt.

Pálházai erdei kisvasút

Itt már úton vagyunk Rostallótól a Kőkapuhoz

Torna a Kemence patak felett

Kb. derékmagasságig érő, hatalmas páfrányok mindenfelé

Már Kőkapunál, retro hinta mai gyerekek

Kőkapu Ifjúsági Szállás a Kemence patak partján

Kőkapu Hotel

Kőkapu Vadászkastély a tó felől

A Vadászkastély teraszán

A teraszról elénk táruló látvány

A Vadászkastély mellett Sárossy Tibor fafaragó művész munkái, magyar királyok

A hajómodell verseny egyik versenyzője

Háromforrás étterem és háttérben a Vadászkastély alatti alagút, ahonnan a vonatunkat vártuk

Míg ettünk pár falatot a sínek túloldalán egy muflonra lettünk figyelmesek

Útban vissza Pálháza felé

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.