Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

29 30

Egri vár és Teve sziklák

2014.03.07. 07:56 Beso

Egy januári enyhe napon felvettük a hátizsákjainkat, amii - mint minden kirándulásunk alkalmával - tele volt szendviccsel és egyéb rágcsával és Pilisborosjenő felé vettük utunkat barátainkkal. A Bécsi útról az Ürömi útra kanyarodtunk rá és ezen autóztunk egészen az ürömi Fő utcáig. Itt balra kanyarodtunk és a Fő utcán folytattuk utunkat. Közben beértünk Pilisborosjenőre, de nem tértünk le semerre, itt is a Fő utcán hajtottunk tovább egészen addig, amíg fel nem tűnt egy játszótér. A játszótér mögött leparkoltunk, hátunkra kaptuk a zsákjainkat és elindultunk egy aránylag széles, kerékpárútnak is jelölt föld úton. Az út mellett csipkebogyóra és galagonyára bukkantunk, s lányaink egyből falatozni kezdtek. A csipkebogyó különösen jó ízű volt. Egyébként meg ezen a szakaszon vigyázni kell, hogy hova lépünk, mert nagy valószínűséggel a környékbeliek idejárnak kutyáikat sétáltatni, futtatni, akik nyomokat hagynak maguk után.

Pár száz méter megtétele után balra látni fogunk egy elágazást, ami a Teve sziklához vezet. Mi azonban tovább folytattuk utunkat egyenesen, és nemsokára balra egy tisztáson keresztül menve, elénk tárult a Teve szikla, amit így mi először fentről tekintettünk meg. Mire ideértünk már delet harangoztak (igen, elég későn indultunk a túrára), így az első szendvicseket itt fogyasztottuk el, közben kattogtak a fényképezőgépek.

Jobbra tekintve már felsejlett az Egri vár "makettje". Visszamentünk a kerékpárútra és egyenesen folytattuk utunkat. Megint nem kellett túl sokat gyalogolnunk, amikor újabb útelágazáshoz értünk, itt a balra lefelé vezető murvás úton mentünk tovább az Egri várhoz. Ezen a napon sokan választották a túrázást, így itt a várnál szinte tömeg volt. A gyerekek azonnal megkezdték a vár bevételét és az azt körülvevő galagonya, csipkebogyó, kökény bokrok dézsmálását.

Jó egy órát töltöttünk itt el, majd visszaindultunk és most a Teve szikla lábaihoz tartottunk. Az elő-előbukkanó nap rásütött a Teve szikla melletti dolomit falra, ami csodálatos színekben pompázott. Felmásztunk a teve "hasához", majd megnéztük az egykori bánya falba vájt üregeit, a bátrabbak felmásztak a sziklákra. Nehezen tudtuk tovább indulásra kényszeríteni az apró népet.

Egy újabb, kisebb sziklacsoport tetején fogyasztottuk el uzsonnánkat, majd visszaindultunk az autóinkhoz. Mielőtt beszálltunk volna, csemetéink felesleges energiáikat (még volt bennük) a parkolónál található játszótéren vezették le.

Ez egy nagyon rövid, könnyű túra (kb. 3 km), babakocsival is végig járható. Akik hosszabb kirándulást terveznek a környéken keressék meg a Mackó barlangot, vagy járják végig a Kevély-hegyi tanösvényt!

Szólj hozzá!

Címkék: kirándulás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.