Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

29 30

Hova menjünk a gyerekkel? - Barangolásaink belföldön

2014.07.28. 08:18 Beso

Budapesti városnézés, akár nyomozással egybekötve

A fővárosban lakunk, de a belvárosba, vagy Budára ritkán megyünk. Jártunkban-keltünkben be szoktuk mutatni a gyerekeknek a budapesti nevezetességeket, de érdekesebbé tehetjük pl. egy városnéző buszozással (találtam egy cikket ezzel kapcsolatban, a cikk írója több ilyen buszt is kipróbált). Mi egy tavaszi hétvégén úgy jártuk be a város egyik részét, hogy közben nyomoztunk, a "krimiestek" által kitalált bűntény ügyében. (8-10 éves kortól már biztos élvezik a gyerekek ezt a fajta 'nyomozást'). Nyomozásunkról röviden itt számoltam be.

Martonvásár, Brunszvik kastély és a parkja

Budapesttől mindössze 30 km-re, gyönyörű angol park. A belépő megfizethető, a családi jegy 1900 Ft (ha jól emlékszem). Elvileg nem lehet bemenni a parkba gördeszkával, biciklivel, motorral, rollerral. Gyakorlatilag minden lurkó valamilyen járgány nyergében ült. Elemózsiával készüljünk, ha hosszabb ideig kívánunk sétálni, mert a parkban nincs büfé. Mosdó a bejáratnál található.

A kastély weboldala

Saját látogatásunkról blogbejegyzésem.

Tura, Schossberger kastély és Bika tó

Egy borongós délután autókáztunk el a Budapesttől kb. 1 órányira található Turára. Már rengeteg fotót láttam a Schossberger kastélyról, ami arra késztetett, hogy személyesen is megnézzük. A kastély weboldalán megismerkedhetünk röviden az épület és az építtetők történetével, itt pedig én írtam pár szót a látogatásunkról.

Mezítlábas park, Tabajd

Martonvásári kiruccanásunk során egy kis kitérőt téve indultunk haza. Kitérőnk oka a tabajdi Mezítlábas park. Ahogy az a nevében is benne van, itt ha nem is kötelező, de ajánlott kipróbálni a különböző "útfelületeket" meztélláb. Taposhatunk agyagos talajon, homokban, fenyőtobozokon, folyami kavicson stb. Pár mondatot és képet saját megtapasztalásunkról itt írtam.

Sehol sziget élménypark - Nőtincs

Igazi gyerekparadicsom, kb. 1 órás autózással érhető el a fővárosból. Sok-sok állat (kecske, baromfi, bárány, lovak), lovaglási lehetőség, lovaskocsizás, "dotto" vonatozás, játszótér. Egy étterem jellegű büfében enyhíthetjük éhségünket, szendviccsel, virslivel, vagy babgulyással (nagyobb választék utolsó ottjártunkkor nem volt). Érdemes figyelni a honlapjukat, mivel évközben különböző programokkal várják a gyerekeket, nyáron pedig táborozási lehetőség is van!

Mi kétszer jártunk ezen a helyen, amiről itt és itt számoltam be.

Kopaszi gát

Egyik nagy kedvencünk, ha nem akarunk sokat utazni, de az udvarunkat is unjuk már. Fantasztikus környezet, a nyitás óta eltelt 2-3 (?) évben nem romlott a színvonal. Gyönyörűen nyírt pázsit, gondozott növények. Vigyük magunkkal a gyerekek járgányát, biciklit, rollert, kismotort, és fussunk utánukJ A játszótér jópofa, bár nem túl nagy, de arra elég, hogy a kerekezés után egyet csúszdázzanak, hintázzanak vagy homokozzanak. Utána lemehetünk a partra kavicsot dobálni (ha nincs túl magasan a vízszint), leheveredhetünk a fűben, elmajszolhatunk egy kenyérlángost, amit a Ponyvaregény nevű vendéglátóipari egység előtt sütnek a kemencében, tollasozhatunk.

Két helyen van kulturált mosdó. Idén már nem ingyenes a parkolás, de nem kell egy vagyont otthagynunk 300 Ft/nap. Este 10-kor bezárják a gátat!

Pákozd-Sukorói Arborétum

Az arborétum tökéletes hely egy egész napos program eltöltéséhez. 50 km-re van mindössze fővárosunktól, lehet kirándulni az arborétum területén kialakított másfél km-es tanösvényen, játszani a két játszótéren, sütögetni, bográcsozni a kialakított tűzrakóhelyeken, focizni a focipályákon, gyönyörködni a tájban a kilátóból, ismereteket szerezni a tájházban illetve a halászati kiállításon, testünket edzeni az erdei tornapályán. Mi egy gyönyörű őszi napot töltöttünk itt el.

Visegrád

Fellegvár és Bobpálya, egyik kedvenc kiránduló helye a budapestieknek. Közel van a fővároshoz, gyönyörű a kilátás a Dunára, Duna-kanyarra a fellegvárból. Minden évben megrendezik nyáron a Palotajátékokat. A bobpálya nekünk felnőtteknek nagyon bejött, a lányok kicsit be voltak tojva, ha gyorsabban mentünk, de azért tetszett nekik. A közelben van egy canopy pálya a bátrabbaknak. Egy napsütéses tavaszi vagy őszi napon kiváló kirándulási célpont.

Vácrátóti Arborétum

vácrátóti arborétum honlapja szerint hazánk leggazdagabb tudományos élőnövény gyűjteménye. Régen jártam ebben a gyönyörű kertben, amit a legjobban tavasszal és ősszel szeretek. Utolsó látogatásunk alkalmával egy szép őszi napon jártunk itt – akkor még csak egy gyerekes családként -, a park ezer színben pompázott a fák sárga, barna, bordó leveleitől. Kedvencem a vízimalom és környéke, oda minden arborétumi séta során ellátogatok, annyira meseszerű, valahogy olyan érzetem van, hogy mindjárt előtoppan a vízimalomból egy mesebeli öreganyó.

Mivel nagyon közel van (kb. 7 km) a veresegyházi medvepark, ha gyerekeink jól bírják a kiképzést akár egy egész napos kirándulást kerekíthetünk a két hely meglátogatásából. Másik lehetőség, ha kevésnek érezzük a vácrátóti arborétumi sétát, összekapcsolhatjuk egy váci Duna-parti andalgással.

Váci Duna-part

Szintén kedvenc helyeink egyike. Emlékszem egy alkalomra, amikor Kitti kb. 7 hónapos lehetett. Október közepe lehetett és szinte nyáriasan meleg idő. Hatalmasat sétáltunk, majd leheveredtünk a játszótér mellett a fűre és onnan néztük, ahogy a gyerekek csúszkáznak. Nem sokáig nézelődtünk, mert nagy kedvet kaptunk, hogy mi is kipróbáljuk ezt a játékot. A komp állomás környékén van egy jó fagyizó is, ki ne hagyjuk!

S ha már váci Duna-part keressük meg az Ártéri tanösvényt, mely Vác déli részén található. Ott jártunkkor sajnos nem tudtuk megtekinteni, mert pont víz alatt volt. De a környező liget is kellemes hely. Emlékeim szerint a Duna-parti kerékpárút a tanösvényhez vezet.

Alcsútdoboz – Arborétum

Egy hosszú hétvége eltöltésére érkeztünk meg Alcsútdobozra, a Diana panzióba. Már nem is tudom miért erre a panzióra esett a választásunk. Arra emlékszem, hogy ebben az időben fokozódott fel Kitti lovak iránti érdeklődése, és egy olyan helyet kerestünk ahol vannak lovak, de nincs messze a fővárostól, és nem utolsó sorban megfizethető. Szonja ekkor még csak 4 hónapos volt. Kellemes 3 napot töltöttünk itt el, gyönyörű kertje van a panziónak, Kitti állandóan a lovak körül sündörgött. A nevükre a mai napig emlékszünk Rómeó és Csavargó.

Őszintén szólva nem is tudtam, hogy Alcsútdobozon Arborétum is van. A hétvégi sétáink során fedeztük fel, s bekukkantottunk. Nem bántuk meg. Egy jót sétáltunk, hallgattuk a békák kuruttyolását, Kitti pedig minden fűszálat (kis túlzással) megcsodált. Idén márciusban jártunk az Arborétumban másodszor, amikoris a híres hóvirágmezőt néztük meg. Érdemes volt!

Született egy újabb bejegyzés az alcsúti arborétumról, ugyanis 2014-ben ismét ellátogattunk a "hóvirág ünnepre". Nemcsak mi felnőttek, de a gyerekek is élvezték a sétát a 2,5 hektáron nyíló hóvirágok között.

(Amennyiben még nem jártunk a Mezítlábas parkban, és az alcsúti arborétumba vezet utunk, ugorjunk át a szomszédos Tabajdra!).

Tisza-tó és környéke

2 évvel ezelőtti nyaralásunk során beleszerettem a Tisza-tóba és környékébe. Aki már unja a balatoni nyaralásokat, kiválthatja egy tisza-tóira. Itt nincs olyan nagy nyüzsgés, van hely a parton a törülközőnek, még a legjobb strandszezonban is. Nekünk Poroszlón volt a szállásunk a Fűzfa pihenőkaprkban. Tisza-tavi nyaralásunk élményeiről ezeken az oldalakon olvasható beszámoló: 1. 2. 3. 4. 5.

Ha nem alkalmas az idő épp strandolásra a környéken kirándulhatunk. Bringázhatunk a tó körül kiépített kerékpárúton, lovagolhatunk a közeli Gulyás tanyán, elcsónakázhatunk a Madárrezervátumhoz, végiggyalogolhatunk a Tisza-tavi Tanösvényen, elmehetünk Debrecenbe (a civis város kicsit messzebb van, de megéri elautózni), Hortobágyra, Egerbe, Egerszalókra. Mi ezeken a helyeken jártunk: Aquaticum (élményfürdő, Debrecenben), Hortobágy, Pusztai állatpark;Mátai ménesdebreceni állatkert és vidámpark.

Négy évvel később, 2012-ben ismét ellátogattunk nagy szerelmemhez, a Tisza-tóhoz. A szerelem  elmélyült, mert most a már nagyobb csemetéinkkel több túrát is bevállaltunk, így a tavat és környékét még jobban megismerhettük. A 2012-es nyaralásunkról több posztot is írtam: ezt, meg eztami telis-tele van a környék látnivalóinak linkjével.

Margitsziget

Lányaim azért szeretik ezt a helyet, mert jókat lehet futkározni, lehet kicsi autót bérelni, amit ők hajtanak és vezetnek, vannak állatok a sziget vadasparkjában, van egy klassz játszótér, hatalmas szökőkút és még sok minden más. Ha fővárosiak vagyunk és nincs kedvünk sokat utazni azért, hogy "kiránduljunk", sétáljunk, pattanjunk fel a 26-os buszra, ami bevisz a szigetre. Egy-két képekkel tarkított beszámoló tőlem: 1. 2. 3. 4.

Szigligeti vár

Szintén 2010-es nyaralásunkkor kaptattunk fel a szigligeti várhoz, ahonnan fantasztikus a kilátás a Balatonra, és a Balaton felvidékre. Ha a tapolcai medencében járunk ne sajnáljuk az időt és energiánkat felsétálni a történelmi romokhoz!

Tapolca

Egy hetet töltöttünk el ebben a városkában 2010 júliusában. Akik nem szeretik az igazi láblógatós, semmit sem csinálunk nyaralást, azoknak is szívből tudom ajánlani e helyet. Remek kiindulópont a környék felfedezéséhez, s 15 km-es körzetben bőven akad mit felfedezni. Tapolcán kihagyhatatlan a tavas barlang, valamint a Malom tó és környéke. Akik szeretik a szállodai kényelmet pihenésük során válasszák a nekünk is szállásunkul szolgáló Pelion hotelt

Western park - Nemesvita

Szerintem egyedülálló hely, legalábbis nem tudok róla, hogy létezik hasonló kis hazánkban. Hollywoodi western film fíling a Balaton felvidéken. A napi 1500 Ft-os belépődíjért (2010-es ár) dobálhatunk patkókat, kipróbálhatjuk az íjászatot, a gyerekek trambulinozhatnak (szerintem a felnőttek is), pónilovagolhatnak, simogathatunk tengerimalacot, nyuszikat, megetethetjük a kecskéket, kipróbálhatjuk az aranymosást, résztvehetünk indián szeánszon, megtekinthetjük, hogy milyen lehetett a vadnyugaton egy bankrablás, s egy indián és egy cowboy versengése és még sorolhatnám. Egyszerű, de nagyon ötletes megoldásokkal találkoztunk a Western parkban, Nemesvitán, ahol egy egész napot is eltölthetünk, annyi látni-, tennivaló akad. (Szintén 2010-es nyaralásunkkor jártunk itt.)

Sümegi vár

Akik a Balaton felvidéken járnak ide biztos ellátogatnak. A meredek hegy tetején álló sümegi vár falai sok támadást átéltek, s köszönhetően az 50-es, 60-as évek régészeti feltárásának és helyreállításának ma is sétálhatunk a várfal tetején, s a váron belül. Rendszeresen rendeznek a vár tövében középkori lakomával egybekötött lovagi tornákat.

Szarvaskő, Eger, Szilvásvárad, Egerszalóki fürdő

Kisgyerekeseknek, nagyobb gyerekeseknek, bármilyen korosztálynak találunk ezen a környéken elfoglaltságot. Mi 3 napot töltöttünk el a Bükkben, kiruccanásunkról beszámoló itt található.

Sok minden kimaradt, hisz nem voltunk Szilvásváradon a Lovasmúzeumban, a Kocsikiállítást sem néztük meg és a Lipicai ménest sem tudtuk megnézni közelebbről.

Skanzen, szentendrei Szabadtéri Múzeum

Aki idekészül jó, ha tudja, hogy egy nap alatt nem megtekinthető. Hatalmas területen rengeteg látnivaló, kipróbálni való, kóstolni való. Rövid beszámolót írtam az első látogatásunkról itt.

Tata, Öreg-tó és Cseke-tó

2014 januárjában jártam először a tatai Cseke-tónál kialakított Angolparkban. Az Öreg-tónál már többször jártam, jártunk, a Várban is, de ez az Angolpark eddig kiesett. Aki nem szeret túrázni, de egy kellemes helyen szívesen sétál, vagy ha pici babával, babakocsival jól járható helyre szeretnénk menni, bátran ajánlhatom ezt a helyet. Rövid posztom és pár kép téli kiruccanásunkról itt olvasható.

Tihany

Egy tavaszi hétvégét töltöttünk el négyesben Tihanyban. Mennyivel másabb arcát mutatja ilyenkor a Balaton és a balatoni város! Kihalt, csendes utcák, kristálytiszta vizű Balaton. És a barátlakásokhoz is érdemes egy kicsit túrázni! Tihanyi barangolásunkról itt olvashattok.

Gyula, az ékszerdoboz

Szívem csücske ez a város. Kár, hogy fővárosunkból nem vezet közvetlenül autópálya, mert biztos gyakrabban ellátogatnánk ide. Mi az évi szokásos gyereknélküli hosszú hétvégénket töltöttük itt el, de biztos, hogy a gyerekekkel is visszamegyünk, mert nagyon sok látnivaló van helyben és a környéken.

Baja és a Gemenci erdő

Baján már másodszor jártunk a gyerekekkel. A második kirándulásunkra tulajdonképpen kisebbik lányom kifejezett kívánságra került sor az egyik őszi szünetben. Sajnos csak 2 éjszakát tudtunk itt eltölteni, így nagy kirándulást a rövid időre, valamint a hideg időre tekintettel nem tudtunk szervezni, de a Sugovica parti séta, a Gemenci erdőben tett vonatozás és mini túra azért betekintést adott ennek a szép ország résznek a kincseibe. Hosszú hétvégénkről ezen a csodás tájon itt írtam egy bejegyzést.

Magyarpolány, Somló hegy, Csárdahegyi őskarszt

A Bakony délnyugati lejtőjén található kis falu Magyarpolány. A Sobri Jóska kalandpark meglátogatásakor ennek a falunak a műemlékutcájában szálltunk meg, egy hosszú hétvégét töltöttünk el  a környéken. Megmásztuk a Somló hegyet, megnéztük Somló várát, majd hazafelé úton a Csárdahegyi őskarszthoz és Veszprémbe is ellátogattunk. Kalandparki bejegyzésemben tettem fel pár fotót ezekről a helyekről. (Tavasszal a Somlóhegyen rengeteg medvehagymát találhatunk! Nagyon finom, még az én egyéb hagymát nem evő gyermekeim is jó ízűen fogyasztották.)

Zempléni barangolások

Nagy kedvencem lett a Zemplén. Kicsit ugyan messze van a fővárostól, ahol élünk, de ha megtehetjük érdemes legalább egy hosszú hétvégére elutazni ide. Mi is így tettünk egy tavaszi hétvégén. Megnéztük a boldogkői és a regéci várat, kisvasutaztunk és túráztunk egy kicsit, gyönyörködtünk a megyerhegyi tengerszemben és a sárospataki vár udvarába is bekukkantottunk. Beszámolók a zempléni bolyongásainkról: regéci és boldogkőváraljai várakTelkibányakisvasút és Kőkapumegyer-hegyi tengerszem és rákóczi vár.

Szólj hozzá!

Címkék: kirándulás program ajánló programok gyerekkel

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.