Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

29 30

Hova menjünk a gyerekkel? - Erdei kirándulások, túrák

2014.07.28. 08:01 Beso

Készítettem már jó régen egy bejegyzést amolyan program ajánlóval, ötletekkel, hogy hova mehetünk a gyerekeinkkel Budapesten és környékén, vagy akár távolabb fővárosunktól. A bejegyzést folyamatosan bővítettem, frissítettem, azokról a helyekről ahol jártunk és megszerettünk. Olyan nagyra nőtte ki magát a bejegyzés, hogy már nem engedett több karaktert, így most részekre bontom a program ajánlót. Ebben a bejegyzésben az erdei kirándulásainkra, túráinkra mutató bejegyzéseket gyűjtöttem össze.

Budai hegyek

A budapestiek legkedveltebb kiránduló helye. A fővárosban van, gyorsan elérhető tömegközlekedéssel is. Egy-egy naposabb tavaszi napon ezrek keresik fel a közkedvelt helyeket: Normafa, János-hegyi kilátó, Hárs-hegy, Gyerekvasút,Libegő

Ötlet: Fogaskerekűvel menjünk el a Széchenyi-hegyi végállomásig, innen menjünk tovább a János-hegyi megállóig a Gyerekvasúttal (vagy sétáljunk el a Normafáig, itt is körülnézhetünk, ehetünk egy finom rétest „A Rétesesnél”, majd utána a normafai megállóban szállunk fel a gyerekvasútra). Az Erzsébet kilátóhoz való felkapaszkodás, panorámában gyönyörködés, leereszkedés után a Libegő állomásával szemben található játszótéren elfogyaszthatjuk szendvicseinket (vagy ha nem hoztunk magunkkal a Libegő büféjében is vásárolhatunk ennivalót), a gyerkőcök pedig libikókázhatnak, hintázhatnak. Miután mindenki „kipihente” magát lelibeghetünk a hegyről.

Budai hegység, Remete szurdok

Egy tavaszi délelőtti túránk helyszíne volt a Remete szurdok, Remete barlang és Remete hegy. Kb. 3 km-nyi séta, van benne egy kis kaptató, de bátran neki lehet vágni gyerekekkel is. (Babakocsival nem javasolnám, mert a hegymenet tényleg meredek és köves, sziklás.) A még kopár fákkal is szép hely, el tudom képzelni, hogy milyen gyönyörű lehet késő tavasszal, illetve ősszel.

Budai hegység, Zsíros hegy és Nagy Szénás

Férjemmel kettesben egy nyári délutánon könnyű és rövid túrára vágytunk. Nem gondoltuk, hogy az Alsó Zsíros hegy és a Nagy Szénás megmászását a természet gyönyörű panorámával jutalmazza meg! Nem tudjuk pontosan, hogy mennyit mentünk, de mi kb. 10 12 km-re saccoltuk a túrát oda-vissza. Ha gyerekünk nincs nagyon hozzá szokva még a túrázáshoz, kiránduláshoz, akkor inkább csak a Nagy Szénásra való felkapaszkodást javaslom. Ez esetben Nagykovácsiból kell indulnunk, innen kb. 2-3 km a hegy tetőig az út. A kirándulás részleteiről és ittlehet olvasni.

Budai hegység - Rózsika forrás és Szarka vár

Kellemes séta a város határában, egy csordogáló patak mentén, fahidacskák, megmászásra ingerlő dolomit falak, a Budai hegység egyetlen vízesése, forrás, rét, szalonnasütő helyek és egy vár. Egy szép őszi napon jártunk Solymáron, ahol mindezzel találkoztunk. Bátran ajánlom azoknak is, akik még nem tudják nélkülözni a babakocsit, vagy a futóbiciklit, kismotort. Ezekkel a járművekkel egyedül a várhoz nehéz felmenni, pedig megéri, mert szép kilátás fogadja az arra járót. Kirándulásunkról rövid beszámoló, pár képpel itt olvasható.

Budai hegység - Jági tanösvény

Könnyű túra kisgyerekeseknek. Pilisszentivánnál található a tanösvény, mely mindössze 3,5 km hosszú és a szintkülönbség is elhanyagolható. Egy hétvégi délelőtti vagy délutáni programnak kiváló! Ki ne hagyjuk a tanösvénytől nem messze a főút mellett található játszóteret! A mi túránkról leírás és fotók itttalálhatóak.

Barlang és Hármashatárhegy

Egész napos programot is kerekíthetünk egy barlangtúrából, amit egy hegyi túrával köthetünk össze. A Szemlőhegyi barlangban kezdjük napot. (Akiknél a gyerkőc már elmúlt 5 éves, azok a Pálvölgyi barlangot is megtekinthetik.) A Szemlőhegyiben a túra ideje 40 perc, ez pont annyi, amennyit egy kisebb csemete is végigsétál. A két barlang a Hármashatárhegy lábánál van, így túránkat ide folytathatjuk. A Fenyőgyöngye étteremtől elindulhatunk gyalog a siklóernyősök "repülőterére", vagy felmehetünk autóval is (van parkoló) és ha szerencsénk van, még siklósokat is láthatunk elrugaszkodni a hegytől. Ha autóval mentünk fel, akkor is sétáljunk egyet az erdőben, majd ha kellemesen elfáradtunk menjünk vissza a Fenyőgyöngye étterembe telerakni bendőnket. A desszertet inkább aDaubner cukrászdában fogyasszuk el! (Mi egy szép őszi napon jártunk ezeken a helyeken. Beszámoló itt.)

Egy másik hármashatárhegyi kirándulásunk leírása. Rövid körséta, kisebb kaptatóval.

Pilisi szurdok

Egy őszi hétvégén látogattunk el a Pilis egyik legkedveltebb kirándulóhelyére, a pilisi Szurdokhoz, vagy más néven Dera szurdokhoz. Könnyű terep, kisgyerekekkel is teljesíthető. A szurdok kb. 2 km hosszú, a leírások szerint 30-40 perces túra (felnőtteknek). Érdeklődő, kíváncsi gyerekekkel azért kicsit többre számítsunk. Gyönyorű hely, ajánlom minden kirándulni szerető családnak. A mi beszámolónk itt olvasható.

Pilis: Rám szakadék

Sokak kedvelt kirándulási célpontja. Gyerekekkel lehetőleg tavasszal, vagy nyáron menjünk ide, mert téli időben nagyon veszélyes is lehet. Mi egy nyári túrátszerveztünk ide rokon gyerkőcökkel, na persze meg a mi kettőnkkel. Nagyon élvezték és némi segítséggel, de meg tudták csinálni!

Pilis: Holdvilág árok

Nagy kedvencem. Igaz a pár évvel ezelőtti nagy viharok kicsit átrendezték a terepet. Amikor a 2010. augusztusi kirándulásunk előtt utoljára jártam itt, még végig lehetett menni az "árokban". Ma már sajnos nem, mert tele van hatalmas kidőlt fákkal (2010. augusztusi állapot). Megéri elmenni, mert gyönyörű hely, de kisgyerekkel nem vállalnám be.

Pilis: Zsivány sziklák

Dobogókőtől számos túraútvonal indul a Pilisi hegységbe. Az egyik, amelyet bátran ajánlhatok kisgyermekes családoknak is a Zsivány sziklákat is érintő kék körútvonal. A táv rövid, emelkedő szinte alig van benne. A táj csodálatos, a hatalmas sziklatömbök félelmetesek. Egyre azért vigyázzunk, a Zsivány szikláknál jó szorosan fogjuk meg a gyerkőc(ök) kezét, amikor a tetejükön sétálunk! Egyik túránkról ezen a helyen számoltam be.

Pilis: Teve szikla, Egri vár (másolata)

Pilisborosjenőről kiindulva érhetjük el leghamarabb és legkönnyebben a Teve sziklát, ahonnan pár száz méterre található az Egri vár másolata is (ahol az Egri csillagok című filmet forgatták annak idején). A mi rövid túránknak ez a két fő állomása volt, de ha hosszabb és nehezebb kiránduláshoz van kedvünk, akkor végig mehetünk a Kevély-hegyi Tanösvény útvonalán is. A rövid túránkról ittolvasható a bejegyzésem.

Börzsöny: Nagyirtáspuszta - Sas hegy - Só hegy

Egy őszi szünetben jártunk a Börzsönyben barátainkkal. Egy kb. 5-6 km-es túrát terveztünk, de kevesebbet bírtak a gyerekek. Így is érdemes volt elmenni, mert a két hegyről gyönyörű a kilátás a környező hegyekre.

Börzsöny: Diósjenői Erdei Szabadidőpark

Csak szuperlatívuszokban tudok beszélni erről a helyről. Akkor menj ide a gyerekekkel, ha erdei környezetben szeretnél kikapcsolódni, akkor is ha szeretsz túrázni és akkor is, ha nem. Egy igényes hely - bár fizetős! -, ahol akár egy egész napot is eltölthetsz a gyerekekkel sütögetéssel, bográcsozással, kemencézéssel, focival, hintázással, állatsimogatással és egy kis sétával. De ha úgy adódik kedvetek egy kisebb túrával. Ez a hely lett egyik szívem csücske, amiről itt írtam részletesebben sok-sok képpel.

Börzsöny: Naszály hegy, Gyadai tanösvény

Csak pár címszó a tanösvényről: Hangya Dani, pallósor a mocsár felett, Óriások asztala, billenő híd, függő híd! Egyik legélménydúsabb kirándulásunkról itt lehet olvasni.

Szólj hozzá!

Címkék: kirándulás program ajánló programok gyerekkel

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.