Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kitti beszél

2006.12.29. 07:42 Beso

Egy újabb napra ébredtünk, illetve még csak én, mert családom többi tagja még húzza a lóbőrt. Jelentem szülni még mindig nem szültünk. Szerintem már holnapnál előbb nem lesz semmi. Holnap meg be kell menni a kórházba a dokim pont dolgozik, talán valamit fog tenni az ügy érdekében? Na majd meglátjuk, bár terminus szerint január 5-én lenne itt az ideje, de hát az a gyönyörű méhszáj!!! Még mindig vigyorgok magamban, amikor eszembejut, hogy tegnap a szülésznőnek a doki a méhszájamról dicsekedett:-) Tényleg, hogy néz ki egy méhszáj???? Biológiából nagyon rossz voltam gimiben, egyik félévben még meg is akart buktatni a TNT (ő volt a tanárnőnk).
Arról írok most, hogy Kitti beszéde, hogyan fejlődött az elmúlt majd egy év alatt. Először babajelekkel kommunikáltunk. Egész pici kora óta (értsd. kb. 2 hónapos kora óta) amikor már el kezdtem neki mutogatni az állatos könyveket, nem csak elmondtam az állat nevét, hanem mutogattam is neki, hogy hogy csinál az adott élőlény. Így pl. a malacnál "röfögés" mellett, a mutatóujjammal feltoltam az orrom, az elefántnál csináltam egy ormányt az egyik kezemmel, a zsiráfnál a nyakamat nyújtogattam, a majomnál egyik kezemmel a fejembúbját "kapartam" és huhuhuhu-ztam, a kutyánál lihegtem nyelvemet kinyújtva vagy az óránál mondtam és mutatttam a tik-takot stb. A cselekvésekhez is próbáltam jeleket kitalálni. (Tudom elég hülyén nézhettem ki, ezért nyilvános helyeken nem is nagyon mutogattam.)
Majd egy éve, januárban kezdett el az ööööö gügyögésen kívül máshogy is gügyögni. Ekkor jött a nyenyenye, dididi. Persze ezeket mindenre használta. A tik-takot - az akkor még vezetett babanapló szerint - január végén kezdte mutatni az ujjacskájával (10 hónaposan). Innentől napról napra bővült az általa használt babajelek, a beszédje mondjuk lassabban fejlődött. Ebben az időszakban még csak azt mondta, hogy mamama, addide.
Halandzsázni viszont már talán az első szavak megjelenésével elkezdett. A mai napig nagyon szeret halandzsázni, ha már jobban tud beszélni biztos nagy dumás kiscsaj lesz. (Vajon kitől örökölte?:-) Leginkább akkor halandzsázik, amikor "telefonál" vagy mesét olvas. Néha azért beszúr egy-két értelmes szót is a halandzsa szövegbe.
Kb. 19 hónapos korától volt egy elég nagy ugrás a beszédfejlődésében. Azóta szinte napról-napra lehet a szókincsében felfedezni új szavakat. Persze nem mindig könnyű megérteni, amit mond -még nekünk szülőknek sem- mivel nem minden betűt tud még kimondani. Pl. a "g" betű helyett általában "d" használ, így az igen az nála iden. A "k" betű helyett eleinte "t"-t mondott, mostanában azért már néha hallom a k-t is. És van a szótagfelcserélős, betűösszekeverős "játék" is, pl. a labda nála balda. Most húsz hónaposan pedig már mondatokat is kreál, általában még csak két szavasakat, de előfordulnak -mint pl. a tegnapi- szép "összetett mondatok" is.
Kitti másfél évesen

Szólj hozzá!

Címkék: babajelek beszédfejlődés halandzsa

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr924814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása