Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Egyveleg

2008.08.05. 22:10 Beso

Alma - amikor dédinél voltunk kaptunk uncsitesóméktól finom édes almát. Ez olyan kisebb forma, pont gyerek kezébe való. Megmostam és úgy adtam oda a gyerkőcöknek (a nagyobb almákat Szonja eddig inkább csak meghámozva, cikkekre vágva ette). Nagyon tetszett mindkét lánynak (tényleg nagyon fiiiiiinom), de Szonjának nem jött be a héja. Ezért nemes egyszerűséggel leharapdálta és kiköpködte. Ez nem is volt gond a dédiéknél, mert általában az udvaron eszegettek, annak már kevésbé örültem, amikor itthon a lakásban is felelőtlenüll kezébe nyomtam egy almát, utána meg mindenhonnan szedegethettem az almahéjat, a szőnyegről, az ágyról, a parkettáról, a játékokról. Nem is gondoltam, hogy egy ilyen pici almán ennyi héj van!


Khmm-khmm (vagy khüm-khüm) - írtam már korábban, hogy ez Szonjánál azt jelenti kérek (vagy azt, hogy kell, de mi feltételezzük, hogy a lánykánk nagyon jólnevelt és ezért az első jelentést fogadjuk el). Eddig akkor használta a khmm-khmm-t, amikor inni, enni kért valamit, valahogy így: "Anya! tea khmm-khmmm" "Apa, téta (azaz tészta) khmm-khmm". Egy ideje, azonban a khmm-khmm-nek lett egy másik jelentése is. Minden olyan szóé, amit Szonja nem tud, azaz szópótló szó, mint az izé. Használja főnevek és igék helyett. Pl. Nai (nagyi) khmm-khmm? Na és itt ki kell találni, hogy mire kérdez rá. Ha mondjuk a nagyi pont vasal, akkor valószínűleg azt kérdezte, hogy a nagyi vasal? De ezeregy jelentése lehet... mint az izének.


Ma van a szülinapod - énekelgeti Kitti elég sokszor mostanában. Szereti ezt a számot az Alma zenekartól. Nemrég számoltam be róla, hogy Kitti (és hugocskája) milyen ajándékkal lepett meg a nem szülinapomon. Ma megint "megörvendeztetett". Bevonult lakásunk legkisebb helységébe és egyszer csak hív. Anya, gyere! Gondoltam bevégezte dolgát és rám vár a popsi kitörlése. Bemegyek és ezzel fogad: "Anya, ma van a szülinapod!" Kérdezem igen? És milyen ajándékot kapok? Erre feláll a biliről és így szól: tessék, pisi és kaki. Nagyon viccesen jött ki, de utána gondolkodtam, hogy honnan a túróból szed ilyeneket. K. szerint biztos úgy gondolta, hogy ezt ő csinálta, az ő saját ajándéka...háááááát nem tudom, hogy Kitti is így gondolta-e. Kicsit azért bizarr.


Olló - el kell pakolnom az ollónkat új helyre. Eddig a konyhaszekrény fiókjában tartottam. Kitti ugyan elérte, de ő soha nem vette úgy ki, hogy ne szólt volna, hogy vágni szeretne vele. Valamelyik nap K. viszont Szonja kezéből kapta ki. Tehát már eléri a fiókot, beletud nyúlni és ami a kezeügyébe kerül azt kiveszi. S mivel Szonja rakoncátlanabb, rontópálabb, mint nővére sürgősen át kell helyeznünk az ollót új helyre, mielőtt baleset történik. Csak azt nem tudom a késeket (amik ugyanabban a fiókban vannak) hova fogjuk elpakolni????


Csengvirág - nézzük a kisvakond mesét. A kisvakond "házának" bejáratánál áll egy harangvirág, amivel a süni "becsenget" a vakondnak. Kitti meglátja a virágot és mondja: Nézd anya, ott van egy csengvirág!


 

4 komment

Címkék: kitti duma szonja szavak

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr30602572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vimizo · http://vimizokonyha.blogspot.com 2008.08.05. 22:51:32

ÉÉÉÉdes!!!
Zorka is kmmm-kmmm -zött nagyon sokáig - ugy 2,5 éves koráig, addig mást nem is mondott:)

Nagyon szépek a lányok!!

ilgya · http://davidreka.freeblog.hu/ 2008.08.06. 08:01:13

jó kis ajándék,jót mosolyogtam:)
csengvirág:)

Lusthie 2008.08.08. 20:51:16

eszméletlen gyönyörűek ezek a csajok!

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.08.09. 06:23:48

Köszi:-) Szerintem is azok:-))))
süti beállítások módosítása