Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Nagylány lesz a kicsilányból

2007.12.19. 21:25 Beso

Legalábbis apróbb jelek azt mutatják, hogy a nagyobbik kicsilányunk, egyre nagylányosabban viselkedik. A csecsemőkorból kilépve el kezdte utálni a hajmosást (addig nem volt vele semmi gondja). Aztán egyszer csak minden hajmosást ordítás kísért. Próbálkoztunk mi mindennel. Zuhany helyett edényből öntöttük az öblítő vizet a hajára (leginkább az öblítési résznél lett elege a műveletből Kittinek), ráfektettük hanyatt a karunkra, beleültem a kádba mellé és az ölembe hajtottuk a fejét (ez egyszer működött is). A nagy áttörést az hozta, amikor a barátnőm itt volt nálunk és épp aznap is benne volt az esti fürdetésben a hajmosási program. Semmi sírás. Zokszó nélkül engedte a shamponozástól kezdve az öblítésig mindent (erről korábban már beszámoltam). Innentől kezdve talán egyszer volt, hogy egy picit sírdogált, de az utóbbi hetekben már egyszer sem.
A másik nagy változás az orrszívó-porszívózással együttjáró hiszti-sírás elhagyása. Sajnos az orrát még mindig nem tudja rendesen kifújni (és rendetlenül is csak pár hónapja tudja, köszönhetően a kitartó orral történő gyertyafújási gyakorlatásnak). Ezért ha taknyos kénytelenek vagyok elővenni a nagyon hasznos orsszívó-porszívó kütyüt. Ezt soha nem szerette, de egy ideje olyan hisztiket levágott, hogy ketten K-val is alig tudtuk lefogni is kitakarítani az orrát. Most kb. 2 hete elég taknyos. Naponta többször kell szívni az orrát, de eljutottunk oda (magam sem tudom hogy történt), hogy ő magának szívja ki, néha én azért besegítek, hogy minden irányból kiszívjuk az orrából a váladékot, sírás nélkül! Sőt volt egy olyan alkalom amikor ő kérte, hogy szívjuk ki a nóziját. Mi meg csak szájtátva bámulunk...
Egyébként is azt veszem észre, hogy lassacskán kijutunk a dackorszakból. Mostanában ha valamire azt mondom, hogy nem, hiába szeretné az adott dolgot nagyon, megmagyarázom , hogy miért nem lehet, ő meghallgatja, lehet hogy bepróbálkozik azért egy kis nyávogással, de hisztizni nem hisztizik! Amikor a dackorszak közepén jártunk, odáig el se jutottunk, hogy megmagyarázzuk, mert már a nem szócskára előadta hisztizős magánszámát. Amit hol jól, hol rosszul sikerült nekünk szülőknek kezelni.
Sok kisgyermekes anyukától hallom - főleg ahol hasonlóan a mi családunkhoz több pici gyerek van - hogy milyen nehéz otthonról elindulni velük, különösen télen, amikor sokat kell öltözködni. Nálunk is hasonló a helyzet, és ezt tetézte korábban, hogy Kittit (néha) a lakásban kellett kergetni, majd befogni lasszóval, hogy végre ráadhassam a ruhákat. De azt is hogy. Valamikor levágta hasra magát a földre és úgy kellett ráhúzkodnom a ruhadarabjait miközben neki esze ágában sem volt egy szemernyit sem közreműködni. Na ebben a dologban is fejlődés mutatkozik, mert van ugyan olyan, hogy éppen nincs kedve elmenni otthonról, mert éppen benne van valami jó kis szerepjátékban, de egy-két felszólítás után engedelmeskedik.
Ezek a változások utalnak számomra arra, hogy egyre nagylányosabb a mi kicsilányunk.
Apropó téli elindulás. Hát ez egy nagyon jó "móka". Mindkettő gyereket felöltöztetni, pulóver, harisnyanadrág, nadrág, dzseki/overáll, cipő/csizma, sapka, sál, kesztyű. Ja és persze a szülőnek is fel kell még öltözni. Szerintem ha ezt a műveletet a kinti mínuszokban csinálnám, akkor is csurogna az izzadtság a hátamon. Év elején még valamivel könnyebb volt, mivel akkor Szonja még nem ellenkezett. Legfeljebb egy kis sírdogálással fejezte ki nem tetszését, de nem tudott elmászni, elgurulni. Az ő felöltöztetése 1-2 hónaposan 5 perc volt, ezt kényelmesen elvégezhettem a pelenkázó asztalon. Aztán szépen ráhelyeztem őt az ebédlőasztalra - akkor még forogni sem tudott, csak hanyattfeküdni (azért tudom így is felelőtlenség volt egy picit -, és igyekeztem Kittit is 10 percen belül befogni, felöltöztetni. Őt kitereltem a folyosóra, hogy míg én felveszem a kabátot, cipőt ne izzadjon le, majd hónom alá kaptam a kb. 4 kg-os Szonját és mehettünk is. A lépcsőn lefelé menet Kitti kezét is vígan tudtam fogni, mert Szonja 4kg-ja meg sem kottyant.
Most már azért változott a helyzet. Részben azért, mert Szonja bármilyen szépen kérném sem feküdne nyugodtan hanyatt az ebédlőasztalon, másrészt a már több, mint 8 kg-val, már nehezebb is le- illetve fölcipelnem a lépcsőn, pláne azért, mert egyfolytában izeg-mozog. Mindig "kihajol" a kezemből, mert talál valami rettentő izgalmas látnivalót, így általában mindkét kezemre szükségem lenne, hogy tutibiztosan fogjam. De sajna ez nem adatik mostanában meg (mármint a két szabad kéz), mivel Kittinek van ez a magasságtól való félelme és igényli, hogy a lépcsőn lefelé menve az egyik kezét fogjam. Így a garázsba vezető két emeletnyi lépcsőt több pihenő beiktatásával tudjuk általában csak megtenni.
Manapság az elindulás előtti "pillanatok" (inkább hosszú-hosszú percek) úgy zajlanak, hogy először felöltöztetem Kittit, közben Szonja körülöttünkm vagy éppen rámmászik. Aztán kizargatom a folyosóra a nagyobbik lányt és felöltöztetem Szonját. Szépen leültetem az előszoba padlójára (kb. két pillanatig úgy is marad, aztán már el is indul a nővére után, a gyönyörű rózsaszín overálljában ki a koszos folyosóra), aztán én is magamra kapom a kabátot és cipőt.
Szonja újabb szava (inkább csak negyedszava): "egé", azaz egészségedre. Ha koccintásra emeljük poharunkat, ő is emeli a cumisüvegét, vagy poharát és mondja, hogy egé. A "bál" az pedig az ő lábát jelenti. Büszkén mutogatja, fogdossa és mondja, hogy "bál".
Ma kihívtam a gyerekorvost. Már másfél-két hete taknyosak a kölykök (szerencsére sem láz, sem semmi más tünet nincs-nem volt), de éjjel Kittire rájött egy kisebb köhögőroham. Ugatóan köhögött, szörnyű volt hallgatni is. Mivel 9 hónaposan volt kruppos, gondoltam jobb, ha megnézetem a dokival. A dokinénink szerint csak a váladék csuroghatott a torkára és azért köhögött. De miért ilyen ugatóan, kérdeztem. Adott valami magyarázatot, hogy valami elszűkül a garatban blablabla, de nem is nagyon tudtam követni, mert abban a pillanatban megnyugodtam.
De aztán tovább kattogott a kis agyam, ráadásul délután Kitti kicsit már rekedten is beszélt, így tárcsáztam a barátnőm, akinek mindhárom gyereke kruppos volt kicsinek. Szerinte is lehet, akár krupp is, mert mindkét tünet (ugató köhögés, rekedtség) jellemző erre a betegségre, de nem vagyunk orvosok és valszeg ezek az tünetek még sok egyéb betegség jellemzői is lehetnek.
Mindenesetre be vagyok tojva egy kicsit az éjszakától, bár már felkészültem, ha rohama van a gyereknek, ki a hideglevegőre, ha nem múlik, akkor kúp vagy kórház. Reméljük, hogy egyikre sem lesz szükség!!!
Az az igazság, hogy sajna nem bízom százszázalékig a dokiban, mert már előfordult nem egyszer, hogy az első tünetek alapján nem ismerte fel az adott betegséget. Ha most is melléfogott, akkor ideje lesz már tényleg dokit váltani. Remélem ez az eset most kivétel!

Szólj hozzá!

Címkék: hajmosás nagylány orrszívás gyerek öltöztetése szonja szavak krupp ugató köhögés

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr78269825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása