Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

25 26 27 28 29 30 31

Strandra menni jó?

2014.07.05. 08:31 Beso

Én nem nagyon szeretek. Persze nem volt ez mindig így, megboldogult lányka koromban - úgy középiskolám évei alatt - sokat jártam a lakhelyemhez közeli Május 1. strandra. Ma már ez a strand nem létezik - ne is keresse senki a térképen -, a helyén jelenleg egy híres cukrászda és egy lakópark áll. Ha jól emlékszem két medence volt ezen a külvárosi strandon (de lehet, hogy csak egy), "csapvízzel" feltöltve. Semmi vízforgatás, vagy vízmelegítés meg ilyen úri huncutságok. Volt, hogy már nyitáskor, azaz május 1-jén kivonultam a Május 1-re napozni és a vízben megfagyni. A barátnőkkel általában a Palatinust választottuk az volt a "menő" strand akkoriban Budapesten.

A gyerekekkel azonban "muszáj" néha strandolni a nyári kánikulában, annak ellenére, hogy nem szívesen megyek budapesti strandokra, mivel jobban szeretem a természetes vizeket. Ráadásul, ha ma egy átlagos 4 fős család strandos programot tervez a hétvégére 10000 Ft alatt nem ússza meg a kiruccanást. Vegyük pl. a két közkedvelt strandot a Dagályt és a Palatinust. Az előbbibe 6700 az utóbbiba 8100 Ft a 2 felnőtt és 2 gyerek részére szóló hétvégi belépő. Ha nem viszünk magunkkal szendvicset és innivalót máris elköltöttük azt a tízest, vagy még többet is.

A pünkösdi hétvége egyik napján, mivel nagyon jó idő volt a gyerekeknek megígértük, hogy strandolunk. Megnéztük a Budapesti Gyógyfürdő Zrt honlapját - aki a legtöbb budapesti strandot üzemelteti -, de a pénztárcabarátabb strandok vagy távolabb vannak a lakásunktól, vagy valamiért nem voltak szimpatikusak, így végül a csepeli strand mellett döntöttünk, mivel aránylag közel van hozzánk és a leírás szerint egy élménymedence, egy termál medence, egy gyerekmedence és egy úszómedence is található a területen. Az élménymedencénél van három csúszda, tulajdonképpen - az ár mellett - ezek miatt tettük le a voksunkat Csepel mellé. Ráadásul a honlap szerint a csúszdákat most újították fel.

A strandhoz érve kisebb sokkot kaptunk, meglátva a kígyózó sorokat a jegypénztárnál.  Egy órát kellett sorban állni a tűző napon, amit az apuka sikeresen abszolvált, míg én a lányokkal árnyékba húzódva vártuk őt. Mivel már eleve fürdőruhában mentünk, átöltözni sem kellett, ledobtuk a cuccunkat és irány a víz. Kitti azonnal a csúszdák felé vette az irányt, és hamarosan bele is érkezett a vízbe.  Volt két "meredekebb", egyenes csúszda és egy spirál. Na ez utóbbi le volt zárva - még jó, hogy nem sokkal előtte újították fel - technikai okok miatt. Ahogy telt az idő, úgy lett a medence egyre zsúfoltabb. Délutánra a víz már teljesen opálossá vált, nem vágytam másra csak ki belőle. A lányoknak is javasoltuk, hogy inkább az úszómedencébe menjünk, mert ott kevesen voltak és a vize is tisztábbnak tűnt. Kitti úszott is pár hosszt, de Szonja csak késő délutánra bátorodott fel annyira, hogy ő is megmutassa úszás tudományát. A gyerekmedence inkább csak pancsoló, így az náluk már kiesett, meg amúgy is úgy voltak benne a gyerekek, mint a heringek.

Nem tetszett az sem, hogy a medence melletti zuhanyzóknak a vízellátása minimálisra volt állítva - gondolom azért, hogy ne folyassák nagy sugárban az emberek a vizet -, így tulajdonképpen csak csöpögött belőle a víz. Hogy mossa le így magáról az ember a naptejet - már amennyire ez lehetséges -, az izzadságot mielőtt belemegy a vízbe. A lábmosók szintén szárazak voltak. Na ezért (is) volt olyan mocskos a medence.Csak arra tudtam gondolni strandolás közben, hogy csak most ússzuk meg a mindenféle fertőzést.

A strandra hozott elemózsiánk elfogyott, gondoltuk, hogy eszünk egy lángost, vagy egy hecket. Itt ért a második sokk, amikor megláttuk a tűző napon kígyózó sort, majd az árakat. Korgó gyomrunknak csöndet parancsolva, inkább egy fagyit vettünk, mert odaálltak a legkevesebben. Úgy 5 óra magasságában már tényleg nagyon éhesek voltunk, visszamerészkedtünk a lángososhoz, ahol még mindig sokan álltak, de már kivárhatónak ítéltük meg a kiszolgálást. Egy lángos 290 Ft-ba került, ami ugye még elfogadható ár. Na de az, hogy a sajtos lángos 590 ! Ft, vagyis az pici reszelt sajt 300 FT (!), meg az, hogy a sajtos-tejfölös 690 Ft teljesen felháborított. Mondtam is a lányoknak, hogy vagy megelégszenek a sima fokhagymás lángossal, vagy nem veszek, mert nem vagyok hajlandó egy pici sajtért 300 Ft-ot fizetni. Gonosz anya vagyok? Szerintem nem, csak smucig :-)

Végül úgy távoztunk 6 óra körül Csepelről, hogy ide sem jövünk többet.

Nem tudom, hogy legközelebb melyik strandot választjuk, de lehet megnézzük inkább valamelyik Budapest közeli természetes vizet. A "kínálathoz" találtam egy nagyon jó kis oldalt, ahol rengeteg tóparti strand van felsorolva országszerte, információkkal, képekkel. Ezen az oldalon pedig leellenőrizhetjük - ha tartunk a víz minőségétől -, hogy azok vajon az adott évben megfelelnek-e az EU-s előírásoknak.

Természetesen a Balaton, Velencei tó, Tisza-tó, Fertő tó is várja a strandolni vágyókat. Nekünk a gárdonyi Sport Beach jött még be, elsősorban azért, mert ha vonattal megy az ember nem kell több száz métert a csomagokkal caplatni, tulajdonképpen a vasútállomásnál van a bejárat. A vonatjeggyel (oda-vissza) és belépővel együtt egy négytagú családnak kb. 7000 Ft-os költség, tehát kb. annyi, mintha elmennénk egy jobb budapesti strandra. De aki hozzám hasonlóan előnyben részesíti a természetes vizeket nem jár rosszabbul. Úgy még gazdaságosabb, ha két napra megyünk és egy éjszakát a strandon (ami egy kemping területén van) sátorozunk. Így a hétvégénk  - azaz két napi strandolás - 10ezer forintból megúszható (kempingezőknek nem kell külön strandbelépőt venni).

Szerencsére azért nem volt ekkor tömeg:

Kép forrása: érdekesvilág

Szólj hozzá!

Címkék: strandok

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.