Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

25 26 27 28 29 30 31

Megkezdődött a vakáció!

2014.06.29. 07:07 Beso

Hihetetlen hogy rohannak a napok! Áprilisi bejegyzésem után, amikor még kiskabátban városnéztünk már a vakációról írok. Rengeteg minden történt az elmúlt majd három hónapban, csak az események dokumentálása maradt el.

Először is - bár ez már júniusban volt - résztvettünk az első évzárón. Igaz ez Kittinek már a harmadik volt és Szonjának az első, de a korábbi években mindig úgy alakult, hogy az évzáró időpontjában már valahol nyaraltunk. Idén is egy 5 napos sátorozásról estünk be az évzáróra, majd erről is ejtek pár szót, mármint a sátorozásról.

Szerencsére az iskolai ünnepségeket igyekeznek rövidre fogni, nincsenek hosszú - a gyerekeket, meg a szülőket untató - beszédek. A negyedikesek adtak egy rövidke zenés műsort és az igazgatónő pár mondatban elmondta az iskola illetve a diákok tanulmányi versenyeken és egyéb jelesebb eseményeken elért eredményeit. A leghosszabbra az sikeredett, amíg felsorolta évfolyamonként a kitűnő tanulókat, akik egyesével kimentek és átvehették a tanulmányi eredményükért járó oklevelet és könyvet. Nem kis büszkeséggel töltött el, hogy kisebbik lánykám neve először hangzott el (mivel 1 a osztályos és névsor szerint is ő volt az első). Kittinek sem volt szégyenkezni valója, de neki becsúszott egy négyes irodalomból. (Soha rosszabb bizije ne legyen :-) A nagy közös ünneplés után a gyerekek és a szülők az osztálytermekben folytatták az ünneplést és vehették át a bizonyítványokat. Szonja roppant büszke volt magára, hogy az osztályukban a három kitűnő tanulóból ő volt az egyik.

Mint említettem az utolsó tanítási nap után két nappal szedtük a sátorfánkat és családostul kivonultunk a Molnár szigetre. Gyerekek és K. bringával én meg a csomagokkal autóval. Én nem is tudom, hogy hova pakolnánk, ha mondjuk a Balatonhoz, vagy Horvátországba indulnánk egy kempingezésre. A csomagok beférnének, na de a család.... Vittük a sátrat, 4 hálózsákot, 3 polifoamot (K-ét itthon felejtettük), ezzel tulajdonképpen már tele is volt a csomagtartó. Ezenkívül ennivaló volt az autóban (mondjuk ezt vittünk rendesen, nem akartam közértbe járással tölteni az időt) és egy kevés ruha.

Nem csak a lányok, de mi is élveztük ezt a pár napot, igaz K. bejárt dolgozni, így ő csak délutánonként csatlakozott hozzánk. Kitti és Szonja hatalmasakat aludtak, hisz egész nap a levegőn voltak, játszottak, futkároztak, belefért némi fürdés is a medencében (igaz az idő és a vízhőmérséklete ehhez nem volt elég meleg). Cseresznyét, ribizlit szedtünk, ettünk és egy kicsit még kertészkedtünk is.

Miiután hazajöttünk az évzáróra, kicsit kapkodni kellett, mert 5-re estünk be a lakásba nyakig koszosan és 6-kor már kicsinosítva ott kellett leni a suliban. Másnap egy un. "szomszéd ünnepre" voltunk hivatalosak, Kitti egyik osztálytársáékhoz. Egy kerületi kis forgalmú utca lakói kivonulnak ilyenkor az utcába, kitelepítenek asztalokat, ülő alkalmatosságokat, rotyog a bográcsban a kaja, szépen fogy a bor, a pálinka és jó hangulat van. A kölykök fociznak, bringáznak és ők is jól érzik magukat. Szuper kis "buli" volt, ahonnan éjfélre tekertünk haza a gyerekekkel.

A lányokkal már összeállítottunk egy listát, hogy milyen programok legyenek a vakáció további részében. Ami már fix, hogy elmennek pár napot majd J. nagyiékkal a Balatonra, 5 napot a Börzsönyben töltenek a volt ovijuk által szervezett ovis táborban és lesz egy családi tengerparti nyaralás is, amit K. kapott édesanyjától 40-ik születésnapjára.

Az úszótábort, ahova én szerettem volna őket küldeni leszavazták, pedig tavaly azt mondták, hogy jól érezték magukat. Így egyéb tábor nem lesz. Ötleteink egyébként bőven vannak, hogy hova kéne lemenni, mit kéne megnézni, csak az a baj, hogy némelyik programnak elég húzós az ára és a családi kassza véges.

Biztos ellátogatunk egy-két olyan helyre, ahol korábban már voltunk, de igyekszem új helyeket is felkutatni, hogy a lányoknak ez a nyara is élménydús legyen.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.