Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Van egy pöttyünk

2008.10.14. 15:16 Beso

Illteve már csak volt. És nem nekünk, hanem Kittinek. A kirándulás napján, azaz vasárnap este fürdetésnél vettem észre Kitti karján, pontosabban a könyökhajlatában egy pattanás szerű kiütést. Piros kiütés, fehér (vagy sárgás?) hólyaggal. Na egyből kiment az erő a lábamból, végigvillant rajtam, hogy a szomszéd asszonyom pont így írta le a bárányhimlőt. Attól a pillanattól kezdve, hogy megláttam ezt a csúnyaságot, kicsit (?) feszült lettem, alig vártam, hogy a csajok elaludjanak és még több mindent elolvassak erről a betegségről. Elsősorban arról, hogy a bárányhimlő (varicella) ellen oltottak, ha mégis megbetegszenek milyen lefolyású a betegség.

Sokkal okosabb nem lettem, a legtöbb helyen csak annyit írnak, hogy "enyhébb lefolyású" így a betegség. De könyörgöm, ez mit jelent??? Aztán fórumokban írták anyukák, hogy többnyire pár darab kiütéssel meg lehet úszni, láz nélkül és elsősorban szövődmény nélkül. Mégsem nyugodtam meg teljesen, egész éjjel nagyon rosszul aludtam. Többször fent voltam, hallgatóztam, hogy minden rendben van-e. TErmészetesen minden OK volt. Hétfőn reggel telefonáltam oviba, bölcsibe, hogy nem megyünk. Délben felhívtam a dokinkat, hogy valószínűleg Kitti bárányhimlős. Ecseteltem neki, hogy egy hete voltunk olyan környezetben, ahol bárányhimlős gyerek is volt. Egyből rávágta, hogy akkor Kittinél ez nem lehet bárányhimlő, mert minimum 2 hét a lappangási idő! Miután mondtam, hogy Kitti oltva van, annyit változtatott a véleményén, hogy akkor kijöhet "hamarabb" is. Azt is megtudtam tőle, hogy az oltottak, ha ki is jön rajtuk pár pötty NEM FERTŐZNEK! Tehát Szonja nem kaphatja el Kittitől (de ő is ott volt a buliban...). Amilyen mafla vagyok, mivel a dokinő se mondta, hogy ugyan azért vigyem már be Kittit, hogy ránézzen, nekem sem jutott eszembe, hogy bevigyem a rendelőbe. Talán azért sem, mert mondta, hogy semmi teendő nincs, csak tüneti kezelés (mentolos hintőpor a viszketésre). Ő azt mondta, hogy kimehetünk a levegőre is (én egész délelőtt benttartottam szegénykémet).

Az egy darab kiütés száma nem szaporodott tovább. Ma reggelre vártam a többi megjelenését, de nem lett több. Sőt az az egy is szinte már alig látszik. Ma már megkérdőjelezem, hogy egyáltalán bárányhimlős kiütés volt-e???? Tiszta lökött vagyok. Miért nem vittem el orvoshoz???? Úgy beszéltük meg K-val, hogy most már a héten itthon tartjuk őket, és meglátjuk mi lesz. Valszeg semmi, illetve annyi, hogy még egy hetet hármasban töltünk itthon:-)))

4 komment

Címkék: bárányhimlő varicella

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr1713558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rena · http://www.russocasa.freeblog.hu 2008.10.15. 16:04:55

Szia! Nem is tudom írtam-e már neked, de többször idevetődtem, ha mondókát kerestem. Ezer hála, hogy ezt Kitti elő is adja, mert így legalább a dallamát is megtanulom! Jövök még szerintem, mert Szonja meg csak picit idősebb az én lányomnál!
Egyébként ilyen kiütés Petrán is volt, szokott lenni, de sosem tart egy napnál tovább. Már megszoktam. :)

Matazeqi 2008.10.15. 20:32:25

Szia! Biztos te is tudod már (és bocsi, hogy így, és ide)... Megvan BENEDEK!!! :) Annyira jóóóóóóóó :)
Pussz!
Maya

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.10.15. 22:23:37

Maya! ARanyos vagy, hogy szóltál! Már láttam, sőt a fotót is!!! Nagyon édes:-)

Rena! Húha, Kitti előadásából tanulsz?:-) Remélem, hogy valamennyire felismerhetőek a dallamok:-))
Megkukucsollak én is benneteket!
A kiütéssel kapcsolatban megnyugtattál!

Lusthie 2008.10.28. 18:12:14

örülök, hogy vaklárma volt :)
1ébként Múlt héten nekünk is volt para, mert vasárnap szegény Benedek egész felső teste tiszta pötty volt. Fogalmam sem volt róla, hogy miért, de elsőként a mosószerre-öblítőre gyanakodtam. Aztán eszembe jutott, hogy ettem sütit, amin eper volt. Na szerencsére elmúltak a pöttyök.

Maya: :-))))
süti beállítások módosítása