Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Süssünk mézeskalácsot...

2008.12.10. 14:14 Beso

...kántálja egy ideje már Kitti. Minden Karácsony előtt szoktam sütni egy adag mézeskalácsot. Annyira szeretem az éppen sülő kalács illatát, ahogy belengi a lakást az a fűszeres illat...!!! Az ember igazi karácsonyi hangulatba kerül.

Őt a kedvenc könyvsorozatának egyik meséje hozta lázba, bár lehet, hogy emlékszik már a tavalyi együtt sütögetésünkre is. Hétvégén össze is állítottam a tésztát, de valahogy nem maradt idő a kisütésre. Hétfőn amikor érte mentem az oviba, már azzal várt, hogy süssük meg a mézeskalácsot. Nem lehetett tovább  halasztani, már csak azért sem, mert a tészta két napja figyelgetett a hűtőben.

Hazaértünk után, épp hogy csak ledobta magáról a ruháit, kezet mosott és már nyújtottuk is a tésztát. Természetesen Szonja is becsatlakozott, nehogy már kimaradjon valamilyen jó kis buliból.

A szaggatás nagyon mulatságos volt. Anyukám (aki szintén jelen volt e jeles eseményen), alig bírt egy kis épp tésztát megmenteni Szonja elöl, aki lelkesen szúrkálta ki a tésztát, de csak úgy félig-meddig. Kitti azonban nagyon profin végezte ezt a műveletet.

Kitti alig várta, hogy az első adag kalács kisüljön. Mihelyst ehető hőmérsékletűre hűlt már nyomta is be a bendőjébe. Szonjának nem nagyon jött be ez a fajta "keksz". (Pedig emlékszem tavaly még szerette...)

Ő is érdeklődve várta, hogy megsüljön a süti, ekkor még nem sejtette, hogy ezt ő annyira nem is szereti:

A lányok lelkesedése kb. két tepsinyi mézeskalács elkészítéséig tartott (én már ennek is nagyon örültem!), utána más elfoglaltság után néztek, így a mézeskalács díszítését elnapoltuk a következő napra.

Másnap szintén ovi után fogtunk neki a díszítésnek. Ahogy az a kedvenc mesekönyvben is meg vagyon írva, csokikrémet és cukormázat kellett készítenem. A csokikrémes kenegetésből nem nagyon lette semmi (kivéve amit mi megkentünk anyukámmal), mert a lányok csak a kanalat nyalogatták. A cukormázas "írókázás" azonban nagyon tetszett Kittinek, elég sok mézest kidíszített így. Azért még gyakorolni kell, de mit várok én egy alig négyévestől.

"Cukor gyöngyözés"

 

Csokiimádó

"Írókázás"

Szonja lenyűgözve figyeli nővére "művészetét"

A kész "művek"

Egy részük felkerült a lányok szobája feletti fenyőágra

Lejegyzem ide a mézeskalács receptet (jó puha lett!)

Hozzávalók:

15 dkg vaj, 15 dkg cukor, 1 dl méz

1 dl tejszín, 1 tojás, 50 dkg liszt, 1 evőkanál szódabikarbóna, 1 kiskanál fahéj, 1 kiskanál gyömbér

A vajat felolvasztottam és kikevertem a cukorral és a mézzel. Hozzáöntöttem a tejszínt, a felvert tojást, valamint a lisztet, amibe előzőleg belekevertem a szódabikarbónát és a fűszereket. Alaposan kikevertem, összegíúrtam. Nagyon ragacsos tésztát kaptam!!! De két napot állt a hűtőben és szuperül lehetett vele dolgozni.

Jó belisztezett deszkán kinyújtottuk, kiszaggattuk, előmelegített sütőben 180 fokon sütöttük, addig amíg a széle el nem kezdett pirulni (néha már az egész megpirult..). 

Cukormázzal és csokikrémmel (vagy inkább mázzal) díszítettük.

Cukormáz: 1 tojásfehérjét felvertem, apránként hozzáadtam kb. 20 dkg porcukrot és habverővel simára, keményre kikevertem. Ételfestékkel színeztem egy részét. 

5 komment

Címkék: mézeskalács kreatív foglalatosságok gyerekkel kreatívan

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr82814934

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mocica · http://mocica.blog.hu 2008.12.10. 21:02:17

De nagyon ügyesek voltatok! Nekem leginkább a "mézeskalács fenyőágbokorral"- féle tetszett! :-)) Sajna nálunk csak én szeretem a mézeskalácsot, így az együtt sütögetéssel még várunk egy picit...:-)

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.12.10. 21:45:20

Attól még sütögethettek! Legfeljebb csak te eszed meg:-)

ilgya 2008.12.10. 22:53:49

ti már ilyen előre tartotok vagy én vagyok lemaradva...?nagyon ügyik vagytok csajok egytől egyig.
akkor ellopom ezt a receptet,igaz a tavalyi is nagyon fini volt,de lehet hogy ezt jobb formázni,kicsit vastagra nyújtottam a tésztát.
idén már nekem is két segítségem lesz,de jó!
Kitti nagyon beleéli magát,nagyon koncentrál...

gemini! 2008.12.11. 14:14:23

Férjem hazaérkezett és kész tények elé állítottam: "Beso-tól nekibuzdulva mézeskalácsos sütit sütök Karácsonyra." Válasz: "Most már tényleg eltiltalak a blogjától. :-)" (Csak viccelt. :-) )
Aggódik ugyanis, mert ha nekiállok sütni-főzni, mindig ideges leszek - 3 csemetém egyáltalán nem tűri eme tevékenységemet és mindent elkövetnek, hogy meggátolják, elnyújtsák, még mosogatni sem nagyon tudok tőlük...
De mivel szabin lesz jövő héttől, megvalósíthatom tervemet! :-)

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.12.17. 14:19:00

Majd nézem csajok a blogotokat mikor sül ki nálatok is a mézes:-)))
Gemini elhiszem, hogy jól meggondolod mielőtt ilyen "nagy fába" vágod a fejszéd:-)
süti beállítások módosítása