Ilgyától jött a kezdeményezés, hogy minden héten más-más anyuka (esetleg apuka!) állítson össze 2 év körüli porontyainknak egy kb. 1 órás "foglalkozást", amit aztán mindenki a saját csemetéjével otthon "lejátszhat". Nagyon megörültem ennek a "feladatnak" és azonnyomban be is kapcsolódtam/tunk.
Mielőtt beszámolnék arról, hogy mi hogy "oldottuk" meg Ilgya óráját, gyorsan felvázolom én hogy képzeltem el a jövő heti "házi Gekkonkat".
Először is az agyunkat tornáztatjuk meg egy kis memory játékkal. Ilyen piciknél szerintem 3-6 pár kártya bőven elég. Akinek van bolti memoryja használhatja azt, de fel lehet használni pl. egy "Fekete Péteres" kártyacsomag lapjait hozzá, illetve mi magunk is készíthetünk ilyet. (Karton lapot felvagdosunk és tehetségünk szerint egyszerűbb formákat - pl. gyümölcsök, autó, ház stb. - vagy mesefigurákat rajzolunk rájuk, természetesen mindegyikből kettőt.) Első körben a pároknak csak az egyik darabját tesszük le az asztalra (földre), a másikat a kezünkben tartjuk. Egyesével átadjuk csemeténkenk a lapokat és az a feladata, hogy megtalálja a párjukat az asztalon lévő lapokból. A következő körben is csak az egyik darabja van az asztalon a pároknak, de most már rajzzal lefelé rakjuk le őket. Megint átadjuk gyerkőcünknek egyesével a lapokat és megkérjük, hogy keresse meg a párjukat úgy, hogy egyenként felfordítja, majd ha nem a párját fordította fel, vissza is fordítja a lapokat. Ez az első két kör azért kell tulképpen, hogy megértse a memory lényegét. A harmadik körben már játszhatjuk "rendesen" is a memoryt. Én azt hittem, hogy az ilyen kicsiknek ez még nem megy, de rácsodálkoztam, hogy milyen profik benne, ha már megértik a játék lényegét.
Memory után énekelgetni fogunk állatos dalokat, majd rátérünk a mozgásos feladatra. Állatokat fogunk utánozni, a mozgásukat és a hangjukat is. Cica (kézen és lábon járva), kutyus (kézen és térden, négykézláb), gólya (térdünket magasra felhúzva, nagy lépésekben, közben kezünket két oldalra kinyújtjuk), veréb (két lábon ugrálva), tyúk (tyúklépésben - egyik sarok a másik láb cipőorrához ér), medve (cammogva, egyszerre mozog, jobb kéz és jobb láb illetve bal kéz, bal láb) stb. Ha tudunk gyerekdalokat, mondókákat egy-egy állattal, ami ráadásul még mozgást is tartalmaz, azt is beleszőhetjük a játékba (egy két ötlet: "Ugráljunk, mint a verebek, rajta gyerekek." "Mackó, mackó ugorjál, pörögjél és forogjál, tapsolj egyet, ugorj ki". "Nyuszi fülét hegyezi, nagybajuszát pederi, répát eszik ropp, ropp, ropp, nagyot ugrik hopp, hopp, hopp.")
Mivel ezt az órát az állatoknak szántam, egy állatkerti sétával fogunk szituációs játékot játszani. Először is megépítjük az állatkertet építőkockából, legóból, duplóból, leporellós könyvekből kinek mi áll rendelkezésére, majd a kis játékfigurák (vagy babák) elmennek az állatkertbe busszal, villamossal vagy autóval (ki mivel szeretne), megvesszük a jegyeket és megnézzük az állatkertet. Minden állatot megetetünk (azzal amit általában esznek), megitatunk és beszélgetünk róluk a gondozójukkal.
Én ennyit gondoltam volna, szerintem kitölthető vele egy óra.