Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Mondókák és társaik

2009.02.26. 21:42 Beso

Már elég régen jegyeztem le mondókát illetve gyerekverset.

Szerintem minden gyerkőc szereti, ha anya, apa rajzol neki valamit. Főleg, ha a rajzhoz társul még egy aranyos mondóka, versike is! Lánykáim amikor előveszek a tarsolyból egy ilyen mondókát, egymásután nagyon sokszor elmondatják és lerajzoltatják velem versikét. S persze van amikor ők illusztrálják a mondókát. A minap találtam egy nagyon helyes rajzolós mondókát. Gondoltam lejegyzem most ide, azokat a rajzolós mondókákat, amiket ismerünk.

Kezdjük hát a klasszikussal:

Pont, pont vesszőcske,

készen van a fejecske.

Kicsi nyaka, nagy a hasa

készen van a török basa. 

Egy nyuszis rajzolós:

Rajzolok egy kerekecskét,

kerekebbre, mint a zsemlét.

Kerekecskén gombocska,

olyan mintha baba volna.

Gombocskának két nagy füle,

vajon ki néz ki mögüle?

Bajuszkája, farkincája,

kerekecske gombocska,

készen van a nyulacska.

Cicás:

Rajzolok egy kereket,

alája meg még egyet.

Tetejére két egyest

alája farkinca

készen van a kiscica.

S a gyerkőceim legújabb kedvence a gólyás:

Áll egy kis pont magába,

bekerítjük karikába.

Két kis zsinór lóg le róla,

nono ez még nem a gólya.

A tojása kerek, hegyes,

mindjárt itt áll a vén begyes.

Hurkapálca hosszú lába,

azzal gázol a mocsárba.

Piros csőre hosszú hegyes,

jön a gólya, mindjárt megesz!

 

4 komment

Címkék: mondóka rajzolós mondóka

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr45967695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilgya 2009.02.27. 10:39:07

Ezt a gólyásat nem ismertem,de a cicát gyakran rajzolom nekik én is. A törökbasáról nem is beszélve.
Vittem!

N.R.Gia 2009.03.13. 09:00:36

Kedves Beso!
Tegnap este fedeztem fel ezt az értékes, gyerekekről szóló honlapot. Láttam, feltetted egyik versemet ( A cirkuszban ). Nem tudom, érdekelne-e több, rövidebb versike, esetleg mese, szívesen küldök, ha megírod e-mail címedet.
Van egy rövid hangutánzós-vonatos vers, egészen kicsi korosztálynak írtam. Bízom benne, tetszik majd.

Tóth Anna: Megy a vonat

Megy a vonat ziki-zaka,
Rajta ül a kicsi Kata,
Sí-hú-sihuhu

Csikorognak a kerekek,
Azt kiálltja minden gyerek,
Csí-csí-csikorog

Alagútban nincsen lámpa,
Ezért olyan nagy a lárma,
Júj-júj-juju-júj

Állomásra bedöcögnek,
Ólban malacok röfögnek,
Röff-röff-röffröff-röff

Óvodások hazamennek,
Vacsorára combot esznek,
Nyam-nyam-nyamnyam-nyam

Hogyha ettek lubickolnak,
Lefekszenek így horkolnak:
Pí-pí-pityi-pű.

Hamarosan húsvét és anyák napja lesz, vannak erről szóló meséim, verseim is, amik könyvben már megjelentek, de én gyermekeknek írtam, így talán azok a szülők is olvashatnák a kicsiknek, akik nincsenek olyan anyagi helyzetben.

Nagyon szép és tartalmas a lap, örömmel olvastam soraidat és nézegettem a képeket. Várom a folytatást!!!
Szeretettel üdvözöllek Téged, családodat, és természetesen mindenkit, aki figyelemmel kíséri okos ötleteidet!!!!
Tóth Anna ( az Anna név már foglalt volt, ezért használtam az N.R Gia -t )

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.03.15. 20:02:42

@N.R.Gia: Köszönöm kedves soraidat!!! És ezt a vonatos verset is. Szívesen várjuk (lányaimmal) további verseidet. Nincs véletlenül honlapod????
Az e-mail címem: csilla66@gmail.com

N.R.Gia 2009.03.15. 20:18:25

@Beso: Kedves Beso!
Azon vagyok, hogy legyen honlapom, de sajnos nem vagyok egy számítógépes zseni... Küldöm a meséket, verseket. Így nagyon sok lenne begépelni.
Már tegnap óta csüngök a lapodon, tündériek a lányok, néztem a video felvételeket is, és már dicsekedtem Apukámnak, milyen jó fej " csajszit " találtam. :) Meghajolok előtted, nagyon profi vagy a gyereknevelésben. Igazán szép gyermekkort adsz a lánykáidnak, és mint azt Te is tudod, ez lesz az alapja egy tökéletes és tartalmas életnek. Az biztos, hogy minden babás ismerősömnek ajánlani fogom a lapotokat, ebből csak tanulni lehet!!!!
süti beállítások módosítása