Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

25 26 27 28 29 30 31

Nyaralás gyerekkel 2.

2009.08.27. 22:08 Beso

Miután elolvastam előző nyaralási bejegyzésemet, elgondolkodtam, hogy azért mennyivel könnyebb már nagyobb gyerekekkel (mint a mieink) a nyaralás, utazás. Első gyerekes nyaralásunk jutott eszembe 2005-ben. Kitti ekkor mindössze 5 hónapos volt. Egy barátunk balatoni nyaralójában terveztünk eltölteni egy hetet. Kezdődött azzal, hogy a gyereknek háromszor annyi csomagja volt, mint férjemmel kettőnknek együttvéve. Majdnem az összes ruháját bepakoltam, mert fel kellett készülni melegre, hűvösre, arra, hogy egy nap többször leeheti a ruháját (gyümölcsöket már evett akkor), telerakhatja úgy a pelenkát, hogy az nem tudja majd megfogni annak tartalmát. Vittünk jó adag pelenkát (minimum 5 pelenka / nap elfogyott, de minimum mennyiséggel nem indul útnak az ember – nem mintha a Balatonnál nem árulnának pelenkát), babakocsit (ekkor még nem volt elég egy egyszerű, kisebb helyet foglaló sportbabakocsi, nem is volt még ilyenünk), utazóágy (mivel gyerek születése óta külön ágyban aludt, aminek az a legfőbb oka, hogy én egyszerűen képtelen voltam jól aludni, ha mellettem volt), kádbetét a fürdetéshez (még szerencsénk is volt, hogy kiskádat nem kellett vinni), felfújhatós medence (5 hónaposan még nem nagyon akartuk a tóba vinni), könyvek, játékok, gyümölcsreszelő, saját kistányérja, kiskanala, kutyafüléje. Emlékszem, hogy kocsinak nem csak a csomagtartója, de az utastere is tele volt a pakkokkal.

Ekkor fő étkezéseit még az anyatej adta, de én nem voltam az a bárhol nyugodtan előkapom és megszoptatom a gyereket típus, így kaja időben, ha éppen úton voltunk mindig kellett keresni egy nyugodt, emberektől háborítatlan helyet. Pechünkre az utazás napját és az első nyaralós napot kivéve szörnyű időnk volt. Szakadt az eső, így aztán a felfújhatós medence átavanzsált a gyerek dühöngőjévé. Ebben ki tudtuk tenni a teraszra és ott kedvére forgolódhatott benne, nem kellett félnünk, hogy lepottyan onnan (igaz Kitti még csak forgolódni tudott ebben az időben, de azt nagyon). Az ötödik napon meguntuk a rossz időt és a bezártságot és inkább hazamentünk, ahol azért komfortosabbak voltak a körülmények.

Következő évben pocakomban Szonjával Korfura mentünk. Ekkor Kitti másfél éves volt és már sokkal egyszerűbb volt a dolgunk. Ruhát ide is vittünk jócskán, ekkor már a zuhanyzóban is le tudtuk fürdetni nem kellett egyéb fürdetési segédeszköz, kiságyat a szálloda biztosított. Igaz azt hiszem vízforraló még került a csomagba, mert reggelente meg esténként még igényelte a tápszert. Ebéd után mindhárman együtt szunyókáltunk, délelőttönként tengerpartoztunk. Jól bírta a kirándulásokat – három napra kibéreltünk egy autót és bejártuk a szigetet -, pedig alapvetően nem szeretett kocsikázni. Egyedül az evéssel adódtak gondjaink, ekkor kezdte el a válogatósdit. Emlékeim szerint a sült krumplin kívül nem sok mindent volt hajlandó megenni. De nem nagyon izgattuk magunkat, mert gyümölcsből volt bőven kínálat, azt meg kétpofára tömte magába.

2007-ben ismét a Balatonra indultunk, immár két gyerekkel. Szonja 8 hónapos volt, ráadásul egy kemping faházát foglaltuk le, így ide kellett minden a kiságytól, a kádbetétig. Már tápszeres volt, tehát vittük a vízforralót, mittomén hány cumisüveget, babakocsit (szerencsére mivel már biztosan ült elég volt a kisebbik fajta), de Kittinek is kellett vinni egyet, mivel ekkor még nem volt nagy gyalogló. Nagyobbik lánykánk ekkor élte kismotoros korszakát, az sem maradhatott ki a csomagból. Két gyereknek egy ruhásszekrénnyi ruha, kisdednek és kislánynak való játékok, könyvek. Szonja az indulás előtti nap belázasodott, ami még két napig tartott (pár nap múlva kiderült, hogy a három napos lázról van szó), így nem volt felhőtlen a nyaralás első része. Át is nyargaltunk első éjszaka után egy szállodába, ahol már sokkal vígabb volt az élet (de erről már beszámoltam).

A tavalyi és az idei nyaralásaink az előzőekhez képest már sokkal „egyszerűbbek” voltak. Idén volt az első eset, hogy a család ruhatárát és egyéb szükséges kellékeket két bőröndbe és egy sporttáskába be tudtam pakolni. Ezenkívül még egy babakocsit tettünk oda, amit ha jól emlékszem egyszer használtunk. Most utaztunk először úgy, hogy az utastérbe nem került csomag! Hurrá!

3 komment

Címkék: utazás nyaralás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilgya1 2009.08.27. 23:46:33

Ezt én is alátámasztom:) mondjuk így is van bőven cucc,de korántsem annyi,mint pár éve....

vimizo · http://www.vimizo.com 2009.08.28. 00:34:46

Teljesen egyetértek :)

Mi idén a 3 csajjal már összesen két bőrönddel mentünk. Az egyikben a ruháink, törölközők , másikban cipők, strandcuccok, búvárszemüveg, békatalp stb... Bár tény az utóbbiak voltak a legtöbbet rajtuk :):)
ohh és egy kisebb bőrönd, amiben vagy 40 barbie szépség utazott a ruhatárukkal :))
De én is élveztem hogy az utastérben csak mesekönyvek voltak:)

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.08.28. 22:31:48

@vimizo: csak két bőrönddel? Fürdőruán kívül nem is nagyon vittetek akkor mást:-)
Barbiek! Kpzeld a nagyobbik lánykám utálja őket, akicsi meg még nem nagyon ismeri.-)