Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Szelektív szemétgyűjtés

2008.07.15. 22:56 Beso

Egy jó ideje szelektíven gyűjtjük a szemetet. Igyekszünk a lehető legtöbb dolgot külön gyűjteni, legalább ennyit tegyünk a környezetünkért, ha már elég kényelmesek vagyunk és autózunk. Talán ezzel ellensúlyozunk valamit! Van két szemetesünk a mosogató alatt, az egyikbe a "sima" szemetet, a másikba a szelektívet tesszük. Amikor megtellik különválogatjuk és vagy K. munkába menet kiteszi a megfelelő konténerbe, vagy a csajokkal elsétálunk a gyűjtőhelyre és ők dobják be a színes edényekbe. Nekem ez jó kis edzés, mert 2-3 darabnál nem fér el egyszerre a kezükben több, s mivel nem érik el a konténerek nyílását, nekem kell felemelnem őket.

Kitti már nagyon vágja, hogy melyik színűbe mit kell tenni. A lakás legkisebb helyiségében van egy képregény, amit gyerekeknek készítettek a szelektív szemétgyűjtésről. Két főszereplője Öko Panni és Öko Palkó. Ha Kitti hosszabban időzik a mellékesben, legtöbbször ezt kell vele olvasgatni.

Szonjának az első szavai között szerepelt a papír, mert amikor válogatjuk a szemetet, mindig mondom: papír, műanyag, fém stb. (Papírból és műanyagból gyűlik a legtöbb). Üres műanyag palackot meg egyszerűen nem bír elviselni úgy, hogy ne legyen összenyomva. Ha meglát egy ilyet akár nálunk, akár anyunál, már tapossa is laposra (illetve próbálkozik vele).

A minap éppen a wc szemeteséből szedtem össze a wc papír gurigákat, amikor felötlött bennem, hogy kéne velük kezdeni valamit, még nem dobom ki. Be is ugrott egy dolog. Nosza előkaptam a temperát és a csajokat, majd arra buzdítottam őket, hogy fessék ki a gurigákat minél színesebbre, mert kígyó lesz belőle. Főleg Kitti volt az aktív a festegetésben, azért én is besegítettem. Amikor kész lettünk a festéssel, spárgával összekötöttem a gurigákat. Kész is lett a kígyó teste. Ezután már csak egy fej kellett, ehhez ping-pong labdát választottunk. Kitti rajzolt rá alkoholos filccel szemet, orrot szájat és kivágott hozzá piros lapból egy nyelvet.

A Szonja korabeli gyerekek szeretik ezeket a huzogatós játékokat. S ha már elkészült a játék énekelhetünk is hozzá:

"Kis-kis kígyó, tekeredj a fára! Kis-kis kígyó, tekeredj a fáról. Tekeredik a rétes, kígyó akar lenni. Tekeredik a kígyó rétes akar lenni" (Ez tulképp két dal, de mi egyben szoktuk énekelni.)

A kész "mű"

2 komment

Címkék: gyerkekkel kreatívan

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr60570161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilgya 2008.07.16. 21:48:41

De ügyik vagytok! ez eszméletlenül jó!!!Nahát nahát,neked minek ötlet,mikor saját magad olyanokat varázsolsz elő a tarsolyodból,hogy bármely ötletgazda megirigyelhetné....

Nekem mostanában lankadt az igyekezetem,ami a szelektívítást illeti,ugyanis egyik bloggertársam férje a saját szemével látta,ahogy a három nagy kukát (műanyag,papír és üveg) ömlesztve beleöntik a nagy kukásautó gyűjtőjébe,akkor meg mi értelme? NAgyon elszomorodtam:(

De az üvegtaposást itt is nagyon szeretik.

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.07.16. 22:12:36

Köszi :-)
Már én is láttam, hogy egy autó viszi el a szelektív szemetet, de én bízom benne, hogy valahol a kukás autó belseje meg van osztva, vagy mittomén... Most már legközelebb ha látom a szelektíves autót megkérdezem tőlük, hogy hogy is van ez.
süti beállítások módosítása