Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Anya éhes vagyok!

2011.01.12. 12:36 Beso

Kisebbik lányunk legújabb „hóbortja” a sokszori vacsora. Étkezési szokásairól annyit kell tudni – ha még nem említettem volna -, hogy délelőtt nagyon keveset eszik. Reggel megeszik egy túrórudit – újabban a pöttyös már nem felel meg neki, csak a Cserpes féle jön be -, kicsit később eszik gyümölcsöt, majd az első „normális” kaját ebédre hajlandó magához venni. Azért elő-előfordul, hogy esetleg velünk reggelizik, de ilyenkor is inkább csak a reggelihez kínált zöldséget (paprikát, uborkát, paradicsomot rágcsálja), a kenyér-, péksüteményféléket visszautasítja.

Betegségek alatt még kevesebbet eszik – mint általában mindenki -, de mihelyst jobban van, az étvágya is általában megnő, és igyekszik bepótolni a több napos lemaradását, ahogy a szervezete diktálja. Egy komolyabb betegség után történt, hogy nem győzte teleenni magát, velünk megvacsorázott, majd rövid idő elteltével még egy vacsorát követelt, s végül fürdés, meseolvasás után, közvetlenül ágybakerülés előtt megint arról panaszkodott, hogy éhes. Van, hogy megelégszik egy répával, amit nagyon imád, de van, hogy tartalmasabbat kíván.
 
Előfordul olyan is, hogy szerintem igazán nem is éhes, csak az időt akarja húzni (mondjuk nem akar még lefeküdni), vagy csak rágcsálna valamit. Ilyenkor szokott általában előfordulni hasonló párbeszéd:
 
Szonja: „Anya/apa/nagyi kérek enni!”
Anya/apa/nagyi (éppen ki van jelen): Mit szeretnél enni?
Szonja: „Nem tudom.”
Anya/apa/nagyi: Eszel (s itt felsoroljuk a lehetőségeket a hűtőben éppen fellelhető kajákat) …-t?
Szonja: „Nem, azt nem kérek/nem szeretem.”
Anya/apa/nagyi: „Akkor mondd meg mit szeretnél!”
Szonja: „Nem tudom.”
Anya/apa/nagyi: (Benézünk a kamrába is, újabb kaják felsorolása történik,) Akkor kérsz….-t?
Szonja: „Nem!”
Anya/apa/nagyi: (Még mindig türelmesen, de a pumpa már megy fel, kivéve a nagyikat): „Akkor mit ennél?”
Szonja: „Nem tudom, TE mondd meg!”  (Nálam itt szakad el a cérna, ennél a temonddmegnél. Hogy mondjam meg, amikor bármit mondok az nem jó???!!!)
 
S ha ilyenkor nem találunk neki semmi kedvére valót (sokszor előfordul), akkor kezdődik az igazi hiszti. Csak azt hajtogatja, hogy „te mondd meg”, vagy „nem tudom”. S ha ilyenkor nem foglalkozom vele, mert tényleg nincs semmi ötletem kezdődik az igazi hiszti, néha földön fetrengős, könny nélküli sírással, kiabálással, hogy: éhes vagyok, anya adjál enni! A legjobb amikor ezt a lépcsőházban, vagy emberek füle hallatára adja elő. Már biztos megfordult a fejében 1-2 szomszédnak, hogy ezek (mármint mi szülők) éheztetik azt a szerencsétlen gyereket (ráadásul Szonja tényleg nem egy díjbirkózó a maga 13,8 kg-jával).
 
Legutóbb tegnap adta elő ezt a jelenetet hajnal ½ 7-kor. Az pattantotta ki a hisztit, hogy nem volt otthon Cserpes rudi, de nem kellett neki sem banán, sem más ily kora reggeli órákban oviba rohanás előtt elfogyasztható ennivaló. Nagy nehezen felrángattam a földön fetrengő gyerekemre a ruhát, overált, dzsekit, sapkát, így földönfeküdve fésültem meg, hol egyik, hol másik oldalára fordítva másodszülöttemet. A hiszti folytatódott a folyosón, az autóban egészen addig amíg J. nagyi (akivel egyirányba járunk dolgozni) be nem szállt az autóba. Eddig is tudtam, hogy a hisztik nekem vagy nekünk (szülőknek) szólnak, s az ilyen esetek ebben meg is erősítenek. Mindenesetre annyira mérges voltam rá – valahogy kora reggel nem hiányzott ez a hiszti -, hogy épp csak egy az orcárája lehelt puszival búcsúztam tőle, amikor beadtam az oviba. Ez rá is tette a tegnapi hangulatomra a bélyegét, csak reménykedtem, hogy ő jobban van lelkileg az oviban, mint én a munkahelyemen. Délutánra természetesen már meg sem említette a dolgot, én azért megkértem, ha lehet máskor kíméljen meg az ilyen jelenetektől.
 
Ma reggel egy tündéri angyalka lépett a kis hisztisem helyébe! Köszönöm Szonja!
 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr392578639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

motymoty 2011.01.12. 14:48:41

Cserpes rudi. :) Micsoda kis ínyenccel van dolgotok.

Egyébként az én étkezési szokásaim is hasonlóak, nem tudom miért van ez. De nekem így esik jól.

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2011.01.14. 05:03:19

Mármint, hogy 3x vacsorázol? Vagy hisztizel mellé? :-)

motymoty 2011.01.27. 13:33:27

@Beso: Néha is-is. :) De az első gyakoribb, szerencsére.
süti beállítások módosítása