Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

GEKKO

2008.10.04. 07:54 Beso

Először nem akartam postot írni a Gekkoról, de már többen is írtátok a kommentekben, hogy kíváncsiak vagytok a tapasztalatokra, így mégis írok pár sort.

Miért is mentünk el a Gekkoba? Mert kíváncsi voltam, hogy egy kívülálló mit mond a lányok "képességeiről". Mi szülők "kicsit" elfogultak vagyunk gyermekeinkkel kapcsolatban és hajlamosak vagyunk képességeiket átlag fellettinek látni és bizonyos "hiányosságaikat" (most nem jutott jobb szó az eszembe, bár ez nem megfelelő) nem észrevenni. Gondoltam itt esetleg felnyitják a szememet, hogy mire kell jobban odafigyelni és fejleszteni.

Nagyjából tisztában vagyok, voltam azzal, hogy milyen jelleműek a lányok, ami számomra nagyon érdekes volt, hogy micsoda nagy kontraszt van a gyermekeim "viselkedése, fellépése" között. Ez különösen azzal jött felszínre, hogy a két lány "állapot felmérését" közvetlenül egymás után végezték.

Szonja, aki alapvetően egy nyugodt, szégyenlős kis csaj (igaz a Gekkoban nem produkálta a hihetetlen dühkitörését, hisztijét), amíg az óvodapedagógus lány felvette az anamnézist, csak ült mellettem a kis asztalnál a papír felett, hozzá nem nyúlt a ceruzákhoz (nem nagyon szeretnek rajzolni, firkálni) és meg sem szólalt. Majd kapott valamilyen más játékot amivel elbíbelődött szintén egy hang nélkül. Majd jött Kitti, a nyughatatlan, aki nem tud egy játék mellett ülni órákig (na jó hosszú percekig sem) kérésre tett két firkát a rajzlapra, majd felpattant az asztaltól tett egy kört, lapított a gyurmából két palacsintát, s ezzel letudta a gyurmázást (nem nagyon szeret gyurmázni, firkálni ő sem), újból körülnézett a szobában és kereste a szemével, hogy na milyen játékok vannak még amiket ki lehetne próbálni. Közben persze be nem állt a szája, csiripelt, kérdezett, majd megint nyomta a szöveget.

Mindkét lány korának megfelelő képességekkel rendelkezik. Kittinek a nagymozgását emelte ki a lány, abban 100%-osat teljesített. Mindkét lánynál elsősorban a finommozgást kell fejleszteni (bár pont ez volt az a terület, amit Kittinél szinte csak "bemondás" alapján teszteltek). Javasolta az óvónő (mert hát az, nem?), hogy Szonját mindenféleképpen vigyük minél hamarabb közösségbe, hogy kicsit megnyíljon és levetkőzze ezt a szégyenlősségét (természetesen ő a Gekkot javasolta elsősorban, ahol egy-két foglalkozás erejéig egyedül foglalkoznának vele, majd ketten és később négyen lennének egy "csoportban"). Kittinek a kitartását, türelmét, figyelmét kell fejleszteni, amire szerintem az óvoda kiváló helyszín.

Jelenleg nincs lehetőségünk kipróbálni a kurzusaikat, ezért azonkívül, hogy Szonját elviszem bölcsödébe, azaz egy "nagyobb" közösségbe (bár eddig is jártunk zenebölcsibe, játszótérre és az udvaron is állandóan gyerekek között van), és remélem, hogy Kitti türelme az oviban erősödni fog, itthon igyekszem majd olyan játékokat többet játszani velük, amik fejlesztőleg hatnak rájuk.

Magáról a Gekkoról nem nagyon tudok/szeretnék véleményt nyilvánítani az egy-egy órás felmérés alapján. Egy órától nem lehet csodákat várni. Ahhoz, hogy egy valósabb, részletesebb képet tudjanak adni gyermekeink képességeiről, "gyengéiről" egy (vagy több) kurzuson részt kellene venni. Bevallom én többet vártam, talán azért mert nem gondoltam igazán át ezt a dolgot, mielőtt elmentünk hozzájuk.

4 komment

Címkék: gekko képesség felmérés

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr41695393

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ildikó · http://davidreka.freeblog.hu/ 2008.10.06. 20:28:14

ezt a bejegyzést észre sem vettem:( köszi,hogy leírtad a véleményed....
nekem lehet,hogy azért tetszik,mert nem támasztok semmi extra követelményt irántuk.....még az tetszik benne,hogy Réka kinyílik,mint egy rózsabimbó,máshol azért visszahúzodóbb,de itt az "óvónéni" vagy konduktor nem tudom pontoosan csodákra képes,úgy elment az az egy óra,hogy észre sem vettem,és Réka végig figyelt,csinálta a dolgát..nagyon élvezte,hogy középpontba lehet. Majd ha többen lesznek a héten már,kíváncsi leszek a viselkedésére.
Mondjuk,ha járna bölcsibe,én sem vinném Gekkoba.

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.10.07. 21:19:45

Várom Ildikó az ígért bejegyzésedet a Gekkoról:_))

Edina 2008.10.08. 14:19:16

Kedves Beso!

Teljesen véletlen kerültem az oldaladra (Gemini Blogját olvasom rendszeresen).
Pont a Gekkos élményeidet találtam meg.
Gyógypedagógus és TSMT terapeuta vagyok. Csak érdeklődnék, hogy milyen vizsgálatokat végeztek el a lányokat. Pontosítok, nem szeretnék zsákbamacskát árulni: volt-e ott TSMT-terapeuta, aki felmérte-e a lányokat?!
Ha érdekel, miért kérdezem, kérlek írj nekem e-mailt, és bővebben kifejtem.
edus123@vipmail.hu

SZia, Nagy Edina

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.10.08. 16:38:56

Szia Edina! Örülök, hogy bekukkantottál. Írtam mailt, abban leírtam mindent!
süti beállítások módosítása