Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Bölcsiben

2009.01.12. 10:50 Beso

Múlt hét szerda óta próbálkozunk újból a bölcsivel. Mivel Szonja azért már ismerkedett valamennyit ezzel az intézménnyel, most kicsit felgyorsították a gondozónők az újbóli beszoktatást. Első nap kb. fél órára mentem be vele, majd kijöttem, sőt 10 perc múlva haza is küldtek, hogy majd ebéd után jöjjek érte. Amikor kijöttem a szobából sokáig sírt, mit sírt üvöltött. Fájó szívvel indultam haza, s már alig vártam, hogy megvigasztaljam. A gondozónő szerint nem sírt sokáig és aránylag jól elvolt, kicsit csipegetett is az ebédből. Másnap már nem mentem be vele, csak beadtam, s én hazamentem. 10-15 percig üvöltött és nem volt hajlandó beülni a gondozónő ölébe, hogy az megvigasztalja. Harmadik nap már csak pár perces sírás volt és állítólag nagyon aranyos volt, eljátszott magában és mivel leves volt az ebéd (amit nagyon imád), mind el is fogyasztotta. Amikor itthon kérdezzük, hogy milyen volt a bölcsiben általában csak azt mondja, hogy "nem síttam". Esetleg hozzáteszi, hogy jó volt.

Ma reggel amikor indultunk oviba, bölcsibe kérdezgette, hogy hova megyünk. Nem mondtam neki a bölcsödét, de hazudni sem akartam, így elkerültem a válaszadást. Nem szerettem volna, ha nagyon felzaklatja magát. Miután Kittit beadtuk az oviba, kérdezte Szonja, hogy hazamegyünk? Mondom, hogy nem, most mi a bölcsibe megyünk. Innentől kezdve nem szólt egy szót sem, csak nézett maga elé. Nem is szomorúan, inkább csak olyan beletörődve. Átöltöztettem, ő gépisesen közreműködött, hozta a benti cipőjét. Értette, tudta, hogy mi fog következni, hogy anya itt fogja hagyni, mert csak ennyit kérdezett: "Anya mindjárt jön?" Igen válaszomat elfogadva nem sírt, de nem is örült. Elbúcsúztunk, bevittem a csoportszobába és nem sírt! Ennek ellenére is nagyon rossz érzés volt otthagyni.

Érdekes a kontraszt van egyébként az ovi és a bölcsi között. Az óvodában mindig nagy hangzavar van, a gyerekek nevetnek, hangoskodnak, esetleg futkároznak, szóval zajlik az élet. A bölcsödébe belépve pedig mindig azt érzem, hogy szomorúsággal van átitatva ez az intézmény. A gyerekek itt csendese(bbe)k, nem futkároznak, ha belép valaki a szobába megállnak a játékkal, nézik az új belépőt és lehet, hogy ezt bebeszélem, de olyan szomorúság, csalódottság van a szemükben, amikor azt látják, hogy nem az anya/apa jött értük. Olyan élettelennek, unalmas lötyögésnek tűnik nekem. Lehet, hogy csak rossz "szemüveget" vettem fel???

6 komment

Címkék: bölcsöde

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr44872372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

m-s petra · http://www.mirkolinda.blogspot.com 2009.01.12. 12:11:06

nos, én amikor 1-2 hónappal ezelőtt bementem a nálunk lévő bölcsibe, szinte szóról szóra ugyanezt tapasztaltam, mint te. sőt, az egész bölcsődének annyira rossz kisugárzása volt, annyira nemjó hullámokat árasztott, h akkor végérvényesen úgy döntöttem, h ha törik, ha szakad, ide nem adom lindát! ha éhkoppon is leszünk még egy évig, kibekkelem itthon a lányommal, de bölcsibe nem adom. :(

ilgya 2009.01.13. 13:01:30

Igaz nekünk fel sem merült a bölcsi,de hasonló okokból biztos meggondolandó. Biztos vagyok benne,hogy te sem írattad volna be,ha nem lenne muszály....az oviba is olyan rossz az elszakadás,hát még itt mikor milyen kis csöppek,fel se fogják szinte.hogy miért kell nekik itt lenni....

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.01.13. 14:17:41

Tudjátok amikor beirattam májusban Szonját a bölcsibe és Kittit az oviba, olyan egyszerűnek látszott minden. Akkor még nem tudtam, nem gondoltam, hogy ennyire nehéz lesz az elválás, elszakadás tőlük. Voltunk látogatóban a bölcsiben, de akkor nem éreztem ezeket a dolgokat, amiket azóta, mióta Szonjával voltam bent. Talán azért, mert nem a saját gyerekem láttam odabent, akkor fel sem tűnt a gyerkőcök szomorúsága.
Jelenlegi tapasztalatommal valószínűleg más megoldást keresnék. Pl. valamilyen munkát keresnék napi pár órára erre az egy évre, hogy a lakástörlesztést ki tudjuk fizetni.
De most már nincs visszaút. Ma sem sírt Szonja, sőt amikor elbúcsúztam tőle, puszit adott. A gondozónő szerint nagyon aranyos volt, jól elvolt, játszott, sőt segített megteríteni az ebédhez. Egész délelőtt nem kérte a cumiját. (Ez is azt jelenti nekem, hogy tényleg nem érezte rosszul magát!)
Azzal nyugtatgatom magam, hogy én is jártam bölcsibe, amit anyu szerint nagyon nem szerettem, mert minden nap sírva adott be! Ennek ellenére semmire nem emlékszem belőle és nem hiszem, hogy bármilyen lelki törést okozott volna. Remélem, hogy Szonja sem sérül lelkileg ettől az intézménytől!!!

ilgya 2009.01.13. 23:25:34

Én biztos vagyok benne,hogy nem fog sérülni,akinek ilyen háttere van,nem sérülhet ettől..
Kukk be ide,játék:davidreka.freeblog.hu/archives/2009/01/13/Blogbaratsag/

Rena2 2009.01.14. 07:46:13

Na csakhogy sikerült belépnem.. Rena2 lettem, na mindegy.

Szóval. Először is!

Boldog születésnapot Szonja!

Ami a bölcsit illeti. Szerintem sem fog sérülni! Én sem emlékszem semmire a bölcsis időmből.
Az, hogy szomorúnak tűnik a hely, azt olyan nehéz elképzelni. A dadusok azért gondolom mosolyognak,meg kedvesek. Lehet, hogy mikor nem látod, akkor tök jót játszanak.

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2009.01.14. 20:57:30

Ilgya, Rena..remélem így lesz!
Ilgya itt is köszönöm!!!!!
süti beállítások módosítása