Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Húsvéti társasjáték

2009.03.20. 20:51 Beso

Még karácsony környékén találtam rá az újságárusnál a Kreatív gyermek című kiadványra. Akkor valamiért nem vettem meg, de most a húsvéti számba belelapozva olyan sok jópofa ötletet láttam, hogy nem tudtam az újságosnál hagyni. Amennyiben időnk engedi (ami egyre kevesebb és kevesebb, és jövő héttől már dolgozom is) biztos elkészítünk belőle pár dolgot.

Elsőként egy nyuszis társasjátékra esett a választásunk. Mindkét lány lelkesen vett részt a nyuszik testét adó papírhengerek és a játéktábla "pöttyeinek" kifestésében. A finomabb munka végzését másnapra már rámhagyták. Azt hiszem ma este ezzel fogunk egy jót játszani (az utolsó apró munkálatokkal most végeztem).

A társasjáték elkészítésének leírása:

Hozzávalók:

- kartonhenger (én wc papír gurigát használtam)

- mozgó szem (elhagyható, mert meg is lehet festeni, vagy rajzolni)

- egy 50x50 cm-es kartonlap (fotókarton)

- 5 db szögletes söralátét (vagy kartonból kivágott négyzet)

- 16 db kör kartonból kivágva (4 db 4 klf színből; lehet színes kartonból is kivágni, vagy fehér kartont fessük be)

- csomagolóforgács (vagy krepp papír a "műfűhöz")

- víz- vagy akrilfesték

- fekete filctoll

- anyagdarabok, szalagok

- egy dobókocka, oldalán színekkel (lehet vásárolni fa dobókockát is és mi megfesthetjük)

Elkészítés:

Nyuszik: 1. Az egyik (wc papír) henger méretét hagyjuk meg, ez lesz a nyuszi papa, a nyuszi mama hengeréből vájunk le egy kicsit, a nyuszi gyerekek pedig egyenként mind kisebbek legyenek. Vágjuk ki kartonból (vagy a papírhengerből) a nyuszik fülét és kezét klf. méretben.

2. Fessük be barnára a nyuszikat. Az orcákat akril- vagy vízfestékkel fessük meg fehérre illetve rózsaszínre. 

3. Vágjuk méretre az anyagdarabokat és készítsük el a nyuszik ruháját. (Én szalvétát is használtam és azt ragasztottam fel ruhaként egyes nyuszikra.) 

Játéktábla: 1. Ragasszuk fel az 5 szögletes söralátétet (vagy karton négyzetet) a nagy kartonlapunkra. Egyet-egyet a négy sarkába, egyet pedig középre. Készítsünk kb. 6 cm-es körlapokat kartonlapból, 4-4 pirosat, sárgát, kéket, zöldet. 

2. Ragasszuk fel a színes köröket a játéktáblán a négy sarokból kiindulva a közepe felé. A köztes helyekre ragasszunk "műfüvet" (én zöld krepp papírból vágtam fel csíkokat). (Az újság szerint csomagolóforgács kellett volna hozzá). 

Játékszabály:

Állítsuk középre a legkisebb nyuszit, a nyuszi család többi tagját pedig a tábla 4 sarkába tetszés szerint. Ha négy játékos játszik, 4 nyuszit tegyünk be, ha három játékos játszik, három nyuszit és így tovább. A legfiatalabb játékos kezd. Azt a színt kell dobnia a dobókockával, amelyik szín nála az első, ha sikerül indulhat, ha nem, át kell adni a dobókockát a következő játékosnak. Ha fehéret dobunk, egy mezőt átugorhatunk, ha feketét, egyet vissaz kell lépnünk. Az a győztes aki előbb ér a tábla közepén lévő nyuszihoz. (Másik változat: Az a győztes, aki legelőbb teszi meg az utat a nyuszihoz és előbb ér vissza a helyére.)

Készül a nyuszik teste

A játéktábla"mezői"

Tanácskozás

A játéktáblára felkerülnek a mezők

Az egyik "bábu"

Első házilag készített társasjátékunk

Most már csak azt kéne kitalálni, hogy ezt hol fogjuk tárolni???

 

 


 

 

1 komment

Címkék: társasjáték kreatív foglalatosságok gyerekkel kreatívan

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr131014379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilgya 2009.03.23. 21:57:18

hát ez is nagyon szuper...ahol én vettem az újságot,csak a felnőtt változat volt,de úgy látom érdemes erre is beruházni. Nagyon jól megcsináltátok.
süti beállítások módosítása