Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Ő az enyém!

2009.11.22. 07:31 Beso

A minap Kitti és Szonja bölcsiset játszottak. Ők voltak a gondozónők (Szonja a kedvenc gondozónője bőrébe bújt) és a babák, macik, tigris voltak a bölcsisek. Aranyosak voltak, ahogy nyugtatgatták a sírósokat, hogy majd jön anya, csak most elment dolgozni, ahogy állandóan pisiltették őket, kaptak reggelit, uzsonnát, aludtak is ebéd után, kimentek az udvarra és sokat öltöztették is őket kinti meg benti ruhába.  

Ahogy végignéztem a díszes társaságon rájöttem, hogy lánykáimnak nincs hajas babája. (Illetve van nekik talán 1-1, de nem nagyon játszanak velük, így a többi éppen nem használjuk játékkal együtt felkerültek a padlásra.) És eszembejutott gyerekkorom kedvenc babája. Anyum szerint két éves voltam, amikor kaptam és nagyon szerettem. Nem hagytam, hagytunk meg sok gyerekkori játékomat - legtöbbjét rokon gyerekeknek elajándékoztuk -, de Ő a mai napig meg van. Szintén a sok lomot (vagy kincset?) rejtő padláson leledzik. Mivel amúgy is fel kellett menni a "kincstárba" pár a lányok által kinőtt gyerekruháért (hogy legyen a bölcsiseknek udvari meg benti ruhája), gondoltam meglesem, hogy van az én Kincsem. Szonja is jött velem, s addig nem nyugodott míg le nem hozzuk az én hajas babámat. Már a lakásba jövet mondta, hogy anya ez a tiéd volt, de most már az enyém, ugye? Anya, azaz én kicsit felcsattantam, hogy nem kislányom, ez a baba az enyém, és mindig az enyém is lesz, de játszhattok vele Kittivel, ha vigyáztok rá. (Nem vagyok irigy, de úgy féltem egyetlen megmaradt babámat.)

Mondanom sem kell, hogy 10 perc után el kellett rakjam az én féltve őrzött kb. 40 éves babámat, mert mind a ketten vele szerettek volna játszani és nem nagyon tudtak megegyezni. 

Kicsit már megkopott, a ruhája néhol rojtos, a bugyijában elfáradt a gumi, így állandóan lecsúszik róla. A haja kócos, fénytelen. A nyakát sem tudja tartani, állandóan félrebillen. De a nylon zoknija nagyon jó állapotban van, egy pici helyen van csak felfutva rajta a szem. Egyik ujjából hiányzik egy új perec, emlékszem szerettem rágcsálni az ujjacskáit. Sírós baba volt, de már régen nem szól, mert egyik nagymosás alkalmával anyuval úgy megfürdettük szegénykémet, hogy abba belekukult. Pedig milyen szép volt újkorában. Emlékszem csillogó volt a haja, ami az akkori divatnak megfelelően sok apró csipesszel kontyba volt fésülve. Emlékeim szerint még hajháló is védte a gyönyörű kontyot. Nagyon szerettem fésülgetni (kontyot azért nem csináltam neki). Nagyon bájos, kedves arcú baba.

Most hogy előkerült, elhatároztam, hogy keresek egy babajavító műhelyt és megjavíttatom. HIsz annyira szép!!!

(Találtam is egy 50 éves múlttal rendelkező 'babaklinikát': Budapest, Múzeum krt. 5. 267-2445; hátha másnak is szüksége lesz rájuk. Macikat is javítanak.) 

Első látásra szerelem?

A fenti fotón (amit sajnos scanner híjján fotózni tudtam csak) a baba még eredeti pompájában látható (vagy sejthető inkább) tulajdonosával  

1 komment

Címkék: emlékek játékbaba

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr91543047

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ilgya1 2009.11.25. 21:03:41

De szép állapotban van a babád:) nagyon jó érzés lehet,hogy továbbadhatod a saját kislányaidnak:)
süti beállítások módosítása