Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

25 26 27 28 29 30 31

Egy szülinap kétszer

2012.06.08. 07:15 Beso

Családunkban az a szokás, hogyha valamelyik családtagnak születésnapja van, akkor az adott napon csak szóbeli köszöntés és puszi van, és a legközelebbi hétvégén rendezünk egy nagy eszem-iszomos ünneplést tortával, pezsgővel, és ekkor kerül átadásra az ajándék is. Májusban K. ünnepelte születésnapját, ami idén vasárnapra esett. Úgy volt, hogy akkor ezen a napon jön össze a család, de sajnos az egyik nagyi elutazott, így egy héttel elhalasztottuk az eseményt.

K. kívánsága az volt, hogy akkor a születése napját egy kirándulással ünnepeljük meg. Reggel korán felkeltem, megsütöttem családunk egyik kedvenc muffinját , szendvicseket gyártottam, répát, almát szeleteltem, cikkeztem. Míg K. készülődött becsempésztem az egyik hátizsákba egy üveg kölyökpezsgőt, gyertyákat és az ajándékot. Szokásunkhoz híven jól elcsúsztunk és csak 11 körül vágtunk neki az útnak. Dobogókőre indultunk, s az autókázást lányaink legújabb kedvenc szórakozásával a "bűnöző követésével" tettük izgalmasabbá. Ez mindössze annyiból áll, hogy az éppen előttünk haladó jármű a bűnöző mi meg a nyomozók/rendőrök és követjük egészen addig, amíg a miénktől eltérő irányba el nem kanyarodik. Ekkor egy újabb autót/buszt/motorost szemelünk ki, akit ismét követni kezdünk. Közben folyamatosan jelentjük a "főnöknek" telefonon, hogy merre járunk, mennyivel halad a követendő jármű, mit csinál, kik ülnek benne, mi a rendszáma stb.

Már dél is elmúlt mire begurultunk Dobogókő tömött parkolójába, nem csak mi gondoltuk ezen a napon, hogy túrázunk egy jót. A cél a Zsivány sziklák voltak, ahol tavaly nyáron E. nagyival és a lányokkal voltunk, de akkor K. nem tudott velünk tartani. Nekünk azonban nagyon megtetszett a hely és mindenféleképpen meg akartuk mutatni a családfőnek is.

A túra nagyon gyerekbarát, nagyon kevés emelkedő van benne. A parkoló északi csücskében lévő Matyi büfé mögötti úton kell elindulni és a piros körtúra turistajelzést kell követni. A körtúra ha jól emlékszem mindössze 4,4 km hosszú. A túra elején hétvégi házak között vezet az út (kicsit álmodoztunk, hogy milyen jó lenne, ha nekünk is lenne itt egy kis faházunk).Hamarosan egy kis fahídhoz érkezünk, ami ottjártunkor csak az üres patakmeder felett vezetett át. Itt kattintottunk egy-két fotót a viharos széltől megfésült fákról, amik szinte 90fokban megdőltek

A fahíd az ünnepelttel

A szél által megfésült fák

Máris eszünk

Kb. a túra felénél érkeztünk el a Zsivány sziklákhoz. Kittit és Szonját a sziklák egyből arra ösztönöztek, hogy a tetejükre felmásszanak. Miután kattintgattunk egy párat a sziklán ücsörgő gyerekekről, lementünk a "kürtőbe", a sziklák által körülölelt mélységbe. Kittit megkértem, hogy míg én az ünneplésre keresek megfelelő helyet, meg előkészítem a meglepetéseket, valahogy foglalja le az apját. Nagylányom nagyon profi volt, először is elhívta az apját, hogy segítsen neki pisilni, majd sorra kérdezgette az összes szeme elé kerülő növényt, hogy melyik micsoda. Mindezalatt én elővettem két muffint (ez helyettesítette a tortát), az egyikbe 3, a másikba 8 gyertyát szúrtam (38 volt a férjuram), kitettem az ajándékokat, a pezsgőt, a poharakat. Már égtek a minitortákon a gyertyák, amikor Kitti "az ünnepi asztalhoz" vezette az apját. Volt meglepetés, elérzékenyülés, gyertyafújás, pezsgőbontás, ajándékbontás.

Az "ünnepi asztal"

Gyertyafújás

Pezsgőbontás

Ajándékbontás (Szonja az ajándékba adott biciklis pólóhoz stílusosan egy biciklis képet színezett ki)

Miután elfogyasztottuk a tortát és pezsgőt továbbindultunk. Nem sokkal attól a ponttól, ahol a körtúra visszafordul Dobogókő irányába, a turistaösvény mellett van egy nagyon kellemes tisztás, tűzrakóhellyel, asztallal, padokkal. Meg is beszéltük, hogy legközelebb barátainkkal eljövünk megint erre kirándulni és akkor itt fogunk sütögetni. Az út kb. 2/3-ánál kezd egy kicsit emelkedni a terep, de nagyon rövid szakaszon. Dobogókőre visszatérve elmentünk a kilátóhoz, gyönyörködtünk az elénk terülő látványban egy rövid ideig, majd elnyaltunk egy jégkrémet a túránk zárásaként.

Faölelés kétszer

A legjobb az egész napban az volt, hogy sikerült K-nak meglepetést, örömet szerezni és azt mondta, hogy ezt a születésnapját biztos nem felejti el!

Egy héttel később azért megtartottuk a szokásos családi dínom-dánomot is, így ebben az évben K-t kétszer ünnepeltük.

1 komment

Címkék: születésnap kirándulás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Komáromi Renáta 2017.02.13. 21:01:17

Ez egy izgalmas, logikai kincskereső játék, ami igazán feldobja a szülinapi zsúrok hangulatát.
Sok rejtély és trükkös tárgy van elrejtve egy gurulós bőröndben, ezt lehet kibérelni és hazavinni.
Igazán megéri az árát, nagyon élvezték a gyerekek és a végén még kincset is találtak.
Eddig ez volt a legjobb szülinapi programunk, bátran ajánlom mindenkinek! Köszönjük az élményt!