Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Tavi rózsa

2008.08.21. 22:50 Beso

A tavi rózsa is megtalálható a Tisza tó rendkívül gazdag növényvilágában. Nem ez a legelterjedtebb vizinövény fajta, hanem a sulyom. (Hogy miért is választottam mégis eme vizinövényt a bejegyzésem címének majd nemsokára kiderül.) A sulyom egyébként a tónak kb. 10-12%-át fedi be. Ennek a növénynek van az a szúrós termése, ami alapján a rendőrség is elkészítette azt a nemtudoménhogyhívjákot, amit az útzárak során alkalmaznak. Mindegy, hogy hogy dobják le a földre, egyik tüskéje mindig felfelé áll.

A sulyom termése

Azt például nem is tudtam, hogy a sulymot (a termést) meg is lehet enni. Épp most olvastam erről egy érdekes leírást.

Azért szerettem bele a Tisza tóba is környékébe, mert itt aztán mindenki megtalálhatja a kedvére való tevékenységet. Lehet gyönyörködni magában a tóban, a partról, vagy egy csónakkal magáról a vízről. Gyönyörű növények tarkítják a vízpartot és a vízfelületét, a nádtól a békatutajig, akármerre nézünk biztos ráakadunk egy madárra, vagy inkább madarak csoportjaira. A horgászat szerelmeseinek igazi paradicsom a víztározó, a nap minden szakában találkozhatunk velük, leginkább a tavon.

Akik a fürdőzést, strandolást helyezik előnybe szintén találnak a tó körül szabad és fizető strandokat, ahol a gyerekek is vidáman fürdőzhetnek a lassan mélyülő tóban. Mi csak két strandot próbáltunk ki, a szállásunktól kb. 1 km-re lévő poroszlói szabadstrandot és a sarudi fizetőset. Nekünk a poroszlói tetszett jobban (nem azért mert ingyenes volt), de itt tisztább volt a víz, ellentétben a 2007-ben kékhullám zászlót kapott sarudi stranddal, ahol a parton végig békanyálat, és egyéb vizinövényt hordott a partra a víz, de láttunk pl. döglött halat is.

A poroszlói strandon is lehet kajakot, kenut, vízibiciklit bérelni és a strand közvetlen közeléből indul a hajójárat a Tisza tavi Vízi sétányra, ahol (vagy inkább ahonnan) a tisza tavi madarakat figyelhetjük meg. A vízi sétányon a víz fölött 1500 méter hosszan kiépített út vezet a különböző megfigyelési pontok, madárvárták, pihenőszigetek és a kilátó között. (Bár babakocsival és kerekesszékkel is végig lehet menni a sétányon) ezt a programot mi kihagytuk, mivel Szonja igencsak bojkottálta a babakocsikázást nyaralásunk alatt, és nem vállalkoztunk arra, hogy ezt a másfél kilómétert (illetve oda-vissza összesen 3 km-t) lányokkal a nyakunkban tesszük meg. Mindenesetre megfogadtuk, hogy hamarosan visszajövünk kettesben a környékre és akkor bepótoljuk ezt a nem mindennapi lehetőséget.

A bringások a tó körüli kerékpárúton könnyen megközelíthetik valamennyi tóparti települést. (Sok helyen láttunk kerékpárkölcsönzőket is). Akik lovagolni szeretnének, azoknak sem kell messze menni, mi Poroszlótól 10km-re Tiszafüreden találtunk egy lovardát, ahol nagy szeretettel fogadtak. Itt olyan lovak is vannak, akikkel olyanok is kimehetnek egy kis tereplovaglásra, akik előtte életükben nem ültek lovon.

Termálvízben is gazdag a környék, mint említettem a mi kis panziónk területén is volt egy kis termálmedence, de Kunhegyesen és Tiszafüreden termálfürdő is található.

Akik kocsival érkeznek a tóhoz egy napos kirándulásokat tervezhetnek a Hortobágyra, Egerbe, Mezőkövesdre, Debrecenbe, Hajdúszoboszlóra stb. 

Na akkor most már leírom a mi kis tavi rózsánk történetét. Ma reggel miután Szonja magához tért, betereltem a fürdőszobába, hogy a tegnap esti fürdést bepótoljuk. Ahogy kell, miután beletettem a vízbe egyből belepisilt. Pancsolt, játszott, sközben észrevettem, hogy a törülközőjét nem hoztam be. Gyorsan kiszaladtam a gyerekszobába, felkaptam a törülközőt, de ahogy megyek vissza a fürdőszobába, már Szonja hangját hallom, hogy "anya, anya"...Gondoltam, hogy nincs baj, mert nem kétségbeesett volt a hangja. Majd megint: "anya, anya", s a következő szónál már bent voltam és meg is láthattam amit kislánykám az anya után kiabált: "kaka, kaka". A víz felszínén, a játékok között ott úszkáltak Szonja tavirózsái. Baresz! Szonját gyorsan kikaptam a vízből, majd azon gondolkodtam röpke 10 másodpercig, hogy mivel szedjem ki a három kolbászkát. A teaszűrő és tésztaszűrő ötletét elvetettem, hoztam a bilit, amivel bénáztam. Na nem ragozom, végül csupaszkézzel  hajtottam végre a műveletet. Leengedtem a vizet, amiben azért még voltak kis kukoricaszemek (előző nap ez volt az uzsi), majd kifertőtlenítettem a kádat, játékokat. Eközben Szonja ráült, majd felpattant a biliről egymás után vagy tízszer. Egyszer csak elkezdi megint mondani, hogy kaka. Hát az én kis szentem addig, addig erőlködött, míg egy kicsit a bilibe is termelt, amit annak rendje módja szerint vitt is a wc-be (bilistől). Megdicsértem, hogy milyen ügyes, hogy a bilibe is kakilt, és legközelebbre is ha javasolhatnám ebbe termeljen.

1 komment

Címkék: szonja produkció szobatisztaság tisza tó

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr73626800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vigh Előd 2008.08.22. 07:48:22

Ez nagyon klassz volt:)
süti beállítások módosítása