Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Julcsi

2008.10.28. 15:06 Beso

Van a bölcsödében egy kislány, Julcsi. Helyes pofival, szőkésbarna, csurkába kötött selyemhajjal és mindig szomorú szürkéskék szemekkel. Amikor ránézek erre a pici lányra, aki két hónapja jár bölcsödébe, mindig összeszorul a szívem. Ötödik napja járunk Szonjával a bölcsödébe, s ez idő alatt Julcsit még nem nagyon láttam mosolyogni. Talán egyszer, mintha felfelé ívelt volna a kis szája. Néha minden előzmény nélkül el kezd sírni, főleg akkor, amikor hozzák a tízórait és készülnek ki az udvarra. Mindig valamelyik gondozónő mellé telepedik le, beleül az ölébe, dörgölödzik hozzá mint egy kismacska.

Tegnap éppen előttem álldigált. Megszólítottam, a kezében szorongatott kis rongybabáról "beszélgettünk". Nem szólt semmit, csak bólogatott, néha szipogott egyet. Pár perc múlva miután megint rájött a sírhatnék  hozzámbújt. Úgy megölelgettem volna, de én csak egy másik kislány anyukája vagyok, akinek ha jól értettem (bár szóban nem közölték) leginkább az a feladata, hogy észrevétlenül jelen legyen a szobában. Ahogy meglátta az egyik gondozó, hogy Julcsi belémbújik már hívta is magához egy olvasásra.

Ma már reggelinél is bent voltunk a bölcsiben, Julcsi többször is sírva fakadt. Anyukáját szólongatta, sírt egy keveset, majd eszegetett. Amikor befejezték a reggelit és játék következett, mihelyst Szonja elengedte a "szoknyám szélét", Julcsi megjelent mellettem. Nem mertem most sem megölelni, csak dícsértem virágos ruhácskáját, és megnézegettünk egy képes könyvet.

Vajon tudják-e a szülei, hogy kislányuk milyen szomorú a bölcsödében? Vajon elmesélik-e mindezt a gondozónők? Vagy csak annyit mondanak, hogy igen, amikor beadták sírdogált, de sikerült hamar megnyugtatni. Vajon ha Szonja is ilyen szomorú lesz én fogok-e tudni róla? Vagy én teljes nyugalommal tevékenykedek itthon, majd a munkahelyemen a munkában, közben az én pici lányom egy percre sem tud felhőtlenül játszani, mert hiányzom, hiányzunk neki.

Azt mondta ma az egyik gondozónő, hogy a beszoktatás kb. két hét, de mire a gyerekek igazán beszoknak, az legalább három hónap. Onnantól kezdik el "élvezni" is a bölcsödét. Vajon mi történik majd abban a nehéz három hónapban?

3 komment

Címkék: bölcsöde

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr43736659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gemini! 2008.10.28. 21:35:39

Ez a bejegyzésed most könnyeket csalt a szemembe. Ajsa lányom nagyon érzékeny korszakát éli, biztos, hogy ugyanígy kikészülne, ha bölcsibe adnám. Ő jelent meg a szemeim előtt, mikor olvastam a soraidat és összeszorult tőle a szívem.

vimizo · http://blog.vimizo.hu 2008.10.28. 21:58:52

:(:( Ismeretlenül is fáj a szívem érte!
Ilyekor belegondolok, hogy még mindíg inkább lemondok több dologról, de itt vagyok Nekik bármikor...Még az enyémek is olyan kicsik-nekem.
süti beállítások módosítása