Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Nagylányunk

2008.11.19. 20:59 Beso

Sokszor rácsodálkozom Kittire, hogy milyen nagy lány már. Még nincs négy éves, de sokszor olyan nagylányosan viselkedik és néha megdöbbent bennünket. Az elmúlt időszakban a betegsége(i) miatt Szonja körül forgott a világ. Naponta háromszor antibiotikumoztuk, orrszívóztuk, csepegtettünk, amikor rajta volt ez a hányós-hasmenéses vírus 5 percenként próbáltunk belediktálni egy-egy korty innivalót mindenféle trükkökkel.  

Már nem emlékszem a szitura, de valami olyasmi volt, hogy Kitti nem akart valamit megcsinálni. Félválról vette talán a dolgokat. Aztán közölte az apjával, hogy most mi úgyis állandóan Szonjával foglalkozunk (magyarul hagyjuk őt lógva). Tudtuk mi, hogy annyira nem "hülye", hogy nem fogja fel, nem látja, érzi hogy most Szonja van jobban a központban, de hogy ezt így meg is fogalmazta mindkettőnket ledöbbentett. K. rá is kapcsolt és igyekezett, igyekszik nagyobb figyelmet fordítani Kittire (mivel most Szonja egyébként is nagyon anyás). Érződik is ennek a nagyobb figyelemnek a hatása, mert Kittinek most szorosabb kapcsolata lett az apjával. Ő is nagyon anyás volt, de most sokszor az apjához fut, ha problémája van.

Más nagylányos megnyilvánulásai is vannak. Szonja felett anyáskodik, figyel rá, terelgeti, nevelgeti. Amikor Szonja elutasította az ivást és állandóan itattuk egyszer bementek a gyerekszobába játszani. Bekészítettem egy üveg innivalót és kértem Kittit, hogy néha kínálgassa Szonját. Én kint a konyhában tettem-vettem és néha hallottam, ahogy Kitti kínálgatja Szonját, hogy igyál egy kortyot, csak egyet, jó? És hallom, hogy Szonja beleegyezik és gondolom iszogatott is.

Ma amikor jöttünk haza az oviból és egy útkereszteződésnél készültünk átmenni, Kitti elmagyarázta Szonjának, hogy először balra nézünk, utána jobbra, megfogta a kezét és úgy jöttek át együtt, majd mondta a hugának, hogy amikor ő szól, akkor mindig álljon meg.

Annyira furcsa nekem, hogy abból a pirinyó kis csomagból ilyen kis okos nagylány lett. Sokszor szeretném tudni, hogy mi jár a buksijában, amikor a haját az ujjával fésülgetve elgondolkozik. Néha úgy érzem, hogy bántja valami...vagy ezt csak a lelkiismeretem érezteti így? Még mindig nem tettem sokat annak érdekében, hogy nagyobb figyelmet szenteljek rá. Ráadásul most az ovi miatt még kevesebbet vagyunk együtt.

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr84778511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mocica 2008.11.19. 21:27:00

Szerintem ne aggódj ezen túl sokat,nem hinném,hogy ne töltöttél volna vele annyi időt,amennyit csak tudtál! Persze mindig mondhatja az ember,hogy lehetne többet is,de eleget sosem!
Jó lenne már titeket is látni,Levi még mindig odavan Kittiért :-) ( megnézte Kitti éneklős videóját és kért még Kittit...:-) )

ildikó · http://davidreka.freeblog.hu/ 2008.11.19. 21:36:59

Jaj de aranyos,tényleg hogy megnőnek,a kis ártatlan csomagocskákból milyen jó eszű,kis értelmes lények fejlődtek rövid időn belül.
Méltán vagy büszke rájuk!
Az alkotásaitoktól el vagyunk ájulva!!!

vimizo 2008.11.19. 22:41:58

Tudod nekem is egymás után vannak hárman. Kicsi mindig több figyelmet kap, akaratlanul is, ezért anyanapokat szoktam tartani a nagyoknak. Amikor csak Ő egyedeül Ő van velem, még ha nem is egész nap, de pár óra. pl Vikivel vagy Mimivel elmegyek valahova (akár egy bevásárlás, vagy egy ikeázás) hazajövetel előtt beülni valahova, ebédelni. nagyon fel szokta tölteni Őket. Zorka többet van így, mert Vele azért szoktunk az oviból lógni:):)
Amire mi nagyon odafigyeltünk mindig, hogy soha nem volt mondva a nagyobbaknak hogy engedjen a kicsi felé. Sőt, szerintem Zorka többet hallja hogy a Viki/Mimi is pont ugyanolyan kislányom mint Ő, és azért mert Ő a legkisebb nem biztos hogy neki van igaza. Most így 5 évesen már érti is:) Ami még nagyon fontos hogy az Őket érdeklő dolgokról minden nap legyen időnk beszélgetni. Suliba kerüléssel ez még jobban előjön. De ez Nálatok is így működik :):):)

Rena · http://www.russocasa.freeblog.hu 2008.11.20. 13:10:38

Büszke lehetsz a nagylányodra! Tudod, csak negatív dolgokkal szoktam találkozni a környezetemben. Sógornőm lánya pl rendre fellöki az öccsét. S kezdtem elhinni, hogy ez így lesz nálunk is majd, nincs mit tenni. De ilyenkor megnyugszom és pozitívan látok és remélem,hogy ha majd Petrának lesz kistesója hasonlóképpen bánik vele.
(Gesztenyecuccok nagyon profik!!!!)

gemini! 2008.11.21. 21:22:15

Én már sokszor a 2 és fél éves nagylányaimat is hüledezve nézem: Úristen, milyen nagyok már, nemrég voltak kisbabák, most meg flegma mozdulatokkal dobálják a szemükbe lógó tincseket... :-)
Egyébként nekem is van lelkiismeretfurdalásom: nem tudok elég törődést, figyelmet, szeretet nyújtani 3 kisgyereknek. Ha Hangát puszilgatom, Ajsa rám mászik, ő is, ő is... Nehéz. Nem tudok háromfelé szakadni.
Tényleg nagyon édesek tudnak lenni, ahogy jótestvér módjára terelgetik, nevelik egymást. :-)

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.11.26. 22:18:06

Mocica! Hamarosan össze kéne hozni egy talit, nem gondolod??? Már megnézném Bogárt élőben is!!!
Ildikó: nagyon aranyos vagy:-) Köszönöm és köszönjük.
Vimizo: Én is mindig tervezem, hogy kettesben ide-oda elmegyek Kittivel. Egészen rövidke programokat néha már csináltunk, de én ezt kevésnek tartom. De igyekszem majd jobban odafigyelni erre.
Rena: Köszi, büszke vagyok rá (Kittire) nagyon:-) Nem vagyok benne biztos, hogy mindig így lesz. Mármint, hogy nem fogják ütni vágni egymást. Néha már most is hajbakapnak. Naná, hogy általában a kicsi kezdI!
Gemini: Jó ez a tincs dobálás:_)))
süti beállítások módosítása