Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

• panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

29 30

Holdvilág árok kettesben

2010.08.21. 06:58 Beso

Állami ünnepünkön gondoltunk egy nagyot és magunk mögött hagytuk ünneplő fővárosunkat és elszáguldottunk a hegyek közé. Megint a Pilisbe, a Holdvilág árokhoz. Jó pár éve jártam utoljára erre, K. előtt ismeretlen volt ez a csodálatos hely. Kettesben mentünk, mivel a lányokat J. nagyi és F. bácsi elvitte egy hosszú hétvégére a Balatonra. Hirtelen jött a balatoni hétvége ötlete, először úgy volt, hogy csak Kitti megy, de Szonja hallani sem akart róla, hogy ő itthon  maradjon. Eddigi szülők nélkül töltött rekordja 3 nap és 2 éjszaka volt, most ezt a rekordot fogja megjavítani (hacsak valamilyen oknál fogva hamarabb haza nem kell hozni, bár ezt kötve hiszem), 4 nappal és 3 éjszakával. Tegnap reggel beszéltünk velük utoljára, nagyon jól érzik magukat, már az első nap délutánján fürödtek tengerünkben, ahonnan alig lehetett őket kihozni.

Kettesben maradtunk tehát K-val. Gondoltam teszteljük le a Holdvilág árok túrát, vajon bírnák-e a lányok is, ha meg szeretnénk mutatni nekik is e gyönyörű helyet. Teszt eredménye: 4-5 éves gyerekeknek ez még igen kemény túra. Az első pár száz métert élvezték volna, nagyon  hasonlít a Rám szakadékhoz, mivel itt is egy patak medrében lépkedtünk. Utána azonban jönnek a meredek kaptatók, mivel az eredeti turista útvonalat kicsit módosították - gondolom a májusi viharok miatt -, ami egy idő után nem a mederben, hanem annak tetején folytatódik. Leereszkedtünk a híres "Meteor létrán" (na itt sem engedtem volna le lányainkat), bekukkantottunk sziklafalban lévő barlangba, majd tovább folytattuk utunkat Lajos forrás felé. Innen egy könnyebb útvonalat választottunk vissza Kiskovácsiba (ahonnan indultunk, s ahol a kocsinkat hagytuk), de benéztem egy turistajelzést a térképen, s egy másikon indultunk vissza ami a Kis Csikóvár, Nagy Csikóvár hegycsúcsokon keresztül vitt ismét Lajos forrás irányába. Nagy szerencse, hogy nem voltak velünk a gyerekek, mert ezt az utat végképp nem bírták volna. Nekünk is a végén már a hócipőnk tele volt a sok emelkedővel. Nem tudom mennyit mentünk én legalább 12 km-es túrára tippelek, mindenesetre majd 6 órát túráztunk, ebből mindent egybevetve kb. egy órát töltöttünk pihenéssel.

Túránk során rengeteg szederbokorral akadtunk össze, a szó szoros értelmében, mivel a tüskék belénk kapaszkodtak, de ez nem vette el kedvünket (vagy inkább étvágyunkat?) a szeder majszolástól. K-t alig bírtam elvonszolni egy-egy szederbokor mellől. Közben fülemben csengett Gryllus Vilmos Szederbokor című dalocskája:

"Szederbokornak de szúr a szára,
ezernyi tüske vigyáz reája.
Vigyáz az édes, finom szederre,
az arra járó nehogy leszedje.

Hiába védi, hiába óvja,
bemászom én a szedebokorba.
Ha tüske szúr is, fogom a vedret,
s színültig töltöm belé a szedret.
"

Rengeteg gomba van most erdeinkben. Sajnos nem ismerjük a gombákat így nem volt merszünk egyet sem szedni, sőt utunk során találkoztunk egy kétségbeesett fiatal anyukával, aki férjét és 1 éves gyerkőcét kereste, akiktől gombászás miatt leszakadt. Felajánlottunk telefonunkat, hogy kapcsolatot tudjon teremteni párjával, s vizünket, hogy szomját olthassa, amit ő a frissen szedett vargányával szeretett volna meghálálni. Nem fogadtuk el,többek között azért, mert bevizsgálás nélkül tuti nem teszem a vacsora asztalra az erdei gombát.

A túra tesztelésének eredménye: a lányokat majd kb. 4-5 év múlva visszük ide csak magunkkal:-)

Romantikus hely

Meteor létra

Szólj hozzá!

Címkék: kirándulás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.