Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Háziállataink

2011.09.17. 15:43 Beso

Házunk körül minden évszaknak megvannak a maga kis élőlényei. Tavasszal kezdődik általában a hangyák aktív élete, akik nem általnak magánterületünkre sem bemerészkedni. A lakásban több helyen állítottam fel hangyacsapdát, hogy ne lepjék el a lakást. 

Májusban nem maradhat el a cserebogarak rajzása. Ilyenkor este a teraszra csak kezünkben papuccsal felfegyverkezve lehet kiülni és miközben beszélgetünk legyezgetjük magunk körül a levegőt, mert képesek nekünk repülni. A házunk mögötti füves részen ebben az időszakban minden lépésünknél csak úgy zúg a fű, ahogy a cserebogarak felszállnak.

Nyáron rengeteg gyík cikázik a ház körül. A napsütötte oldalon szinte ellepik a házfalát és nyugodtan sütkéreznek, egészen addig, míg a szomszédaink két kislánya el nem indul gyíkvadászatra. Általában nem gyilkolási szándékkal indulnak, csak meg szeretnék őket simogatni. Hihetetlen ügyességgel kapják el a gyíkokat, akiknek szerencsétlenebbje a kezükben adja ki utolsó leheletét az embergyerek általi szeretgetés miatt. Idén nyáron már az erkélyünkre is bemerészkedtek, sőt egy gyerek gyík a lakásunkban is körülnézett. Aztán sikerült őt kitessékelni a lépcsőház irányába. (Napokig találkoztunk vele, ahogy megriadva futkározott a folyosón.) Felfedeztem, hogy az erkélyajtó keretébe is bemennek, hogy aztán onnan kijönnek-e, vagy ott éldegélnek még nem sikerült megfejtenem. 

Idén nyáron aztán jöttek a darazsak. Számos híradásból hallhattuk, hogy nagyon elszaporodtak az enyhe tél miatt. Egyik kora nyári ablakpucolás során azt vettem észre, hogy a hálószobai franciaerkély korlátja körül dongott 2-3 darázs. Nosza előkaptam valamilyen bogárírtót és rájuk fújtam. Pár másodperc múlva sorba bújta elő az erkély korlátból, én meg csak fújtam, fújtam. Legalább 30-40 darázs éldegélt ott, de pechükre odavesztek. Nyár végén már nagyon elszemtelenedtek, állandó "vendégeink" voltak a lakásban, végül befőttes üvegbe cukros sört öntöttünk és kitettük a teraszra. Jó pár darázs megízlelte az édes nedüt, vesztükre. 

Nyaranta szoktak megjelenni a poloskák is, idén szerencsére elég kevéssel találkoztam. Egyik este egy a teraszon folytatott beszélgetés után vasalni kezdtem. A vállamon enyhe csípés szerűt éreztem. Azt hittem először, hogy a ruhámban lévő cérna szúrt meg egy kicsit. Pár perc múlva megint ugyanaz a szúrás-csípés szerű dolog. Amikor ismételten a vállamhoz kaptam valami puhaságot éreztem. Megfogtam és pánikszerűen hajítottam magam elé, az a valami pedig a vasalódeszkán landolt. Nem volt más, mint egy húsos kis hernyó. Áááááá, K.-t hívtam segítségül, hogy valahogy tüntesse el.

Ezek a mi "háziállataink". 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr13229673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása