Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Lovas juniális, Kitti halandzsa, Szonja nemevészet

2007.06.29. 05:58 Beso

El is felejtettem megörökíteni ebben a naplóban, hogy a múlt hétvégén elmentünk a Budapesti Lovas Juniálisra. Természetesen Kitti kedvében akartunk járni, már mániákusan keressük, szervezzük neki a lovas programokat. Valószínűleg ez egy ilyen lovas korszak neki, ahogy beszéltem más anyukákkal sok gyereknél van/volt hasonló időszak. Tehát nem kell még lóra és lovasruhára gyűjtenünk, ez a jelenlegi lóimádat nem feltétlenül jelenti azt, hogy lányunk ezt a drága sportot fogja űzni.
Az a napunk egyébként nagyon rosszul kezdődött, először is ahogy reggel kinyitom a hűtőt csöpögött belőle a gyümölcsleves, amit Kittinek tettem félre - én balga - egy kistányérban, így a korareggelem egy frissítő hűtőpucolással indult (mondjuk már ráfért). Aztán folytatódott egy kiadós Kitti magánszámmal, melynek központi figurája maga Túró Rudi volt. Hiszti volt a javából, mert nem engedtük, hogy reggeli előtt elfogyassza a pöttyös kedvencét. Miután ezeken és az öltözködésen túlvoltunk elindultunk a Hajógyári szigetre a juniálisra.
A budai alsórakparton szándékoztunk elérni úticélunkat, de láttuk, hogy lépésben halad a kocsisor, így gondoltuk másfelé megyünk.
Nem kellett volna. Mivel a fél városban fel vannak bontva az utak mindenhol dugó volt (szombaton is), végül hatalmas kerülővel, fél Budát, a Budai hegyeket bejárva értünk el a szigetre. Szerencsére a lányok jobban bírták a gyűrődést, mint mi felnőttek. Amikor megérkeztünk egyből lovacskákba ütköztünk, de sajnos Kittinek még várnia kellett a "lovaglásra", mivel sorba kellett állni, és mujaságunknak köszönhetően többen is elénk vágódtak.
Na ekkora már annyira felment bennem a pumpa, hogy legszívesebben hazaindultam volna. Helyette inkább körbejártuk az árusokat és megnéztünk három lovasbemutatót. Kittinek a legjobban a csikósok bemutatója tetszett, az egyik lovat volt alkalma még a bemutató előtt megsimogatni, sőt a bajszos bácsi jóvoltából fel is ülhetett az egyik hátasra. Nekem a dámalovaglás jött be.
A lovaseseményhez illően kalapot viselő Szonja nem nyilatkozott, hogy őt melyik műsorszám ragadtatta el.
Kis lovasunk:
Előző bejegyzésemben írtam a testvérféltékenységről. Azóta már többször hangzott el hasonló mondat nagyobbik lánykánk szájából. Hogy kicsit meg próbáljuk ezt a dolgot orvosolni, a minap szinte egész nap csak kettesben voltam Kittivel. Nem csináltunk semmi különösebb programot, intéztem a dolgaimat (piac, vásárlás) és ő jött velem. Nagyon jól viselkedett és ahogy mindig rengeteget dumált és tolta mellettem a babáját a babakocsijában. Erről jut eszembe. Egyik nap lementem az udvarra a két gyerekkel. Kitti tolta az ő babáját én Szonját a babakocsiban. Kéri Kitti (nem Kéry Kitti), hogy menjünk a boltba rudiért és kérdezi tőlem, hogy van nálad pénz anya? Mondom nincs. És a zsebedben? Mondom ott sincs. Azt mondja nem baj neki van. És mondom hol. Erre ő benyúl a babakocsija csomagtartójába és úgy csinál mintha kivenne onnan valamit és mutatja az üres öklét, hogy ott van. (Mostanában sokszor van úgy, hogy eljtássza, hogy van valami a kezében és ebbe a játékába minket is bevon). Szóval invitál a közértbe. Először úgy gondoltam, hogy most is játszunk, így belementem a játékba. De az én lánykám nagyon komolyan gondolta, hogy megyünk rudit venni és a porta felé vette az irányt. És ki is kellett menni az utcára. Onnan meg megindultunk a bolt felé Kitti pénzéért vásárolni. Nem volt mit tennem felhívtam az apját, hogy hozzon utánunk pénzt, mert nagy balhé lesz, ha nem megyünk a boltba, ha meg már ott vagyunk akkor rudit is kell venni, és nem volt kedvem elrontani ezt a szép napot egy kiadós hisztivel:-)

Reggelinél Kitti nézeget egy lovas hirdetést.
- Te jössz Szonja velünk a lovacskákhoz?
Szonja csak nézi Kittit, azzal a vágott szemeivel és hallgat.
- Jó akkor jössz velünk. Reggelizünk, azután felöltözünk, -jaj nekem nincs pólom!- kinyitjuk az ajtót, lemegyünk a lépcsőn és odamegyünk a babakocsihoz. Jó lesz így Szonja?
(Tényleg Kittinek ez egy szavajárása: "Jó lesz így gyerekek?" Ezt szüleinek szokta feltenni, ha kitalálja, hogy mit csináljunk és várja beleegyezésünket).

A beszédről jut eszembe, hogy még novemberben készítettem egy félig rejtett kamerás videót. Ekkoriban Kitti még csak szavakat mondott, de halandzsázni azt nagyon tudott. Íme:

A héten voltunk a nyáriszünet előtti utolsó zenebölcsis foglalkozáson. Kitti annyira otthonosan érezte már magát ebben a közegben, hogy beállt a "keménymagot képviselő gyerkőcök" közé és a foglalkozás egy részét rohangálással, rosszalkodással töltötte. Utána megint barátnőztünk egyet Zs.-éknél. Flóra és Kitti korán keltek aznap és eszük ágában sem volt délután aludni, így a nap nagy részét a játékokon való veszekedéssel töltötték szétcincálva ezzel anyukáik idegeit. Szerencsére a két kisebbik azzal örvendeztett meg bennünket, hogy nővéreik helyett is aludtak egy nagyot. Lacika nagyon kis ügyes már kutyázik (négykézlábra állva előre-hátra hintázik) és már kúszik is.

Szonja hozzátáplálásával nem sokat haladtunk előre. Én mindennap próbálkozom különböző étkekkel, különböző időkben. Próbáltam már őszibarackot almával, almát magában, őszit magában, sütőtököt, répát, krumplisrépát, krumplisrépát tápszerrel, tejpépet, paradicsomos krumplit. Próbáltam adni két étkezés között, tápszerevés előtt amikor éhes, tápszerevést megszakítva kaja közben, tápszer után, kanállal, cumisüvegből. De kisebbik csemetém nagyon kitartó és 4-5 kanálnyi után egyszerűen összeszorítja a száját. Remélem, hogy azért nem akarja 18 éves koráig a lábszagú tápszert fogyasztani. Szóval sok-sok-sok-sok türelem kell hozzá. Ebben sem egyformák a nővérével, aki ilyenkor már simán bevágott egy almát egy őszibarackkal, vagy 100 gramm főzeléket.
Szonja fogzik is, ezt onnan gondolom, hogy sokszor beszippantja az alsó szája szélét és szívogatja. Lehet ez is közrejátszik abban, hogy nem akar kanalazni? Passz.

Szólj hozzá!

Címkék: lovaglás lovak kitti duma halandzsa hozzátáplálás fogzás

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr27108185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása