Kitti és Szonja blogja

Ezt a naplót elsősorban két kislányomnak készítem, hogy legyen ilyesfajta emlék is a gyermekkorukról. Jegyzetek a lányok mindennapjairól, ünnepeiről, fejlődésükről, örömről, bánatról.

Kitti Laura

Szonja Kinga

Gyerekekkel kreatívan

Friss topikok

  • panograph: Most találtam rá a blogodra, Szonja, és szeretnék javasolni egy igen különleges kincskereső játéko... (2020.09.25. 23:31) Kincskeresős szülinap
  • molnar.orsolya: Ajánlok Nektek egy remek szülinapi játékot! Ez a LogiKoffer, ami egy izgalmas logikai kincskereső ... (2017.02.21. 22:31) Szülinapi zsúr
  • Komáromi Renáta: Van egy remek szülinapi program, amit jó szívvel ajánlok Nektek gyerekzsúrra. Ez a LogiKoffer, ami... (2017.02.17. 21:47) Kalóz party játékok
  • Komáromi Renáta: Én is ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.... (2017.02.13. 21:44) Kalóz party
  • Komáromi Renáta: Ajánlom Nektek a LogiKoffer szülinapi játékot! Nálunk hatalmas siker volt! www.logikoffer.hu Ez eg... (2017.02.13. 21:02) Születésnap játszóházban

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Apróságok

2008.09.20. 06:36 Beso

Gondoltam egyet és elvittem Kittit egy "gyerekfitness, táncórára". Szeretném, ha a mindennapjaiba (majd nagyobb korában is) beletartozna a mozgás (ha már az anyukája nem ilyen...). Rá kellett jönnöm, hogy nagyon rosszul időzítettem.

Elmondtam Kittinek, hogy megnézünk egy tornaórát, hogy tetszik-e neki, s ha igen, akkor máskor is elmegyünk. Azt hittem, hogy most csak belesünk az órára, s ha tetszik Kittinek akkor jövünk majd "élesben" is. De a "torna tanár néni" azt mondta, hogy öltözzön át a gyermek, s ha nem tetszik neki majd kijön. A szülők nem mennek be a terembe, ahol a gyerkőcök vannak, kint várakoznak. (A gyerkőcök szinte mindegyike már tavaly is járt, így ők már tudták mi a rend.)

20 perc múlva Kitti kijött pisilni, átölelt és el kezdett zokogni, hogy neki nem tetszik a torna és haza akar menni, mert Szonja is nagyon hiányzik. Hazamentünk.

Gondolom nem jókor mentünk ide. HIsz még csak épphogy kezdi megszeretni az ovit. Most eljöttünk egy vadidegen  helyre, idegen gyerekek közé, ahol az "óvónéni" is új számára. És anya itt sincs vele. Talán fél év múlva újra kipróbáljuk. Miért nem gondolkodom én előre???


A cirkuszi látogatásunknak (aminek immáron már több, mint egy hónapja) vannak utóhatásai. Kitti rendszeresen produkciózik. Leggyakrabban a lovas számot utánozza. Bekapcsol egy zenét, rááll Szilaj nevű (mű)lovának hátára, fogja a kantárt, néha felemeli egyik vagy másik lábát, oldalrateszi a kezét. Most már Szonja is nyomatja. Ő négykézlábra áll, egyik lábát a magasba emeli és elkiáltja magát: "cirkusz!" (mintha csak azt mondaná, produkcióóó).

Eleinte volt Kittinek másik produkciója is, fenéken rugdosta a húgát. Volt egy bohóctréfa a cirkuszban, ahol ezt látta....erről sikerült leszoktatnunk.


Kitti mesélt az apjának az oviról. Attiláról. Fekete haja van és kék szeme (Kitti leírása szerint). Apja kérdésére, hogy tetszik-e neki, szégyenlősen mosolygott és azt suttogta: igen.


Nagyobbik lánykánk egyik nap örömmel újságolta (teljesen magától, nem kérdésre), hogy kakilt az oviban! Hurrá!!! Ez nagy öröm, mert az első héten még itthon is csak két-három naponta látogatta e célból a mellékhelyiséget (ebből is gondoltuk többek között, hogy szorong). Aztán a második héten minden nap volt széklete, itthon. És láss csodát a harmadik héten már az oviban is sikerült "produkálnia".

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kitti-szonja.blog.hu/api/trackback/id/tr28672398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PandaDorka · http://www.pandababa.freeblog.hu 2008.09.21. 09:57:07

Fenékberugdosás :) Bocsi ezen jót nevettem :D Ó jön az első szerelem az oviban ;)

ildikó · http://davidreka.freeblog.hu/ 2008.09.21. 21:42:12

De kár,hogy nem engedték,hogy bemenj a táncórára,szegény Kittit azért sajnálom..de ne okold magad,csak jót akartál..... nem biztos,hogy te tehetsz róla..lehet,hogy jobb is,hogy ilyen helyre nem került be...
a fenékberugdosáson én is jót mosolyogtam...

Beso · http://kitti-szonja.blog.hu 2008.09.22. 21:33:59

Szerintem is valami szerelem féle van kialakulóban:-) Ma kiderült, hogy az ágya is az Attiláé mellett van:-)

Ildikó: Szonja nem mosolygott, amikor kapta:-)))

Edina 2008.10.08. 14:33:50

Kedves Beso!

Olvastam a táncórás élményedet...
Egy ilyen pici gyereknél nagyon fontos a beszoktatás a táncórára. Így ha legközelebb mész és nem engednek be, szerintem kérdezd meg, hogy mi ennek az oka. Ha az a válasz, hogy a gyerek akkor figyel, ha nincs ott anya, az 8-9 éves korban elfogadható, De nem egy ilyen csöppségnél!!! Én is táncolok és 7 évig aktívan tanítottam 4 évtől gyerekeket. És az anyukák, apukák, nagymamák mind bent voltak az órákon eleinte (óvodásoknál). Aztán folyamatosan "kiszoktak" az előtérbe. Sajnálom, hogy olyan emberhez kerültél, aki ennyire durván kezelte a helyzetet. Egy gyereknek is jó, ha megnéznek egy órát, mielőtt kipróbálnák.
Ha meg nem tud válaszolni a tanár, hogy miért nem enged be, akkor megkérdőjelezheted a tudását... talán nem meri megmutatni, hogy mit tanít a gyereknek??
Ez egy szolgáltatás, amiért a szülő fizet. Akkor talán hadd láthassa is!

Szóval remélem majd sikerül egy jó helyet találni! Én fontosnak tartom, hogy egy gyerek mozogjon, és Te jól döntöttél, amikor Te is így gondolkodtál.

Sok sikert a keresgéléshez!!
Ha Bp-en élsz, és érdekel, tudok ajánlani egy-két helyet, ahova érdemes elmenni...

Csak e-mailt írj! edus123@vipmail.hu

Üdv: Nagy Edina
süti beállítások módosítása